کد خبر: ۱۵۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
گذری کوتاه بر اَهم اخبار نوروز ۱۴۰۲؛

سالی که با دو بهار طبیعت و قرآن آغاز شود بی شک سالی نکو و حالی نکوتر خواهد بود

امسال ایام نوروز در حالی آغاز شد که بلافاصله دو روز پس از سال تحویل هموطنان باید خود را مهیای ورود به بهاری دیگر می‌کردند که شاید صدها برابر با ارزش‌تر و با اهمیت‌تر از بهار طبیعت بود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، امسال ایام نوروز در حالی آغاز شد که بلافاصله دو روز پس از سال تحویل هموطنان باید خود را مهیای ورود به بهاری دیگر می‌کردند که شاید صدها برابر با ارزش‌تر و با اهمیت‌تر از بهار طبیعت بود.

آماده برای رفتن به مهمانی خداوند و نشستن بر خوان کرمش و همین امر موجب شد تا ضرب‌المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» خوب بر قامت این سال و ایام بنشیند.

 چرا که آغاز سال با بهار قرآن و جلا دادن به قلب و روح و زندگی هر فرد، موهبتی است که پروردگار در نخستین روزهای بهار آن را شامل حال بندگانش نموده است.

 پایگاه تحلیلی خبری شیرازه نبز به یمن این آغاز خوش، بسته خبری ایام نوروز خود را با پیامی از رهبر معظم انقلاب که در نخستین روز نوروز ایراد فرمودند شروع می‌کند.

رمضان ماه تعبد و تقرب و نشستن بر سر خوان رحمت الهی

ایشان در حرم مطهر امام رضا(ع) ماه رمضان را ماه تعبد و تقرب و نشستن بر سر سفره‌ای می‌دانند که از رحمت و کرم پروردگار برای بندگانش گسترانیده شده است

و اما دومین خبر باز هم  خبر از سفری است که جلا بخش روح جسم راهیان این مسیر است.

سفر به مناطق جنگی که روزی قطره قطره خون جوانان ما بر روی خاکش چکید تا یک وجب از آن به دست بیگانه نیافتد.

گزارش شیرازه از مسافران راهیان نور:

آشنایی نسل جوان امروز با ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس
تداوم سفرهای راهیان نور مانع از فراموش‌شدن شهامت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های شهدا و آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس می­‌گردد

دو خبر امدادی از فرشتگان نجات؛ آتش‌نشانان و ماموران اورژانس

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبر داد:

نجات ۴ مسافر نوروزی مسموم شده با گازمنوکسید کربن در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از نجات ۴ نفر از مسافران نوروزی که دچار مسمومیت گاز منوکسید کربن شدند، خبر داد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

ثبت ۱۹ فوتی در فارس در هفته نخست مسافرت‌های نوروزی
رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس گفت: از ۲۵ اسفند تا سوم فروردین سال جاری ۱۹ نفر بر اثر تصادف جان باختند و ۷ نفر هم با منو اکسید کربن مسموم شدند که توسط همکاران ما نجات یافتند

اخبار فضای مجازی؛

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس:

در جنگ شناختی برای شناخت جبهه خودی باید از جهاد تبیین استفاده کرد

محمد صحت رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس گفت: جنگ شناختی و نرم امروز از جنگ سخت و نظامی، سخت‌تر شده است، در جنگ شناختی شناخت جبهه خودی برای عموم سخت است و در این عرصه باید از جهاد تبیین استفاده کرد.

رئیس پلیس فتا فارس اعلام کرد:

کلاهبرداران سایبری در کمین مسافران نوروزی

امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس به مسافران نوروزی توصیه کرد: افراد به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی مسیریاب اقدام کنند

باز هم خبری از حوزه امدادگری اما این بار از نوع خدمت بی منت و جهادی؛

خدمت بی منت در سایه ایثار بسیجیان؛

از سیراب نمودن بیش از ۲۰۰ روستا تا ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در فارس

اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس از آبرسانی به روستاهای استان فارس تا ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد.

یک خبر خوب برای امدادگران هلال احمر؛

هلال احمر استان فارس به ۳۰۰ بی‌سیم دیجیتال مجهز می‌شود

استاندار فارس قول مساعد داد تا در سال جدید ۳۰۰ بی‌سیم دیجیتال جمعیت هلال احمر استان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از طریق اعتبار استانی و کشوری تجهیز شود.

گذری بر وضعیت راه‌ها و جاده‌های فارس؛

رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد.

ثبت ۲۸ فوتی در تصادفات جاده‌ای فارس در ۱۰ روز نخست طرح نوروزی/کاهش ۴۰ درصدی تصادفات در فارس

علی اصغر همایون‌پور رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه شمال فارس از ثبت ۲۸ فوتی در تصادفات جاده‌ای فارس در ۱۰ روز نخست طرح نوروزی خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته ۱۹ نفر معادل ۴۰درصد کاهش داشتیم.

فارس صدر نشین بازدیدهای نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خبر داد:

حافظیه، تخت‌جمشید و آرامگاه سعدی صدر نشین بازدیدهای نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازدید بیش از ۸۰۰ هزار نفری گردشگران خبر داد و گفت: حافظیه، تخت‌جمشید و آرامگاه سعدی صدر نشین بازدیدهای نوروزی بودند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور

فارس در میزبانی از میهمانان نوروزی عملکرد مطلوبی دارد

یحیی نقی‌زاده محبوب، مدیر کل نظارت وارزیابی خدمات گردشگری کشور در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس در شیراز افزود: هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر به‌عنوان یکی از محورترین اقدامات ستاد تلقی می‌شود.

و اما زمین هم ساز خود را در نخستین روزهای نوروزی برای فارس ناکوک آغاز کرد.

ساز ناکوک زمین تن اهالی فارس را می‌لرزاند

همزمان با آغاز سال جدید انگار زمین سر ناسازگاری با ساکنان فارس برداشته و طی چند روز اخیر ۱۱ بار تن اهالی این استان را به لرزه درآورده است و نگرانی ها نیز بالاگرفته که آیا این لرزه‌ها می‌تواند پیش زمینه زلزله‌ای بزرگتر باشد؟

در همین راستا زلزله‌ای 5 ریشتری حوالی لامرد را لرزاند و موجب خسارت ۶۰۰ میلیون ریالی به بخش اداری فرودگاه لامرد شد

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد در این باره گفت: در بررسی های اولیه کارشناسان میزان خسارت وارد شده از زلزله پنج ریشتری لامرد حدود ۶۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

خبری که پس از 41 سال انتظار دل مردم ایران را لرزاند.


پس از 41 سال چشم انتظاری خانواده شهید و مردم شهیدپرور این سرزمین عاقبت امسال خبر شهادت حاج احمد متوسلیان تایید و یه خانواده وی ابلاغ شد و موجب گردید دل یک کشور به درد و آید و پایانی باشد بر انتظار سرنوشت این سردار بزرگ جنگ.

پس از خبر یک عروج پر افتخار اکنون  شاید تولد صدها نوزاد در فارس مسرت را مهمان دل اهالی این استان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

تولد ۷۴۴ نوزاد در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هفته نخست سال ۱۴۰۲

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولد ۷۴۴ نوزاد در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه در هفته نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افطاری سنت حسنه ایرانیان؛

مدیرکل کمیته امداد فارس:

اجرای طرح اطعام مهدوی در فارس

مرتضی موسلی مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: طرح اطعام مهدوی، افطاری ساده با هدف کمک به خانواده‌های ایتام و نیازمندان همزمان با سراسر کشور در این استان هم اجرایی شده است.

معاون شهرداری شیراز

روزانه ۱۱ هزار افطاری ساده در شیراز توزیع می‌شود

معاون شهرداری شیراز گفت: در طرح افطاری ساده هر شب با ۱۱ هزار وعده افطاری در ۱۱ مرکز از روزه‌داران، زائرین و مسافرین نوروزی پذیرایی می‌شود.

محمدعلی چوبینی معاون شهرداری شیراز گفت: در طرح افطاری ساده هر شب با ۱۱ هزار وعده افطاری در ۱۱ مرکز از روزه‌داران، زائرین و مسافرین نوروزی پذیرایی می‌شود.

در روزی به نام جمهوری اسلامی و آری به تولد دوباره این نظام مقدس؛

تنها نظامی که برپایه مردم سالاری دینی بنا شده است،جمهوری اسلامی است


دبیر جامعه روحانیت استان فارس در گفتگو با شیرازه در روز 12 فروردین  نقش مردم را تعیین سرنوشت این نظام موثر دانست و گفت:در واقع مردم نقش اصلی در تعیین مدیریت جمهوری اسلامی دارند و این مهم را در فروردین اوایل انقلاب به رفراندوم گذاشت و با بالاترین آراء به جمهوری اسلامی آری گفتند.

و بالاخره روز 13 فروردین و سیزده به در:

سید محی‌الدین حسینی یک فعال رسانه‌‌ای در این خصوص در یادداشتی نوشت:

سیزدهم فروردین ماه هر سال،روز پایانی جشن‌های نوروزی است.در این روز، مردم بنا بر سنتی دیرینه، از خانه‌هایشان بیرون می‌آیند و به دشت و صحرا و باغ می‌روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه‌ها و جویبار‌ها بگذرانند.این روز زیبا را«روز طبیعت» نام گذاری کرده اند.در تقویم‌های رسمیِ ایران در بعد از انقلاب،این روز را روز طبیعت نام‌گذاری کرده و از جمله تعطیلات رسمی ایرانیان است.

 به پایان آمدیم دفتر حکایت همچنان باقی است؛

 و این پایانی بود بر آغازی مجدد در سالی جدید، به امید روزهای خوب

 انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان