کد خبر: ۱۶۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

زن محور تربیتی و تکامل بشریت است

مسئول بسیج جامعه زنان کشور، گفت: خداوند زن را این‌گونه آفریده که مهم‌ترین نقش که تربیت انسان و به کمال رساننده بشریت است را بر عهده او گذاشته است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیل خبری شیرازه، مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور امروز سوم آبان ماه در مراسم ویژه برنامه خانواده تراز انقلاب اسلامی با محوریت شهیده زهرا اسماعیلی از شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ(ع) که چهارم آبان ماه سال گذشته در حرم مطهر به شهادت رسید، عنوان کرد: به جا است که با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به جایگاه زنان در جامعه و خانواده، ابتدا اشاره‌ای داشته باشیم به نظریات و دیدگاه ایشان در خصوص مقام والای زن .

وی با بیان اینکه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب زن در نگاه اسلام دارای جایگاه متعالی و ارزشمندی است عنوان کرد: به جرات می‌توان گفت که این جایگاه را در هیچ یک از ادیان یا مقاطع تاریخی نمی‌توان دید چرا که اسلام به عنوان کامل‌کننده ادیان الهی نگاه والا و پر ارزشی به زن دارد و به تبع اسلام، رهبر انقلاب نیز زنان را با همین نگاه تبیین و تعریف می‌کنند.

بیابانی با بیان اینکه رهبر انقلاب از سه جنبه نقش زن در جامعه را تبیین می‌کنند، افزود: ایشان با یک نگاه زن را عنصر تکاملی در جامعه می‌دانند؛ در نگاه دوم زن را عنصر همراهی معرفی کرده و در نگاه سوم  زن را عنصری در صورت و سیرت مادری می‌دانند که این می‌تواند جایگاه زن در خانواده را به عنوان همسر و مادر به درستی مشخص کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه اظهار کرد: در نگاهی که به عنوان عنصر تکاملی به زن نگاه می‌شود، رهبر انقلاب، زنان را موجودی همانند مردان می‌دانند با جنسیت متفاوت که دارای قابلیت‌های بسیاری است  که می‌تواند او را به کمالات نفسانی، معنوی و...برساند، پس از این جنبه هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند که زن در این نگاه می‌تواند به عالی‌ترین درجات معنوی و تکاملی و انسانیت دست یابد و این شاخصه به طور آشکارا در وجود حضرت فاطمه و حضرت زینب مشاهده می‌شود.

بیابانی در ادامه با اشاره به اینکه در قرآن از چند بانو به عنوان الگو برای همه مومنین یاد شده که نمونه کامل انسانیت هستند تصریح کرد: به طور مثال آسیه زن فرعون که ضرب‌المثلی می‌شود برای جمیع مومنان و نمونه والای انسانی در بین زنان و مردان است که هیچ تفاوتی بین او و مردان برای رسیدن به کمالات انسانی وجود ندارد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در بخش دیگری از سخنان خود باز هم به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه زن اشاره کرد و گفت: ایشان با توجه به وجود نیمی از جمعیت جامعه که زنان هستند، همواره بر اهمیت نقش آفرینی بانوان تاکید دارند و می‌فرمایند؛ زنان آن نیمی از جامعه هستند که اگر کاوشگران به درستی بررسی کنند می‌بینیم که بخش مهم‌تر، حساس‌تر و موثرتر جامعه که موجب حرکت تاریخی انسان به تکامل و رسیدن به انسانیت است بر عهده زنان می‌باشد؛ نقش اصیلی که جامعه را به سمت تکامل، بندگی و سعادت هدایت می‌کند.

بیابانی ادامه داد: خداوند زن را این‌گونه آفریده که مهم‌ترین نقش که تربیت انسان و به کمال رساننده بشریت است را بر عهده او گذاشته و به فرموده مقام معظم رهبری  بخش ظریفکاری، احساسات و عواطف جامعه بر عهده زنان و استحکام‌سازی بر عهده مردان است.

وی با تاکید بر این نکته که زن مظهر جمال و زیبایی خداوند است و به مثابه مردان می‌تواند در پاک‌ترین مدارج کمال قرار گیرد، گفت: اما این بدان معنا نیست که زنان به انواع و اقسام مشاغل مشقت بار به کار گمارده شوند در این نوع نگاه اسلام با یک دیدگاه متعالی و توأم با کرامت به زن می‌نگرد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه عنوان کرد اما در نگاهی که زن را عنصر همراهی می‌داند اسلام، زنان را مجاز کرده که در جامعه در همه عرصه‌ها حضور موثر داشته و نقش آفرینی کنند و هیچ محدودیت و یا ممنوعیتی برایش وجود ندارد مگر اینکه منافاتی با حُجب و حیای اسلامی داشته باشد.

این مقام مسئول در حوزه زنان با اشاره به اینکه زن در جایگاه همسری و مادری می‌تواند شخصیت خود و همراه و همسرش را به کمال برساند تصریح کرد: این موضوع امر بسیار مهمی است که اسلام همواره به آن اشاره کرده است.

وی در پایان با توجه به سالروز وفات حضرت معصومه به شأن و جایگاه این بانوی گرامی نیز اشاره کرد و گفت: به واسطه پرهیز از گناه و عصمت این بانو، امام رضا برادر گرامی‌شان، ایشان را معصومه خطاب می‌کردند.

به گزارش شیرازه، در این آئین که به همت جامعه زنان سپاه فجر و کمیسیون امور بانوان استانداری فارس برگزار شد، از شهیده زهرا اسماعیلی به عنوان بانوی تراز انقلاب اسلامی یاد شد و در یکمین سالروز حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) یاد و خاطره شهدای این حادثه گرامی داشته شد.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان