کد خبر: ۱۶۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

عناد؛ سلاح امپراتوری دروغ

امپراتوری دروغ بارها خود را در بزنگاه‌ها نشان داده که چقدر با حقد و کینه با روایت‌های دروغینش نسبت به جمهوری اسلامی عناد خود را ثابت کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،امپراتوری دروغ اسم و عنوانی است که مسمای آن نیمی از تلاش خود را می‌کند تا به نام حقیقت و آزادگی و جهانی‌شدن شناخته شود و از همان آغاز کار با ذهن‌های عمیق و چشم‌های بصیر بر سر باوراندن این عنوان دروغین چالش دارد، امپراتوری دروغ بارها خود را در بزنگاه‌ها نشان داده که چقدر با حقد و کینه با روایت‌های دروغینش نسبت به جمهوری اسلامی عناد خود را ثابت کرده است.

در واقع آمریکا با کشورهایی که دارای استقلال هستند به مشکل می‌خورد زیرا بر این باور است که دنیا زیر سلطه‌اش باشد که امروزه تمدن نوین اسلامی توانسته است با روشنگری بیداری اسلامی را در جهان رقم بزند به‌گونه‌ای که انزوای شیطان بزرگ روزبه‌روز در حال گسترش است.

برای مقابله با امپراتوری دروغ می‌بایست به سلاح بصیرت و جنگ شناختی رسانه‌ای به پیکار رفت؛ چراکه سواد رسانه در تشخیص انواع خبرها بسیار حائز اهمیت است که در همین راستا ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با امپراتوری نظام سلطه نیازمند تخصص و مهارت است و ما اگر رسانه را جدی بگیریم و نگاه تخصصی داشته باشیم روند مقابله با امپراتوری دروغ سهل خواهد شد.

عزیزی ارتقا سواد رسانه را لازمه حضور در فضای مجازی دانست و افزود: ببینید دشمن با سه ترفند پشیمان سازی از گذشته، آشفته‌سازی حال و ناامیدی از آینده به دنبال ضربه‌زدن به‌نظام اسلامی است. تمام تلاش‌های دشمن با این ۳ راهبرد توسط رسانه‌ها به مردم القا می‌شود. نکته مهم ارتقای سواد رسانه‌ای است. ما باید سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببریم تا فریب محتواهای دروغ دشمن را نخورند.

نماینده شیراز و زرقان در واکنش به راه مقابله با جنگ روایت‌ها گفت: ما باید از ابزارهایی که در اختیار داریم و با استفاده از انسان‌های عالم و آگاه در حوزه رسانه، سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا دهیم به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند واحدهای درسی در این زمینه هستیم و برای مقابله با جنگ روایت‌ها باید نخستین روایت از وقایع را قبل از اینکه دشمن بگوید ما بگوییم آن هم به‌موقع، صحیح و سریع و این مهم نیز به تخصص در امر رسانه بر می‌گردد.

رسانه‌های معاند هیچگاه اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکردند و همیشه برابر میل شخصی و بر اساس تفکر آلوده خود در پی زخمی‌کردن افکار ملت‌های آزاده از جمله جمهوری اسلامی ایران بوده است که پس از انقلاب سال 1357 امپراتوری دروغ بر علیه ایران اسلامی شدیدترین نارواها را در پیش گرفت؛ اما آنچه که رقم خورد این بود که جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت خود در تمامی ابعاد ادامه داد و در حال عبور از پیچ تاریخی بزرگی است که جهان را از شر وجود شیطان بزرگ و صهیونیست کودک کش در امان نگاه دارد.

 رسانه‌ها همواره ابزاری مناسب برای تأثیرگذاری بر روی افکار فردی و عمومی هستند؛ هر چند تفاوت‌هایی در دیدگاه نسبت به میزان اثرگذاری رسانه‌ها وجود دارد؛ ولی همه اثرگذاری رسانه‌ها را قبول دارند که در واقع رسانه‌ها می‌توانند به تقویت سرمایه‌های اجتماعی کمک کنند و با استفاده از روش تحلیلی به تصمیم‌گیران و مجریان در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای کمک می‌کند تا در گام دوم انقلاب عملکردی قابل‌قبول برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی باشند و از طرفی حمایت از رسانه ملی با نگاه اعتماد و اطمینان صورت پذیرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این رسانه دراین‌خصوص بیان کرد: مهم‌ترین اقدام برای مقابله با امپراتوری دروغ اول اعتمادسازی است و وقتی مردم اعتماد لازم به رسانه و مسئولان ما نداشته باشند طبیعتاً در این فضا خودشان را درگیر رسانه‌های خارجی می‌کنند که دلسوزی این نظام را ندارند و از میان خبرهایشان سراسر دروغ به دیده می‌آید و دومین موضوع روشنگری است که وقتی اخبار را ابتدا از کانال‌های خارج از کشور می‌شنوند و شاید بگویند اخبار سانسور می‌شود و بعد از آنها عنان کار را دست می‌گیرند و اولین خبری که منتشر می‌شود در اذهان مردم بسیار تأثیرگذار است و خیلی مهم است که به‌موقع روشنگری کرد؛ بلکه به اخبار دروغ دامن زده نشود.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار مجلس شورای اسلامی اعتماد و امید را مهم‌ترین لازمه جامعه دانست و افزود: امپراتوری دروغ با دروغ‌پردازی، اعتماد و امید را از مردم می‌گیرد وقتی امید یک ملت گرفته شود روحیه‌ها تضعیف می‌شود و به همین خاطر است مقام معظم رهبری بارها به مسئولان تأکید کردند که سعی کنید این امید را با عملکردتان در روحیه مردم حفظ کنید، منکر مشکلات اقتصادی نیستیم؛ ولی برخی مواقع آن‌قدر بر این طبل کوبیده می‌شود حتی آنهایی که مشکل اقتصادی ندارند و می‌توانند زندگی را به‌خوبی اداره کنند این احساس ناامنی به آنها دست خواهد داد.

رحیمی با اشاره به مقابله با دشمن در فضای مجازی گفت: اینکه صرفاً دنبال پاسخگویی باشیم مقابله صورت نمی‌گیرد؛ اما اگر با روشنگری به‌موقع با یک فضای مناسب روانی در جامعه نتوانیم این بستر را فراهم کنیم طبیعتاً امپراتوری دروغ حاکم بر اذهان می‌شوند و باید همیشه اقدام به‌موقع انجام دهیم که موضع تدافعی در مقابل دشمنان نداشته باشد.

وی گفت: برای مقابله با جنگ روایت‌ها با انتشار روایت صحیح باید برخورد کرد هرچند روایت دروغ را به‌راحتی مدیریت کنیم تهدیدها را می‌توانیم تبدیل به فرصت کنیم و با ارائه یک روایت درست و منطقی به مردم به نحوی منبع‌های خبرهایی که دنبال لجن‌پراکنی هستند بی‌اعتبار کنیم.

سخن پایانی:

 زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل‌تصور نیست؛ لذا نمی‌توان نقش رسانه‌های جمعی را در زندگی امروزی نادیده گرفت، بلکه باید به دنبال فرهنگ‌سازی بود، ازآنجایی‌که رسانه‌ها نقش بالقوه معناداری در شکل‌گیری ادراک و افکار افراد و آحاد جامعه بازی می‌نمایند، توجه به آن و سیاست‌گذاری در فرایند توســــعه و اتخاذ استراتژی‌های مناســـب از اهمیـــت اساسی برخوردار است.


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان