کد خبر: ۱۶۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
امام‌جمعه لامرد:

جایگاه امامت جمعه را خرج کاندیداهای انتخاباتی نمی‌کنیم

امام جمعه لامرد گفت: موضع ما در مسئله انتخابات، تبیین شاخصه‌های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب است و جایگاه امامت جمعه را خرج اشخاص نکرده و با صداقت با مردم پیش خواهیم رفت.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام محمدجواد آزاد امام‌جمعه لامرد در جلسه طلاب و فضلای لامردی مقیم قم که در مدرسه علمیه «الاطهار» قم برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله منطقه لامرد دارای بزرگانی است که باید از ظرفیت این بزرگواران استفاده شود.

وی ابراز کرد: سطح سه امامت در مدارس علمیه شهرهای لار و لامرد راه‌اندازی شده است؛ اما این مدارس نیازمند تقویت بوده و باید برای آن برنامه داشت.

امام‌جمعه لامرد خاطرنشان ساخت: مدارس آموزش‌وپرورش هدف شناسایی شده و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم برای جذب حوزه، پذیرش مناسبی از میان دانش‌آموزان داشته باشیم.

سخنران این جلسه بیان کرد: امروز مسئله تبلیغ در منطقه نیز نیازمند تقویت است و فضلا و روحانیون قم می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام آزاد اضافه کرد: پیگیری مسکن طلاب، تقویت قرض‌الحسنه طلاب، رسیدگی به معیشت طلاب و... از برنامه‌های ماست تا بتوانیم قدمی برای طلاب و فضلا برداریم.

وی افزود: امروز در مسائل اجتماعی و فرهنگی شاهد اتفاقاتی هستیم که مناسب این شهر نیست و با آمدن صنایع به شهرستان لامرد، فرهنگ ما به‌شدت مورد آسیب قرار گرفته است.

امام‌جمعه لامرد خاطرنشان ساخت: موضع ما در مسئله انتخابات، تبیین شاخصه‌های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب است و جایگاه امامت جمعه را خرج اشخاص نکرده و با صداقت با مردم پیش خواهیم رفت.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب کاظمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: صلوات، دعا و نوعی مناجات است و باید ذکر همیشگی ما باشد و زیاد صلوات بفرستیم.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر مناسب قرار بگیریم، زیاد صلوات بفرستیم و با انجام این عمل، توجه نبی مکرم اسلام (ص) به ما جلب خواهد شد و مسیر خود را پیدا خواهیم کرد.

مدیر و متولی مدرسه علمیه الاطهار ابراز کرد: ما نباید فقط به فکر کمیت صلوات باشیم؛ بلکه کیفیت بسیار مهم است و باید با توجه صلوات فرستاد تا بتوان از اثرات آن بهره برد.

این استاد اخلاق به نحوه زیارت معصومین (ع) اشاره کرد و افزود: ما در زیارت معصومین باید به امام معصوم (ع) معرفت داشته و خیلی راحت با امام صحبت کنیم.


جایگاه امامت جمعه را خرج کاندیداهای انتخاباتی نخواهیم کرد

وی به روایتی از پیشوای ششم شیعیان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «القلبُ حَرَمُ اللّه ِفلا تُسْکِنْ حَرَمَ اللّه غَیرَ اللّه،دل حرم خداست، پس، جز خدا را در حرم خدا مَنِشان!».

این استاد اخلاق در پایان به روایتی از امام حسن عسکری علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «الدُّنیا سوقٌ رَبِحَ فیها قَومٌ و خَسِرَ آخَرُونَ،دنیا بازار است که گروهی در آن سود برده و گروهی دیگر زیان کرده‌اند».

حجت‌الاسلام ابوالحسنی، نماینده طلاب و فضلای لار و لامرد نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از کارهایی که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلا صورت می‌پذیرد، برگزاری جلسات رونمایی از کتب جدید التدوین فضلا و روحانیون است که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

نماینده طلاب و فضلای لار و لامرد با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت روحانیون بومی برای مناصب گوناگون ضروری است، ابراز داشت: بحمدالله مبلغان خوبی از قم به شهرستان اعزام می‌شوند و مشکلات اعزام فضلا حل شده است و از ائمه جمعه منطقه خواهانیم مکانی را برای اسکان مبلغان تهیه نمایند.

در این جلسه، نماینده اساتید، پژوهشگران و مبلغان لامردی حوزه علمیه قم به ارائه نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود پرداختند.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان