کد خبر: ۱۶۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

تغییر کاربری باغات در استان خط قرمز ماست

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تغییر کاربری باغات شیراز و سایر نقاط استان خط قرمز ماست و با هرگونه اقدامی در این زمینه مخالفت جدی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس  افزود: در کلانشهر شیراز حوزه باغات قصرالدشت دارای پنج گروه است که در گروه یک که حساس‌ترین گروه است، تغییر کاربری تحت هیچ شرایطی انجام نخواهد شد و ممنوع است.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که از تغییر کاربری در سایر گروه‌ها استقبال می‌کنیم و مقاومتی در این زمینه وجود ندارد بلکه در خصوص این گروه ها نیز با حساسیت و سختگیری برخورد می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: در حقیقت می‌توان گفت که در موضوع باغات اولویت با حفظ باغات است و حتی المقدور تلاش می‌شود که باغات حفظ شوند.

طالبان افزود: البته این مساله و حساسیت فقط باغات شیراز و به ویژه باغات قصرالدشت را شامل نمی‌شود بلکه اساسا در هر نقطه استان که در طرح تفصیلی باغ باشد این حساسیت وجود دارد.

تغییر کاربری باغات در استان خط قرمز ماست

وی ادامه داد: لذا با هدف توجه به ارکان محیط زیستی و حفظ هوای پاک و تاکید استاندار محترم فارس مبنی بر لزوم حفظ باغات، در کمیسیون ماده ۵ با تغییر کاربری ها در هر نقطه استان مخالف جدی خواهد شد و حتی المقدور هیچ تغییر کاربری در دستور کار این کمیسیون قرار نخواهد گرفت.


انتهای پیام/



نظرات بینندگان