کد خبر: ۱۵۹۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان‌های نیریز، استهبان و بختگان:

کارگران پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی، به شمار می‌روند

نماینده مردم شهرستان‌های نیریز، استهبان و بختگان، اظهار کرد: بطور جدی می‌توان گفت که کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ریشه و پایه و اساس محسوب می شوند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان‌های نیریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص ارزش و اهمیت کار و کارگر در دین مبین اسلام عنوان کرد: دین اسلام کار را از بزرگ‌ترین عبادت‌ها می‌داند و جایگاه و منزلت آن به اندازه‌ای است که پیامبر اکرم (ص) در این خصوص فرموده‌اند"هر کسی از دسترنج خود مخارج زندگی‌اش را تامین نماید در روز قیامت در صف پیامبران قرار خواهد گرفت و از عنایاتی که انبیاء بهره‌مند هستند بی‌نصیب نخواهد ماند" و این بدان معنا است که دین اسلام جایگاه کار و کارگر را در حد انبیاء پیامبران ارج نهاده است.

وی در پاسخ به این سوال که به طور مشخص آیا قوانین اساسی و ثانویه در کشور ما تامین کننده و متضمن حقوق کارگر ارزیابی می‌شود؟ اظهار کرد: شاید بیشترین مشکل کارگران ما برمی‌گردد به عدم اجرای صحیح قانون، اگر چه نمایندگان کارگران و ملت در مجلس شورای اسلامی قوانین خوبی در بحث حمایت از قشر کارگری و حقوق کارگران تدوین کرده‌اند، اما اینکه در حوزه اجرا برخی مسئولین به صورت سلیقه‌ای وارد می‌شوند و قانونی که تدوین می‌شود درست اجرا نشود و به شکل سلیقه‌ای تفسیر شود، ممکن است مسائل و مشکلاتی را پیش بیاورد، هر چند قوانینی هم که در حال حاضر وجود دارد در کمیسیون‌های مجلس مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی در دوره فعلی آیا توقعات کارگران را برآورده ساخته است؟ عنوان کرد:  قطعاً می‌توانم بگویم که دوستان بنده در فراکسیون کارگری مجلس حتماً در مسیر خواست کارگران و تدوین قوانین گام برداشته‌اند اما اینکه این پیگیری‌ها و عملکردها در فراکسیون کارگری دقیقاً به تحقق همه آرمان‌ها و اهداف این قشر انجامیده باشد نمیتوان چنین حرفی را تایید کرد و توقعات کارگری را برآورده  نکرده چون این مطالبات به فضا، زمان و مسائل مالی بیشتری نیازمند است.

وی در ادامه تصریح کرد: توقع می‌رود همکاران ما در مجلس و دولت در تحقق  آرمان‌ها و خواست کارگران که مستحق آن هستند گام بردارند تا کارگران با خیالی آسوده به کار و تولید و پیشبرد اهداف نظام بپردازند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به نقش کارگران در اقتصاد مقاومتی، گفت: وقتی بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد موثرترین رکن در تحقق اقتصاد مقاومتی،  کارگران و فعالین اقتصادی و کارآفرینان بودند که قطعاً کارگران نقش اول را ایفا می کنند، چرا که در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید کیفی و قابل رقابت به نوعی به دست کارگران تحقق پیدا می‌کند و نوآوری خلاقیت و حرکت رو به جلو و تلاش کارگران تاثیر بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه شرکت‌های تولیدی و در نهایت تولید با کیفیت و استانداردهای لازم می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: فلذا بطور جدی می‌توان گفت که کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ریشه و پایه و اساس محسوب می شوند.

عضو مجمع نمایندگان فارس در پاسخ به این سوال که امنیت شغلی امروزه دل نگرانی بزرگ کارگران است در مسیر رفع این نگرانی‌ها چه اقداماتی انجام شده است؟ گفت: امنیت شغلی و داشتن کار مناسب، لازم و ملزوم، یکدیگر هستند لذا کارگری که امروز نتواند مطمئن باشد که فردا سرکار است یا خیر قطعاً در بازدهی شغلی وی تاثیر می‌گذارد و این مسئله هم در تولید و هم پیشبرد اهداف کشور موثر است.پس قطعاً داشتن امنیت شغلی هم در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و هم رشدو شکوفایی کشور تاثیرگذار خواهد بود.


وی در خصوص نقش کارگران در شعار سال، اظهار کرد: اگر کارگر ما امنیت شغلی داشته و مهارت روز را مسلط باشد و به جایگاه واقعی‌اش احترام گذاشته شود قطعاً نقش اصلی را در رشد تولید و مهار تورم ایفا خواهد کرد و رشد تولید که لازمه آن حضور کارگران پرتلاش و شاداب است در مهار تورم هم اثرگذار خواهد بود.

طهماسبی کارگران را شاکله اصلی و پایه اساسی تحقق شعار سال دانست و افزود: در اصل این قشر صاحب امتیاز تحقق شعارهای سال هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های نیریز، استهبان و بختگان، در مجلس در سوالی مبنی بر اینکه کارگران نیازمند مهارت و آموزش و آشنایی با ایجاد مهارتی روز هستند کارفرمایان و نهادهای نظارتی چه اندازه به این مهم توجه و اهتمام دارند؟ تصریح کرد: متاسفانه بیشتر به نگاه سنتی به بازده عملی کارگر اهمیت داده می‌شود تا نگاه علمی آنها،  فلذا مهارت‌آموزی و آشنایی با مسائل روز هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و باید این امر از کارفرماها آغاز شود تا به این باور برسند که اگر کارگران‌شان مجهز به علم روز دنیا شوند در تولید باکیفیت‌تر و پیشبرد اهداف شرکت و موسسات اقتصادی تاثیر دو چندانی خواهد گذاشت. اما بنده این ضعف را متوجه دستگاه‌های مربوطه می‌دانم که لزوم این موضوع را به کارفرمایان متذکر نمی‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به نقش بنگاه‌های کوچک و زودبازده و تاثیر آنها در تکثیر موقعیت‌های شغلی اشاره کرد و گفت: بنگاه‌های کوچک نقش کلیدی در رشد و توسعه و اقتصاد کشور دارند و اگر تمرکزی بر فعالیت این بنگاه‌ها گردد موجب ایجاد شغل و توسعه اقتصادی و رقابت‌پذیری صنعتی و نوآوری خواهد شد. البته تاثیرگزاری این‌گونه واحدهای تولیدی به تحقق اهداف آنان وحمایت از آنها بازمی‌گردد؛ در گذشته توجه چندانی به تاکثیر و راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده نمی‌شد.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
0
ایشون نماینده شهرستان بختگان هم هستن لطفاً دقت فرمایید
مدیر سایت
مدیر سایت
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصلاح انجام شد