کد خبر: ۱۶۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۹ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید «اله کرم قاسمی»؛

حکومت‌ الهی، زمينه‌ای برای رشد و شکوفايی انديشه‌

شهيد «اله کرم قاسمی» در وصیت خود می نویسد: «حکومتگران اسبان افسار گسيخته‌ای هستند که به هر جهت می‌تازند و به هر کسی لگد می‌زنند اما در حکومت‌های الهی زمينه‌ای مساعد برای رشد و شکوفايی انديشه‌ها و باورهای فکرها و مغزهاست...»
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شهيد «اله کرم قاسمی» ۱۵ بهمن سال ۱۳۴۱ ديده به جهان گشود. ۶ ساله بود که راهی مدرسه شد. دوران ابتدایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. دوره سه ساله راهنمایی را در مدرسه صالح شهيد ديباج شيراز گذراند و دبیرستان را در مدرسه حاج قوام مشغول تحصیل شد و مدرک ديپلم را با موفقیت اخذ کرد. همان سال وارد سپاه عشایری شد. 

پس از شرکت در کنکور در رشته‌ی تربيت معلم پذیرفته شد. یکم دی ماه ۱۳۶۰ در منطقه عشایری آب‌باريک کار خود را آغاز کرد. فروردين سال ۱۳۶۱ از طرف بسيج شيراز عازم جبهه جنگ شد. وی سرانجام ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

متن وصیت:

بسم الله الرحمن الرحيم

تاريخ صحنه نبرد است

تاريخ صحنه نبرد است، سرتاسر صفحات اين کتاب کهن پر است از جنگ و جدال‌های خونين نبرد حق عليه باطل، پيروزی حق عليه باطل و زمانی غلبه زودگذر باطل برحق. در اين کشمکش اجتناب‌ناپذير که هر کس خود را از آن غافل سازد خيانت نموده است، زمانی باحق در لباس ريا و تزوير زمانی در لباس زور و زمانی در هر سه چهره ظاهر شده است تا بتوانند مرغک حق را در قفس کشد.

ابرهای تيره و تار جاهليت هر چند می‌خواستند و می‌خواهند از طلوع خورشيد نورانی جلوگيری ‌کنند و از سپيدی صبح در هراسند ولی سنت خداوندی چنين است که حق پیروز است و صبح نزديک است «والفجر و ليال عشر...»

در حاکميت‌های غاصب غير خدايی انسان‌ها حيواناتی هستند که هيچگونه رای و عقيده‌ای ندارند هر چه را که حاکمان غاصب کنند همان است. در اين نظام پوسيده غير خدايی همه چيز در قفس است استبداد و زور و استثمار بر همه حاکم است. حکومتگران نظام‌های غير خدایی طاقت شنيدن هيچگونه حرف مخالفی را ندارند. از نظر آنها بايد همه مطيع تام و صاحبان خود باشند.

حکومت علی (عليه السلام) مصداق عينی چنين مدينه فاضله‌ای است

حکومتگران اسبان افسار گسيخته‌ای هستند که به هر جهت می‌تازند و به هر کسی لگد می‌زنند اما در حکومت‌های الهی زمينه‌ای مساعد برای رشد و شکوفايی انديشه‌ها و باورهای فکرها و مغزهاست.

حکومت علی (عليه السلام) مصداق عينی چنين مدينه فاضله‌ای است آنجا که می‌گويد: "مَنِ اِسْتَبَدَّ بِرَأْيِهِ هَلَكَ وَ مَنْ شَاوَرَ اَلرِّجَالَ شَارَكَهَا فِي عُقُولِهَا. " برای انسان‌ها ارزش قائل است و آنان را در انديشه خويش و سرنوشت خويش شريک می‌داند.

در نظام الهی همه چيز بر پايه آگاهی است حتی انتخاب فکر و عقيده لااکراه فی الدين قد تبين الرشد... رشد و آگاهی از ارکان نظام اسلامی است نه بندگی و ذلت و زبونی و نه زور و ستم و تزوير.

راهی به انتخاب خویش

و اکنون اسلام ستم را و تجاوز را به هيچ وجه نمی‌پذيرد و با متجاوز به مقابله برمی‌خيزد و اکنون که حکومت اسلامی ستم و تجاوزگر غير خدايی صدام بر کشورهای اسلامی ما حمله نموده است دفاع بر همه مسلمانی واجب است؛ به اين نيت عازم جبهه جنگ هستم و اين راه را به دلخواه خويش انتخاب نموده‌ام تا به حکم قرآن بتوانم متجاوز را به جای خويش بنشانيم و به دشمن متجاوز گوش‌مالی دهيم.

به اميد پيروزی حق عليه باطل و به اميد پيروزی مستضعفين بر مستکبران و به اميد تحقق کلام قرآنی «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ...»

انتهای پیام/
نظرات بینندگان