کد خبر: ۱۶۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس خبر داد:

توزیع کارت هوشمند اتباع خارجی در فارس

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: توزیع کارت هوشمند اتباع خارجی در استان فارس از ۲۳ آبان ماه در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، بهرنگ قربانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس کارت هوشمند اتباع خارجی را کارت چندمنظوره هویتی، بانکی و ارتباطی برشمرد و گفت: توزیع این کارت طی چند مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول شامل اتباع خارجی دارای کارت آمایش و توسط دفاتر خدمات اقامت و اشتغال از طریق پیامک یا تماس تلفنی به شخص تبعه اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیازی به مراجعهٔ حضوری برای کسب اطلاعات از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی یا دفاتر نیست.

وی به مدارک موردنیاز زمان مراجعه به دفاتر اشاره و تأکید کرد: اتباع خارجی دارای کارت آمایش شخصاً با دردست‌داشتن و تحویل کارت هویتی، قولنامه منزل ممهور به مهر برجسته آژانس املاک، کد رهگیری و کد پستی درج شده در قولنامه در زمان اعلامی می‌بایست به دفاتر مراجعه نمایند.
وی افزود باتوجه‌به ثبت عکس زنده، اثر انگشت و عنبیه، حضور تمام اعضای بالای دو سال خانوار در دفاتر الزامی خواهد بود و عدم حضور هر یک از اتباع خارجی به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی می‌شود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.

قربانی خاطرنشان کرد: از مزایای دریافت کارت هوشمند اتباع خارجی دریافت هم‌زمان کارت‌بانکی به نام هر یک از اتباع است و از الزامات دریافت کارت‌بانکی را شماره تماس اعلامی تبعه دانست و گفت به‌منظور اطلاع‌رسانی از شعب بانک عامل در خصوص زمان حضور در بانک و همچنین پیامک فعال‌سازی به سرشماره اعلامی خواهد بود که می‌بایست شماره اعلامی در اختیار شخص تبعه باشد تا با مشکل زمان فعال‌سازی مواجه نشوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از اتباع خارجی خواست زمان مراجعه به دفاتر کفالت اطلاعات شغلی، تحصیلی، مهارتی، سکونتی، بهداشت و درمان، بیمه، شماره تماس ثابت، شماره تماس همراه و کد پستی را به همراه داشته باشند.

قربانی به باقیماندهٔ اتباع خارجی ساکن منطقه ۸ شهرداری شیراز هشدار داد و گفت: تحویل کارت هوشمند اتباع خارجی ساکن در منطقه هشت شیراز منوط به جابه‌جایی و ارائه قولنامه جدید مبنی بر سکونت در خارج از منطقهٔ یاد شده خواهد بود و در صورت عدم جابه‌جایی در موعد مقرر؛ کارت آمایش آنان نیز فاقد اعتبار بوده و این افراد جزو اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان