کد خبر: ۱۵۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

گردشگری و موسیقی برای جامعه لازم و شادی‌آفرین است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شادی ابزارهای مختلفی دارد و یکی از ابزارهای مشروع و درست استفاده از موسیقی اصیل و ملی است که بتواند هویت و فرهنگ ما را حفظ کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، شامگاه پنجشنبه در آئین بازگشایی مجدد هتل آپادانا در مرودشت اظهار کرد: کنسرت و موسیقی برای جامعه تهدید نیست بلکه فرصت است؛ هرجا مردم هستند و شادی هست حتما در آنجا فرصت‌های ارزشمندی برای کشور است.

وی با قدردانی از سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی تصریح کرد: از طرف من آقای عقیلی به عنوان سفیر میراث فرهنگی انتخاب شده که امیدوارم مجموعه ای از کنسرت‌های شادی آفرین را در همین مجموعه و در کنار تخت جمشید برای مردم برگزار کند.

ضرغامی در خصوص بازگشایی مجدد هتل آپادانا نیز اظهار داشت: این مجموعه در گذشته در کنار تخت جمشید افتتاح اما مدت‌ها تعطیل و بلا استفاده مانده بود، جا دارد که از سرمایه‌گذاری که برای تکمیل این مجموعه تلاش کرده تشکر و قدردانی ویژه‌ شود زیرا این هتل هم اکنون مجموعه آبرومندی شده که می‌تواند فعالیت خود را شروع کند.

ضرغامی ادامه داد: شهرستان مرودشت از ظرفیت‌های بالای میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است و برخی از ظرفیت‌های بی بدیل استان فارس در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هنوز مغفول مانده است که حتما در سفرهای دیگر به این استان برای معرفی و استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر ضرورت نامگذاری روزی به نام مرودشت در تقویم گردشگری کشور ادامه داد: این شهرستان تاریخ کهنی دارد و از ریشه‌های ارزشمند فرهنگی ملت ایران و کل بشریت پاسداری می‌کند.

ضرغامی اضافه کرد: مردم مرودشت توفیقات بسیاری در طول سالیان کهن داشتند که امروز به دست ما رسیده است و برای مرودشت در دهه کرامت سه عنوان کرامت، ایثار و مقاومت مدنظر است؛ مرودشت در کنار همه برکت‌هایی که خداوند به این شهرستان عطا کرده است در حوزه کشت گندم نیز از مقام برتر در کشور برخوردار است.

گردشگری و موسیقی برای جامعه لازم و شادی‌آفرین است
ضرغامی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید گلگون کفن شهرستان مرودشت در دوران دفاع مقدس گفت: مردم مرودشت مصداق بارز مقاومت هستند.

 در این مراسم لوح ملی شهر و روستاهای هدف صنایع دستی فارس به شهر خشت کازرون به عنوان شهر ملی حصیربافی، روستای کندازی مرودشت به عنوان روستای ملی رواربافی و روستا تنگ چوگان کازرون به عنوان روستای ملی رندبافی اهدا و از ثبت ملی روز مرودشت رونمایی شد.

انتهای پیام/


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان