کد خبر: ۱۵۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه استهبان:

کار در بعد از عید فطر به جایی رسید که دیگر صلاح نیست بنده امام جمعه بمانم

امام جمعه استهبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با ذکر دلایلی اعلام کرد: کار در بعد از عید فطر به جایی رسید که دیگر صلاح نیست بنده امام جمعه بمانم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از استهبان آنلاین، نمازجمعه این هفته (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به امامت حجهت‌الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه استهبان برگزار گردید.

خطیب جمعه استهبان، گفت: امروز بزرگداشت شیخ صدوق است. فردا سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا و ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی علیهم السلام است. روز دوشنبه روز بزرگداشت فرهنگ زور خانه ای هست که تبریک عرض میکنم.

وی با بیان اینکه دیروز اجلاسیه نماز در استان فارس برگزار شد، افزود: پرچم استهبان در این اجلاسیه بالا بود. ۱۲ نفر از استهبان مورد تجلیل قرار گرفتند.

خاوری ادامه داد: برگزاری ۸۰ برنامه جهاد تبیین، تجلیل از ۲۰۰ نفر فعال نماز، استفاده از ظرفیت روحانیون در آموزش و پرورش، میزبانی ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان شرق فارس، راهیابی ۶۰ درصد از دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات به مرحله استانی و کسب مقام برتر شورای آموزش و پرورش استان از دلایل برتری این عزیزان بود.

امام جمعه استهبان در ادامه با اشاره به تغییر فصول، اظهار کرد: عزیزان ما باید همیشه توجه به مصالح انقلاب داشته باشیم. باید بترسیم که مصالح انقلاب را بر مصلحت خودمان مقدم بدانیم. وحدت شهرستان و مصالح رهبری را نبینیم. باید مصالح نظام، رهبری و … مراقب باشیم. باید بدانیم کجا باید سکوت کرد و کجا باید با فریاد و حرکتمان یک خیری به مردم برسد. باید دانیم اگر یک جا سکوت می‌کنیم چرا و اگر فریاد می‌زنیم چرا؟ 

این خطیب جمعه با بیان اینکه ممکن است کسی منفعتش در اختلاف‌افکنی باشد و بیاید بین شهر و روستا یا بخش‌های مختلف اختلاف بیندازد، گفت: کش‌مکش، درگیری، سکوت نکردن، تحمل نکردن به صلاح کشور، شهرستان و مملکت نیست. اگر صلاح مردم را می‌خواهیم باید گاهی سکوت کنیم تا کار‌ها پیش رود. گاهی اوقات کنار رفتن و سکوت کردن وظیفه ما است.

 وی تصریح کرد: دقت داشته باشیم که آب به آسیاب دشمن نریزیم، چون  اگر کسی هم دنبال این مسائل باشد با بی‌اعتنایی ما با سکوت ما قطعا ترد 
می‌شود و مورد توجه قرار نخواهد گرفت. سکوت، صبر وحدت آفرین است.

حجت‌الاسلام خاوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:من اردیبهشت ۱۳۸۳ برای مدیریت مدرسه علمیه امام صادق استهبان وارد این شهر شدم. الان وارد سال ۲۰ شده‌ام. یک نخ سفید روی صورت من نبود و الان پیرمرد شدیم و سنی گذشته است. خدا را شاکریم که اگر محاسنم سفید شد در خدمت به همشهریان خودم سفید شد. شش سال بنده مدیر مدرسه بودم. 

وی ادامه داد: اردیبهشت سال ۱۳۸۹ با پیگیری شما عزیزان و درخواست شما بنده به عنوان امام جمعه انتخاب شدم. من قصد خاطره گویی ندارم. در این مدت وجهه اصلی بنده در مسائل فرهنگی بوده و آن زمان تازه به تصویب هیئت دولت رسیده بود و استهبان به عنوان شهرستان قرآنی معرفی شده بود. تا امروز کارهای ارزشمندی در حوزه فرهنگی انجام شده است.

خاوری با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در این شهر، اظهار کرد: امام جمعه یک ریال بودجه عمرانی و فرهنگی در اختیارش نیست. اما باید پیگیری کند، آیا این جز شرح وظایف امام جمعه است؟ خیر اما باید انجام داد و پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که بسیار مهم است، حمایت از این ۱۳ یا ۱۴ سال است چه زمانی که بنده امام جمعه موقت بودم چه الان، در این دو دهه از تک تک مدیران با گرایش سیاسی سوال کنید که آیا جز حمایت چیزی دیدند؟ بنده سعی کردم در این دو دهه با تک تک مدیران جوری برخورد کنم که او احساس کند نسبت به بقیه نزدیک‌تر است. اگر نباشد که کار پیش نمی‌رود. باید از مدیران شهرستان حمایت کرد. پیش تمامی مدیران کل، استانداران، وزیران و  در مواقع مختلف انجام شده است و هیچ کدام جز شرح وظایف امام جمعه نیست. که اگر دارد دانشگاه دولتی تعطیل می‌شود برود وزارت علوم ولی باید انجام شود.

 خطیب جمعه استهبان ادامه داد: حمایت و همکاری با همه فعالان سیاسی، فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد، همین صحن امام زاده من به عزیزان عرض کردم که یک قبرستان بدقیافه بود و به اعضای هیئت امنا گفتم باید اصلاح شود و این را گردن من بیندازید تا افراد ناراحت نشوند.

وی افزود: احترام و تکریم به مردم باید سرلوحه همه مسئولین باشد و ما سعی کردیم این کار را انجام بدهیم. یک نفر را نمی‌توانید پیدا کنید که بگوید دفتر امام جمعه رفتم و امام جمعه از جلوی پای من بلند نشد. اگر نمی‌توانیم گره‌ای از کار بقیه باز کنیم لااقل احترامش بگذاریم.

خاوری با بیان اینکه یک عده ممکن است منافعی داشته باشند که متاسفانه یک مقداری هم جلو رفتند و یک مقدار هم به نتیجه رسیدند و بین شهر و روستا. من اختلاف انداختند، گفت: اکنون من دارم از استهبان می روم اما شما نگذارید اختلاف ریشه‌دار شود. تلاش کنید در راه وحدت ، واقعا مشکلاتی که در روستاست در شهر نیست، مسائل و مشکلات روستا را باید مدنظر باشد و باز هم این چنین است.

امام جمعه استهبان ادامه داد: من مصطفی خاوری از مردم استهبان جز خوبی و محبت، و احترام و تکریم ندیدم. واقعا استهبان مردمان بزرگواری دارد. خیلی مردمان بزرگوار و بلندمرتبه‌ای هستید و من افتخار می‌کنم که پسوند فامیلی‌ام اصطهباناتی است و هر جا بروم افتخار می‌کنم که همشهری شما هستم.

وی تصریح کرد: اصل حرف بنده، حمایت از امام جمعه جدید است‌ آن بزرگواری که می‌آید را همه حمایت، کمک و همراهی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که همیشه حمایت کردند، استعفاهای همیشگی ما را رد کردند و تاکید داشتند که بنده ماندگار باشم ، تشکر می‌کنم ولی می‌دانید کار در بعد از عید فطر به جایی رسید که دیگر صلاح نبود بنده بمانم. 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان