کد خبر: ۱۵۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

تخلیه دو محموله خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

توسعه منطقه ویژه اقتصادی کازرون که اقدامات عملی آن شدت گرفته می‌تواند آغازی برای ایجاد اشتغال و توسعه صادرات این شهرستان باشد و اکنون دو محموله خارجی از مبداء کشور رومانی در این محل تخلیه شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون واقع در استان فارس در جلسه ۲۹ دی ماه ۹۹ شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصویب و طی حدود ۲ سال گذشته ایجاد این مجموعه اقتصادی شدت گرفته است.

یکی از مهمترین ابزار‌های لازم برای توسعه صادرات، جهش تولید، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و توسعه هر منطقه، ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

کارکرد مناطق ویژه اقتصادی در تولید ناخالص داخلی و صادرات غیرنفتی چنان است که می‌توان آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصاد پایدار تلقی کرد.

بر همین اساس ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کازرون در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیات دولت رسید و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان متولی اجرای آن انتخاب شد.

فرآیند راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۱۳۹۳ در دستور کار قرار گرفت، اما طی ۲ سال گذشته اقدامات بارزی برای ایجاد این منطقه اقتصادی شکل گرفته و تاکنون نیز زیرساخت‌های مهمی توسعه آن فراهم شده است.

مجید صادق‌زاده رئیس منطقه ویژه اقتصادی کازرون با اعلام خبر تخلیه دو محموله خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون گفت: محموله‌ای که از کشور رومانی به مقصد کازرون بارگیری شده بود ازطریق گمرک کازرون در منطقه ویژه اقتصادی کازرون تخلیه شد.

تخلیه دو محموله خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

وی در حاشیه تخلیه دو محموله خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، افزود: همزمان با عید سعید فطر و با پیگیری نماینده کازرون و کوهچنار درمجلس شورای اسلامی اولین محموله خارجی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون تخلیه شد.

صادق‌زاده گفت: این محموله با دو دستگاه تریلر حامل تجهیزات متعلق به دو شرکت تولید خط لوله فلزی و لوله پلی اتیلن است که به وزن ۱۵ تن با دو دستگاه تریلر درمنطقه ویژه اقتصادی کازرون تخلیه شد.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی کازرون ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی ازسال ۸۹ کلنگ عملیات آن درزمینی به مساحت ۷۵ هکتار به زمین زده شد و اکنون در وسعت ۱۱۰هکتار فعالیت دارد که تا پایان امسال توسعه این فضا به ۳۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: عملیات احداث چهار کارخانه تولیدی درمنطقه ویژه کازرون شروع شده است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان