کد خبر: ۱۶۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بهبود شاخص مراقبت‌های پرستاری، با ارتقای دانش و توانمندی پرستاران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهبود شاخص مراقبت‌های پرستاری را نیازمند نیازسنجی، آموزش مداوم و ارتقای سطح دانش و توانمندی علمی و عملی پرستاران عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آموزش مدیران میانی گروه پرستاری و ارزیابی اثربخشی آموزش‌ها، از برنامه‌های مهم آموزشی مدیریت پرستاری دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: با تکیه بر نتایج این آزمون و شناسایی نقاط ضعف و قوت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تداوم آموزش‌ها در مراکز درمانی تدوین می‌شود.

در ادامه مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این آزمون طی دو روز و با حضور بیش از ۴۰۰ سرپرست پرستاری و سرپرستار مراکز آموزشی درمانی شیراز به صورت الکترونیک، از طریق سامانه برگزاری آزمون برخط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

راضیه راسخ با اشاره به بازنگری در روند ارایه آموزش‌های گروه پرستاری و رویکرد جدید این مدیریت در ارایه آموزش‌های بالینی افزود: در گام نخست و برای پایش وضعیت علمی و عملی گروه پرستاری، چهارصد مدیر میانی پرستاری از نظر علمی و عملی ارزیابی شده و پس از تحلیل نتایج، نیاز‌های آموزشی شرکت کنندگان مشخص و بر آن اساس برنامه ریزی آموزشی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انتصاب پرستاران در مسوولیت‌های مدیریتی در بیمارستان‌ها بر اساس توانمندی علمی و عملی پرستاران انجام می‌شود، ادامه داد: در گام‌های بعدی، برنامه ریزی لازم برای همه کارکنان گروه پرستاری در خصوص طی کردن این آزمون‌ها و آموزش‌ها در دستور کار مدیریت پرستاری دانشگاه قرار دارد.

بهبود شاخص مراقبت‌های پرستاری، با ارتقای دانش و توانمندی پرستاران

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در گام بعدی آزمون‌های علمی تخصصی در بخش‌های بیمارستانی برگزار می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی آموزشی، محور‌های آزمون در قالب کتابچه مهارت‌های بالینی پرستاری تدوین و در اختیار افراد قرار گرفته است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان