کد خبر: ۱۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آزاده دفاع مقدس در گفتگو با شیرازه:

سبک زندگی آزادگان درس مقاومت است

آزاده دفاع مقدس گفت: سبک زندگانی آزادگان هم درس است و هم نوعی نشانه مقاومت و ایستادگی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، کرامت یزدانی، رزمنده دلاور و نخبه علمی که در سن نوجوانی به اسارت دشمن بعثی درآمده و مولد ده‌ها عنوان کتاب‌های مختلف و ناشر برتر ملی است در گفتگو با این رسانه در بیان روز و هفته نکوداشت آزادگان و سالروز ورودشان به میهن اسلامی گفت: ضمن اینکه روز آزادسازی اسرای عزیز دفاع مقدس و ورود آزادگان به میهن اسلامی را به محضر همه رفقای عزیز اراده و خانواده‌هایشان تبریک می‌گویم باید عرض کنم که اسارت واژه‌ای پرمعناست و تا زمانی کسی آن را تجربه نکرده باشد نمی‌داند درد و رنج‌های آن چیست.

 وی گفت: حتی یادآوری دوران اسیری و حبس، آن‌هم در دیار غربت و همراه با شکنجه سخت و دردناک است. اگر امدادهای غیبی و لطف الهی نبود آزادگان ما هرگز نمی‌توانستند در زندان‌های مخوف عراق دوام بیاورند. 

یزدانی افزود: مردم ما با بحمدالله قدر شهدا، آزادگان و جانبازان را می‌دانند. نسل امروز و فردای ما نباید به ایثارگران و از جمله به آزادگان بی‌تفاوت باشند؛ زیرا آنان در جبهه‌های حق علیه باطل حماسه‌ها آفریدند و کارهای بزرگی خلق کردند که یک‌به‌یک آنها باید بازگو شود. 

سبک زندگانی آزادگان، درس مقاومت و ایستادگی است

وی همچنین گفت: روز و لحظه‌ای نبود که اسرای ایرانی در بند و در زندان‌های بعثی‌ها آرزوی برگشت به ایران نکنند تا بتوانند در عمران و آبادانی کشورشان سهیم و شریک باشند. تحمل زندان سخت و دوری از رفقا و خانواده‌ها و عزیزانمان حقیقتاً بسیار سخت بود؛ اما صبوری کردیم و پیوسته منتظر شنیدن یک خبر از آزادی‌مان از زندان‌های عراق و رسیدن به ایران برای ساختن کشورمان بودیم. 

این آزاده سرافراز بیان داشت: از اینکه برنامه‌های متنوع برای تداوم روحیه شادی و نشاط آزاده‌ها در کشور و در شیراز و فارس با تلاش و همت فرهنگ وران برگزار شود باید استقبال و از بانیان و برگزارکنندگان برنامه‌های ویژه آزادگان باید تقدیر نمود. 

یزدانی در پایان گفت: افزون بر چهل و سه هزار آزاده در کشورمان داریم و ما باید آنانی را که در قید حیات‌اند قدر بدانیم و چونان پروانه گرد شمع وجودشان بگردیم. همچنین سبک زندگانی آزادگان هم درس است و هم نوعی نشانه مقاومت و ایستادگی است. دولت و حاکمیت باید قدر آزاده‌ها را بداند و رفاه آنان و آسایش و عزت خانواده‌هایشان را مدنظر داشته باشد.


انتهای پیام/224224

 
نظرات بینندگان