کد خبر: ۱۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری فارس در گفتگو با شیرازه:

بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز در فارس رفع خطر شده است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری فارس گفت: با رفع خطر نقاط پر حادثه استان فارس توانستیم امسال در عید نوروز ۲۱ نفر کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، با توجه به اینکه  امروز روز ایمنی حمل و نقل است و تراژدی غمناک تصادفات جاده‌ایدر فارس همچنان ادامه دارد؛چند سال متوالی است که استان فارس در تصادفات جاده‌ای جز استان‌های صدر جدول است .

در همین راستا علی اصغر همایون‌پور رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه شمال فارس در گفتگویی که پیش از این با خبرنگار  شیرازه داشت، بیان کرد: اگر لازمه‌های ایمنی و زیرساخت.های موثر بر ترافیک تامین باشد، نباید شاهد افزایش آمار تصادفات باشیم.

خبرنگار این رسانه امروز به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل جهت پیگیری اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان فارس با علیرضا امیری معاون حمل و نقل استان فارس به گفتگو پرداخت. 

وی با بیان اینکه اقداماتی جهت کاهش تصادفات انجام داده‌ایم، گفت: از سال ۹۴ ،۱۲۱ نقطه حادثه‌خیز داشتیم که ۱۱۹ نقطه آن را پارسال رفع خطر کرده‌ایم و نقاطی که در این استان پر تصادف بوده در اولویت قرار داشت.

امیری افزود: جدیدا ۹۶ نقطه به فارس اختصاص داده شده که ۹۴ نقطه مربوط به راهداری و حمل و نقل فارس بوده و دو نقطه دیگر  راه و شهرسازی لارستان است که امسال این نقاط در اولویت کاری می‌باشد و تا کنون ۸۴ نقطه رفع خطر شده است که ابلاغ امسال بوده و به همراه تاییدیه پلیس راه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی نقاطی که رفع حادثه شده به شرح ذیل است؛

محور پر حادثه و تصادف استان فارس قائمیه_کازرون بود، همچنین محور کنار تخته _راهدار ، محور سیرجان_نیریز  ،محور شیراز_سپیدان_یاسوج و محور صفاشهر_انارک رفع حادثه شده است.

معاون حمل و نقل استان فارس با اشاره به اینکه برای کاهش تصادفات ۳۲ دستگاه از جمله آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد ، سازمان برنامه بودجه، اورژانس، هلال‌احمر، اداره اوقاف، پلیس راه..  هماهنگ کرده و جلساتی گذاشتیم تا اقدام کنند اضافه کرد: خروجی جلسات این بود که در سال‌های قبل هم این اقدام شد تا کنون توانستیم ۲۱ نفر کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشیم چرا که در سال قبل ۹۴ نفر فوتی، اما امسال ۲۱ نفر کاهش تلفات داشتیم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه که در خصوص محور فیروز اباد_جم چه اقدامی صورت گرفته؟ افزود: در محور فیروزآباد_جم  که ۲۵۰ کیلو متر است روزانه بالغ بر ۱۴۰۰۰وسیله نقلیه که ۷۰۰۰ رفت و ۷۰۰۰ برگشت تردد دارد و بخشی از جاده محور نشستی داشت و  در راستای سایر مشکلاتی که به وجود آمده بود که جلسات متعدد ملی برگزار شد و در ۴۵ روز کاری محور مسدود شد.

امیری ادامه داد: قسمتی از محور فیروز آباد جم که به استان فارس محول می‌شد به صورت کامل مشکل حل شده و بخشی از آن به استان بوشهر محول شد که درحال انتخاب پیمان کار است تا جاده را ایمن کنند.

معاون حمل و نقل فارس در پایان اظهار کرد:در گذشته بانک آماری سازمان حمل نقل استان فارس ناقص بود اما اکنون بانک آماری بسیار ارتقاء یافته و ما متوجه می‌شویم که تصادف در استان فارس در چه محور و چه نقطه و حتی در چه ساعتی اتفاق افتاده است و در بانک آماری استان فارس به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است .

به گزارش شیرازه، وقت آن است که تمام دستگاه‌های اجرائی پای کار امده  و اقداماتی را ارائه دهند تادیگر شاهد پر پر شدن جوانان مردم نباشیم.

انتهای پیام224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان