کد خبر: ۱۶۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

حال و هوای این روزهای مرز مهران

این روزها مرزهای منتهی به کشور عراق از جمله مرز مهران شاهد خروش عظیم زائرین اربعین است و طبق گفته مسئولان طی روز گذشته بیش از ۱۶۸ هزار نفر از این مرز تردد داشتند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مرور خاطرات مظلومیت سیدالشهدا علیه‌السلام و ظلم‌ستیزی آن حضرت و تأکید و اصرار فراوان نسبت به برپایی پرچم عزا و تشویق مؤمنان به زنده نگاه‌داشتن یاد ایشان به‌گونه‌ای است که گویی در هر سال حسینی دیگر از فرزندان پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم بر علیه ظلم و ستم قیام کرده و به دست ظالمان به شهادت رسیده باشد و تأثیر این حرکت چیزی جز روشن ماندن چراغ هدایت حسینی و متزلزل شدن پایه‌های هر حکومت فاسد، نتیجه دیگری به دنبال نداشته است.

این روزها مرزهای منتهی به کشور عراق از جمله مرز مهران شاهد خروش عظیم زائرین اربعین است و طبق گفته مسئولان طی روز گذشته بیش از ۱۶۸ هزار نفر از این مرز تردد داشتند.

با وجود ازدحام جمعیت در مرزها اما تاکنون مشکلی در خصوص تردد زوار پیش نیامده و به حالت عادی پیش خواهد رفت.

این روزها مثل سال‌های قبل اکثر نیروهای فراجا جهت کنترل اوضاع در مرز مهران مستقر شده‌اند تا در مشرف‌شدن زائرین به کشور عراق ترددی عادی و عاری از هر خللی باشد.

حال و هوای این روزهای مرز مهران

خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری با حضور در جمع زائرین مستقر در مرز مهران گپ و گفتی را با آنها داشت.

کریم حسینی یکی از زائرین که تاکنون دو بار در اربعین به عراق رفته است گفت: به مدد آقا امام حسین توانستیم جواز حضور در مراسم اربعین حسینی امسال را کسب کنیم که با این ازدحام جمعیت و البته تردد روان باید از نیروهای فراجا بابت زحماتشان قدردانی کرد.

وی افزود: لازم است فراجا تا پایان ترددها به‌صورت مستمر بر کنترل ترافیک نظارت داشته باشد.

حنانه محمدی یکی دیگر از زائرین گفت: قطعاً راهپیمایی اربعین در احیاء، تقویت و انتقال باورها و ارزش‌های عاشورا نقش ایفا می‌کند و البته نگرش توحیدی و یک‌رنگی مردم، وحدت زائرین، روحیه همکاری، و اتکا به نیروی جوانی، از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به گرمی هوا بیان کرد: عشق به امام حسین (ع) چنان در دلمان موج می‌زند که در گرمای این روزها با وجود کندی در کارهایمان به‌راحتی به مسیر خود ادامه می‌دهیم.

این زائر اضافه کرد: جا دارد از موکب دارانی که در مرزها به بهانه خدمت به زوار برپا شده‌اند تشکر کرد قطعاً آنها در ثواب پیاده‌روی اربعین حسینی شریک هستند.
 
ناصر احمدی که به گفته خودش زائر اولی بود گفت: از خودروی شخصی برای این سفر معنوی استفاده کردیم و به‌راحتی توانستیم ماشین را در پارکینگ اربعین قرار دهیم و حالا با کمی استراحت در موکب مستقر در مرز مهران راهی نجف خواهیم شد.

محمدرضا مرشدی یکی دیگر از زائرین گفت: خوشبختانه به لطف امام حسین (ع) با وجود ازدیاد جمعیت امکانات و زیرساخت‌ها نسبت به سال گذشته بهتر است و مردم می‌توانند به‌راحتی به مرز تشریف بیاورند و به سفر معنوی خود ادامه دهند.

فاطمه سادات تجلی از دیگر زائران اربعین بود که گفت: هیچ حادثه‌ای به جاودانگی و ماندگاری کربلا نمی‌رسد و در این حد در ذهن‌ها و زندگی‌ها زنده نیست و این‌گونه فراگیر زمان‌ها و مکان‌ها و انسان‌ها نگشته است و موج آن مثل عاشورا و اربعین همیشه متلاطم نمانده است.

وی ضمن تشکر از خادمان موکب‌ها افزود: امسال نسبت به سال گذشته فعالیت موکب‌ها در خدمات‌رسانی در مرز بهتر از سالیان گذشته است و با وجود گرمای شدید برخی موکب‌ها در حال توزیع آب‌معدنی خنک جهت تأمین آب بدن زائرین هستند که نیاز است نسبت به ارسال خدمات به موکب‌ها توسط دستگاه و خیرین در این روزها توجه ویژه‌تری شود.

حال و هوای این روزهای مرز مهران

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: باتوجه‌به گشایش‌های خوبی که در گیت‌های جمهوری اسلامی و طرف عراقی ایجاد شده زائران عزیز توانسته‌اند بدون هیچ مشکلی از مرز خارج شوند.

وی با بیان اینکه زائران سفرشان را مدیریت کنند افزود: باتوجه‌به ورود چند هزارنفری زائران به کشور در روز گذشته حضور پرحجم و روانی را داریم و باتوجه‌به گشایش‌های خوبی که در گیت‌های ایجاد شده زائران بدون هیچ مشکلی توانسته‌اند از مرز خارج شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین با تشکر از زائران عزیز در مدیریت سفر به عتبات‌عالیات تصریح کرد: ما در بحث ترافیکی هیچ مشکلی را در مرزهای شش‌گانه نداریم و از رانندگان عزیز به دلیل رعایت قوانین و مقررات کمال تشکر را داریم.

حال و هوای این روزهای مرز مهران

سخن پایانی:

راهپیمایی اربعین فراهم‌کننده شرایط تشکیل سپاه حضرت حجت (عج) و زمینه‌ساز ظهور ایشان خواهد بود اربعین حسینی تمرین سبک زندگی منتظرانه است همان سبکی که مسیر ما را تا ظهور امام عصر (عج) هموار و کوتاه می‌کند. 

اربعین تمرین مبارزه و ایستادگی در برابر زورگویان عالم و مستکبرین بین‌الملل است. چه خوش گفت سید شهیدان اهل‌قلم که در عالم رازی است که جز با خون فاش نمی‌شود، اربعین و ارتباط آن با اهتمام و توجه به نماز، چرا که باطن نماز را در این پیاده‌روی اربعین باید شناخت و مستلزم شناخت قلبی نماز، آماده و مهیا بودن برای یاوری حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان