کد خبر: ۱۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

کاهش ۹۴ درصدی حریق عرصه‌های طبیعی فارس در سال گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که سال گذشته شاهد کاهش ۹۴ درصدی حریق در عرصه‌های طبیعی این استان، نسبت به سال قبل از آن بودیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود حدود ١٠ میلیون و ٢٠٠ هکتار جنگل در فارس، گفت: در حالیکه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۴ درصد آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های کشور مربوط به فارس بود، سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۹۴ درصدی این حوادث در استان بودیم.

عبداللهی کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی فارس طی سال گذشته را حاصل همدلی و همراهی همه سازمان‌های دولتی و گروه‌های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه دانست.

وی ادامه داد: گسترش آتش‌سوزی در جنگل و طبیعت ما را بر آن داشت تا نشست‌های زیادی با سازمان آتش نشانی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروهای نظامی و انتظامی، شوراها و ...برگزار و برای مدیریت این حوادث تصمیماتی اتخاذ و اجرایی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته، سال خشکسالی بود و سطح رشد علوفه و گیاهان در مراتع کمتر بود و برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های فرسایشی هم هنگ طبیعت تشکیل شد و همه افراد مجهز شدند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر به موقع در آتش‌سوزی‌ها اقدام کنیم، حریق گسترش پیدا نخواهد کرد، گفت: یکی از عوامل موثر در مقابله با آتش‌سوزی، قرق‌بانان هستند، که با افزایش تعداد و تامین تجهیزات مورد نیاز آنان، اقدامات خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته در راستای برخورد با متخلفان عمدی آتش سوزی‌ها نیز جلسه‌ای برگزار و تصمیماتی خوبی در این باره اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: امسال هم یکسری تجهیزات از محل اعتبارات بحران خریداری و در اختیار نیروهای مردمی و دولتی قرار داده خواهد شد.

عبداللهی در عین حال تاکید کرد که بنای دستگاه‌های متولی در ارتباط با حریق عرصه‌های طبیعی، تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت و توانایی گروه‌های مردمی برای پیشگیری و مقابله و مهار آتش‌سوزی‌هاست.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان