کد خبر: ۱۵۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
نماینده شهرستان‌های کازرون و کوه چناردر مجلس شورای اسلامی خبر داد:

سد نرگسی تا خرداد ماه آبگیری مقدماتی شود

پیرو سفر نماینده مردم کازرون و کوه چنار به بخش جره و بالاده وی از پروژه سد نرگسی که یکی از پروژه های مهم این منطقه است بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، فریدون عباسی دوانی  نماینده مردم کازرون و کوه چنار با حضور در سد نرگسی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف پروژه با بدری مدیر کل آب منطقه‌ای فارس، مهندسین فنی، مشاورین و سرپرست پروژه دیدار و درخصوص پیشرفت و زمان آبگیری پروژه گفتگو کرد.

 بدری ابتدا ضمن قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم کازرون و کوه چنار جهت رفع مشکلات پروژه و با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی بدنه سد، گفت: باتوجه به محاسبات انجام گرفته توسط تیم فنی پروژه،در این طرح حدود ۶/۵ میلیون متر مکعب نیاز به عملیات خاکریزی بوده که خوشبختانه تا کنون ۸۰۰ هزار متر مکعب آن باقی مانده است و ارتفاع سد به ۵۶ متر رسیده  که ان شاالله تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 استوار، سرپرست سد نرگسی در خصوص روند این طرح گفت: در این طرح تا کنون عملیات بتن ریزی به میزان ۹۰ هزار مترمربع انجام گرفته و ۳۰ هزار متر مربع باقی مانده است که پیشرفت ۷۵ درصدی سازه‌های بتنی را نشان می‌دهد و در بخش حفاری فضای بسته  با تلاش‌های صورت گرفته پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد اکنون عمده‌ترین مشکل سد راه پروژه بخش تزریق است که بعلت پرداخت نشدن تعهدات مالی سال ۱۴۰۱ تا کنون که حدود ۳۰۰ میلیارد می‌باشد ،پیشرفت ۲۶درصدی داشته  و اگر این مطالبات پرداخت نشود آبگیری سد در خردادماه ۱۴۰۲ امکان پذیر نمی‌باشد.

سد نرگسی تا خرداد ماه آبگیری مقدماتی شود

استوار در خصوص اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و پایان طرح گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام مراحل سد مورد نیاز است، که صرف تملک اراضی کشاورزی و منازل روستاها و مطالبات معوق گردد.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار ، با توجه به توضیحات ارائه شده توسط بدری و استوار،با اشاره به شرایط موجود و اهمیت ویژه این پروژه برای مردم منطقه در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی و صنعت، خواستار تسریع در روند پروژه و تلاش جهت آبگیری مقدماتی در خردادماه ۱۴۰۲ شد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان