کد خبر: ۱۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
در اولین روز هفته کارگر انجام شد؛

افتتاح دو خانه بهداشت کارگری و مرکز همیار کارکنان در واحدهای صنعتی و خدماتی بزرگ فارس

همزمان با نخستین روز هفته کارگر سال جاری یک خانه‌بهداشت کارگری در واحدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و یک مرکز همیار کارکنان در مجتمع خلیج فارس این شهر افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در اولین روز هفته کارگر با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانه‌ها سپاه فجر این استان خانه بهداشت کارگری در یک واحد صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز و همچنین مرکز همیار کارکنان در مجتمع خلیج‌فارس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وحید خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در حاشیه آیین افتتاح این دو مرکز گفت: بر اساس ماده 47 قانون کار باید خانه بهداشت کارگری در تمام واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و... با بیش از 50 کارگر ایجاد شود.
 

وی افزود: در این مراکز خدمات بهداشتی و سلامت جسمی و روحی به کارگران ارائه می‌شود.

خداپرست ادامه داد: هم‌زمان با نخستین روز هفته کارگر امسال خانه بهداشت کارگری در شرکت تولیدی و صنعتی قصر بازی پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با 140 کارگر و همچنین مرکز همیار کارکنان مجتمع خلیج‌فارس در شیراز برای ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به بیش از 450 کارگر و بیش از 2 هزار واحد صنفی این مرکز مجموعاً با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اعلام کرد: در حال حاضر 197 خانه بهداشت کارگری و ۶۵ مرکز همیار کارکنان در واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و... در سطح این استان فعال است.

وی در ادامه بر نقش آرامش روحی و سلامت جسمی کارگران در رشد تولید تأکید کرد و گفت: انتخاب خانه‌های بهداشت کارگری یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی نمونه است.

خداپرست همچنین بر تأمین محصولات موردنیاز استان از تولیدات داخلی فارس تأکید کرد و افزود: مشکلات و موانع پیشروی بخش تولید استان در هر زمینه‌ای با جدیت تا رفع مشکل پیگیری خواهد شد.

نوشاد نادری منش مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس نیز گفت: بسیج کارگری خدمتگزار جامعه کار و تولید است.

وی بر تحقق شعار سال تأکید کرد و افزود: چندین سال پیاپی است که مسئله تولید دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و رشد این بخش قطعاً به رفع مشکلات در بسیاری از بخش‌های جامعه منجر خواهد شد.

نادری منش ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ جلسه برای رفع مشکلات و موانع تولید استان فارس برگزار شده و در مجموع نگاهی مؤمنانه در این استان نسبت به کارگران حاکم است.

انتهای پیام/


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان