کد خبر: ۱۶۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

دستگیری ۲ متخلف محیط‌زیست در دشت ارژن

مسئول منطقه حفاظت شده ارژن استان فارس از دستگیری ۲ متخلف محیط‌زیست در منطقه برد اسپید دشت ارژن خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عباس راستی  مسئول منطقه حفاظت شده ارژن استان فارس از دستگیری ۲ متخلف محیط‌زیست در منطقه برد اسپید دشت ارژن خبر داد و گفت: نیروهای محیط‌زیست موفق به دستگیری دو متخلف قهار با دو خودرو پراید و پژو ۲۰۶، در این منطقه شدند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در این منطقه یادآور شد: متخلفان از اهالی شهرستان‌های دیگری بودند و با دو اسلحه دولول و یازده کبک شکار شده دستگیر شدند.

راستی با تقدیر از مساعدت و همراهی یگان حفاظت محیط‌زیست شیراز و مدیریت کامران اسلامی و رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان اضافه کرد: حضور فعال نیروهای یگان حفاظت در منطقه وسیع برد اسپید دشت ارژن یکی از عوامل زمین‌گیر شدن شکارچیان غیرمجاز در این منطقه است .

مسئول منطقه حفاظت شده ارژن استان فارس اضافه کرد: متخلفان با راه‌های ورود و خروج بسیاری از روستاهای اطراف این منطقه آشنایی دارند، اما همکاری یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شیراز موجب شد تا با هم‌افزایی با مأموران منطقه ارژن راه بر شکارچیان بسته شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در تخلف‌گیری، کمبود شدید نیرو است، افزود: حضور نیروهای تازه‌نفس در منطقه راهگشای افزایش ضریب حفاظت و دستگیری متخلفان است .


انتهای پیام/

نظرات بینندگان