کد خبر: ۱۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
علمی؛

توسعه همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سازمان فنی و حرفه‌ای

برای افزایش مهارت‌آموزی دانشجویان، همکاری‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سازمان فنی و حرفه‌ای توسعه یافت.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،طی نشست مشترکی که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، برخی دانشجویان فعال در حوزه‌های کارآفرینی در انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کازرون و مدیر آموزش این مرکز برگزار شد، زمینه‌های گسترش همکاری‌ها با هدف افزایش مهارت‌آموزی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

ابراهیم اژدری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست با تصریح بر سیاست‌های راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بسترسازی‌های صورت گرفته جهت تحقق این سیاست‌ها در بدنۀ مدیریتی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اظهار کرد: حرکت به سمت حوزه‌های فناورانه که یکی از ملزومات آن کسب مهارت‌آموزی است، از جمله راهبرد‌های کلیدی وزارت علوم محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون تلاش کرده‌ایم تا در جهت تحقق این راهبرد و رویکرد‌های مدیریتی دانشگاه، ضمن بسترسازی برای فعالیت دانشجویان در قالب تشکل‌های مختلف علمی و کانون‌های کارآفرینی و نوآوری، زمینه حضور بیشتر دانشجویان در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی و همچنین حرکت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم آوریم.

اژدری همچنین ضمن تأکید بر توانمندی‌ها و استعداد‌های دانشجویان این دانشگاه، اضافه کرد: فعالیت قابل توجه این دانشجویان در قالب‌های گوناگون و به ویژه از طریق تشکل‌های مختلف دانشجویی اعم از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و بسیج دانشجویی این امکان را فراهم آورده که بتوان با تقویت توانمندی‌های مهارتی آن‌ها در کنار دانشی که در سطح دانشگاه کسب می‌کنند، چشم‌انداز‌های مناسب‌تری برای امکان اشتغال و جذب مناسب‌تر و موثرترشان در بازار کار فراهم کرد. 

سیروس باقریه، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون نیز در این نشست ضمن تقدیر از نگاه‌ها و راهبرد‌های هم‌افزا و تعاملی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مهارت‌آموزی دانشجویان را یکی از ویژگی‌های مهم و تعیین‌کننده برای ورود آن‌ها به بازار کار برشمرد.

وی بیان کرد: تجربه‌ها و بررسی‌های متعدد نشان داده چنانچه جوانان و به ویژه دانشجویان، موفق شوند در حوزه‌های مورد علاقه و تخصصی خود، مهارت‌های کاربردی را فراگیرند، امکان جذب آن‌ها در بازار کار تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

باقریه اضافه کرد: بر همین اساس است که نیازسنجی‌های آموزشی، از رویکرد‌های سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف شده و ما نیز تلاش کرده‌ایم ذیل این نیازسنجی‌ها، بسترسازی‌های مناسب و با سطح کیفی مطلوبی را در اختیار گروه‌ها و متقاضیان مختلف و به ویژه جامعه دانشجویی و دانشگاهی قرار دهیم.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان