کد خبر: ۱۵۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

جوانی جمعیت مسئله بسیار مهم و راهبردی در استان فارس است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، گفت: مسئله جمعیت یک مسئله بسیار مهم و راهبردی در استان است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،حجت‌الاسلام حسن قانع مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس اظهار کرد: مردم استان فارس در ماه مبارک رمضان دستاوردهای بسیاری داشتند. این دستاوردها را باید حفظ کنیم؛ ان‌شاءالله این سرمایه بزرگ و امانت معنوی که خداوند متعال به برکت ماه رمضان به ملت عنایت کرده در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و برنامه‌ها حفظ شود.

وی مسئله جمعیت را یک مسئله بسیار مهم و راهبردی در استان دانست و افزود: استاندار فارس مسئله جمعیت را به عنوان یک مسئله بسیار مهم و راهبردی در استان دنبال می‌کنند. رهبر معظم انقلاب افزون بر ۵۰ مرتبه موضوع افزایش جمعیت، افزایش آمار ازدواج، کاهش آمار طلاق و افزایش فرزندآوری را مورد تاکید قرار داده‌اند.

قانع بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ قانون جوانی جمعیت در قالب ۷۳ ماده ابلاغ شد. ستاد جوانی جمعیت در سطح استان‌ها با محوریت استانداران و در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل شده و در روز ۳۰ اردیبهشت ماه و هفته پایانی اردیبهشت قرار است رویداد ملی جمعیت برگزار خواهد شد.

جوانی جمعیت مسئله بسیار مهم و راهبردی در استان فارس است

وی اضافه کرد: این رویداد ۲ بخش عمده دارد که ارزیابی دستگاه‌ها و میزان اقدام و عمل دستگاه‌ها به قانون جوانی جمعیت در سال گذشته و شناسایی ظرفیت‌های مردمی در چند محور از بخش‌های مهم این رویداد است.

قانع عنوان کرد: از ۴۰ دستگاهی که ابلاغیه به آن‌ها ارسال شده ۹ دستگاه بیشتر پاسخگو نبودند که امیدواریم شاهد همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: جدی گرفتن این رویداد موجب فراهم شدن بستری می‌شود که بتوانیم از طریق آن موضوع جمعیت را در همه شبکه‌های مردمی، دولتی و ساختاری به صورت خاص احیا کنیم و به دغدغه متعالی رهبر معظم انقلاب جامعه عمل بپوشانیم.


انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان