کد خبر: ۱۶۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
امام‌جمعه شهرستان استهبان در گفتگو با «شیرازه»:

هر وقت جهادی عمل کردیم موفق شدیم

امام‌جمعه شهرستان استهبان گفت: شرایط قبل و بعد از انقلاب شرایط نفس کشیدن در دایره ولایت طاغوت و ولایت الله است و به برکت انقلاب اسلامی هر وقت جهادی عمل کردیم موفق شدیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجدی امام‌جمعه شهرستان استهبان در گفتگو با این رسانه گفت: پیروزی انقلاب حضرت روح‌الله، یکی از مصادیق این آیه است که (ولینصرن الله من ینصره) خداوند می‌فرماید: قطعاً و بی‌بروبرگرد کسی که من را یاری کند، من او را یاری می‌کنم این اعتقاد در امام ما آن هنگامی که هیچ نیروی انسانی و هیچ تجهیزات ظاهری برای قیام نداشت، وجود داشت و همین باور او را به پیروزی مقابل طاغوت موفق کرد و امروز هم همین اعتقاد به نصرت خدا و تلاش برای حل مشکلات مردم از روی اخلاص باعث می‌شود مسئله‌های کشور حل شود و قدرت دشمنان رو به افول رود.


وی افزود: پیشرفت‌های انجام شده در جمهوری اسلامی برخی مربوط به زندگی مادی مردم است که مهم و قابل‌اعتنا هستند؛ اما برخی مربوط به بالابردن روحیه عزت، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است، این‌ها در حوزه معنویت‌هاست و مهم‌تر محسوب می‌شود. 


 امام‌جمعه شهرستان استهبان در ادامه بیان کرد: نکته حائز اهمیت در حوزه پیشرفت‌های مادی آن است که این پیشرفت‌ها علی‌رغم دشمنی‌های جهان سلطه بر ضد ما انجام شده است، بسیاری از کشورها پیشرفت داشته‌اند؛ اما ما باتکیه‌بر داشته‌های خودمان به این میزان از پیشرفت دست‌یافته‌ایم. این نکته بسیار مهمی در پاسخ به برخی از شبهات مطرح در این زمینه است.


حجت‌الاسلام ساجدی گفت: شرایط قبل و بعد از انقلاب شرایط نفس کشیدن در دایره ولایت طاغوت و ولایت الله است قبل از انقلاب کسانی بر سرکار بودند که حکومت آنها از جهت دین هیچ مشروعیتی نداشت بر پایه ظلم به حکومت رسیده بودند و با ستم و تبعیض آن را ادامه می‌دادند؛ اما در رأس انقلاب ولی خدا قرار دارد. علی‌رغم وجود نقصان‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در برخی از حوزه‌ها اصل این نظام مشروعیت دارد و اگر باانگیزه الهی برای حل مشکلات تلاش کنیم پیشرفت‌ها حاصل می‌شود و هروقت جهادی عمل کردیم؛ مانند هسته‌ای و موشکی موفق شدیم.


وی در پایان افزود: در نظامی که متکی به حضور مردم بنا شده و تداوم‌یافته، آنچه می‌تواند مشکلات را حل کند، حضور مردم و انتخاب مسئولان اصلح است. شرکت‌نکردن در انتخابات خواست دشمنان این کشور و دشمنان دین است؛ بنابراین القا روحیه ناامیدی و اینکه انتخابات فایده‌ای ندارد به‌شدت آسیب‌زاست، همه ما باید تلاش کنیم مجلس تراز انقلاب اسلامی را ایجاد کنیم و خبرگانی انتخاب کنیم که به‌خوبی از پس انجام وظایف خویش برآیند.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان