کد خبر: ۱۶۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در گفتگو با«شیرازه»:

دشمن در جنگ نرم توان فکری فرزندان را نشانه می‌گیرد

دشمن در جنگ نرم پنج هدف را دنبال کرد. ایمان، امید، اعتماد، آگاهی و اراده و لذا در جنگ سخت جسم فرزندانمان مورد اصابت واقع می‌شد در جنگ نرم روح، دل و توان فکری فرزندان ما مورد هدف قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد رسول رضایی فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری گفت: دشمن به طور کامل در دو مدل جنگیدن یعنی جنگ سخت و جنگ نیمه‌سخت به بن‌بست رسیده است. تنها راه کاری که به‌ویژه از چند سال اخیر آغاز کرده است ببیند می‌تواند در حوزه جنگ نرم و به تعبیر خودشان جنگ شناختی و جنگ فرهنگی باورها و اعتقادات مردم ما را متزلزل کند. 

وی افزود: دشمن تصور می‌کند یک برگ برنده دارد به‌عنوان شبکه‌های ارتباطی و فضای مجازی یک برگ برنده‌ای دیگر دارد تحت عنوان بانک‌های اطلاعاتی و در اصطلاح داده‌های اطلاعتی می‌گویند که در واقع همین که همه مردم از صبح تا شب در گوشی‌های همراه خود پیام‌هایی برای همدیگر در واتس‌اپ، تلگرام، اینستاگرام، ایتا و سروش منتقل می‌کنند را داده اطلاعاتی می‌گویند و بالاخره همین پیام‌هایی که ردوبدل می‌کنند این پیام ممکن است شما از گوشی خود حذف کنید؛ اما بنا نیست در سرور اصلی و دیتا بانک‌ها حذف شود آنجا همه چیز روی‌هم انباشته می‌شود و بعد از آن یک توانی ایجاد کردند تحت عنوان هوش مصنوعی و بهره گرفتند از زیر ساخت ارتباطی پرسرعت تحت عنوان شبکه‌های اجتماعی که این برگ برنده دشمن است. 

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین با اشاره به مقابله با امپراتوری دروغ دشمن افزود: خیلی از کشورها مثل چینی‌ها و روس‌ها با استفاده از دانشمندان خود توانستند جنگ شناختی را علیه ملت خودشان خنثی کنند باید توان می‌گذاشتیم اینترنت ملی را پیاده‌سازی می‌کردیم که مردم این همه مطالبشان را ردوبدل می‌کنند در اختیار دشمن قرار نگیرد.

رضایی ادامه داد: این خلأ را نتوانستیم برطرف کنیم و دشمن احساس کرد نقطه قوت خودش هیمن‌جاست و لذا وارد مرحله دیگری از جنگ تحت عنوان جنگ شناختی شد که در واقع جغرافیای جنگ به هم زده شد، تفاوت این جغرافیا با جنگ اول و دوم کاملاً مشهود است؛ زیرا در جنگ اول جغرافیا معین بود سرزمین عراق و مطمئن بودیم از پشت کسی ما نمی‌زند. وقتی دشمن وارد جنگ نیمه‌سخت شد از پشت‌سرهم احساس ناامنی کردیم. یکباره دیدیم مهرهای اصلی کشور ائمه جمعه‌های محوری، در یک شب ۷۲ تن از مسئولین کشور، یک ماه بعد رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور را قتل سیاسی کردند.

وی بیان کرد: این مدل جنگ در کوچه و خیابان‌های خودمان آمد؛ اما در جنگ سوم جغرافیای جنگ به منازل ما آمد ما تصور می‌کنیم صله‌رحم انجام می‌دهیم؛ اما در همین‌جا هم با گوشی‌های خودکار می‌کنیم. در واقع صحنهٔ جنگ گوش‌های هوشمند شده است. مهمات جنگ پیام‌های زهرآگین و محصولات فرهنگی که روی باورهای بچه‌های ما اثرات خودش را می‌گذارد.

رضایی با اشاره به اهداف دشمن استکبار گفت: دشمن در جنگ نرم پنج هدف را دنبال کرد. ایمان، امید، اعتماد، آگاهی و اراده و لذا در جنگ سخت جسم فرزندانمان مورد اصابت واقع می‌شد در جنگ نرم روح، دل و توان فکری فرزندان ما مورد هدف قرار گرفته است. 

وی جنگ امروز را جنگ‌های ترکیبی دانست و گفت: جنگ سخت و جنگ نرم و جنگ فکری و جنگ فرهنگی و جنگ با سلاح‌های گوناگون و جنگ شناختی و امثال اینها با همدیگر مایهٔ تهاجم به یک ملت یا یک کشور است دشمن از پیشرفت‌ها و اقتدار انقلاب اسلامی زخم‌خورده است ازاین‌جهت دشمن جنگ ترکیبی علیه مردم و انقلاب راه انداخته و به دنبال خدشه به امنیت، اقتصاد، فرهنگ، معیشت و خصوصاً انحراف جوانان از مسیر انقلاب است. 

این مقام مسئول مطرح کرد: دشمن در جنگ شناختی به دنبال این است واقعیت ایران دیده نشود و یأس و ناامیدی را به مردم و جوانان القا کند و گره‌های ذهنی برای نسل جوان و نوجوان ایجاد کند و افکار و ذهن‌ها را گروگان بگیرد، مهم‌ترین اهداف دشمنان در جنگ نرم و عملیات روانی تحریف واقعیت‌ها، ایجاد یأس و ناامیدی، نادیده‌گرفتن دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم انقلاب، خدشه‌دار کردن غیرت دینی و زیرسؤال‌بردن سنت‌های الهی است و اینجاست که جهاد برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان معنا پیدا می‌کند. 

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین افزود: امروز در جنگ ترکیبی دشمنان در همه جبهه‌هایی که وجود دارد علیه ملت و انقلاب اسلامی به میدان آمده‌اند و ترکیب همه جنگ‌هایی که در طول ۴۴ سال گذشته علیه ملت بوده در قالب جنگ ترکیبی توسط دشمنان در حال انجام است و جنگ رسانه‌ای و شناختی مهم‌ترین رکن جنگ شناختی است.

رضایی نقش و جایگاه رسانه در جنگ شناختی بسیار بااهمیت است و بیان کرد: رسانه‌ها در ادراک‌سازی نقش بسیار مهمی دارند و اداره افکار عمومی و هدایت آنها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، همه مردم یک رسانه هستند و لذا در جنگ شناختی همه وظیفه نقش‌آفرینی دارند و این وظیفه در قالب جهاد تبیین باید محقق شود. 

 وی افزود: رسانه می‌تواند نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل دشمن در جنگ شناختی با دروغ و فریب نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند و سوءاستفاده دشمن از نقاط ضعف برای ناکارآمد نشان‌دادن نظام اسلامی از دیگر ویژگی‌های جنگ شناختی است دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی اصل حکومت اسلامی و دینی و ولایت‌فقیه را نشانه گرفته‌اند و برای ناکارآمد نشان‌دادن نظام اسلامی ادراک‌سازی غلط ایجاد می‌کند آنها در جنگ شناختی با دنبال انکار نقاط قوت جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین گفت: در برخی از شرایط موفقیت‌ها ابتکارات و افتخارآفرینی‌های کشور را تحقیر می‌کند و با این راهبرد به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی برای جوانان و نوجوان است دشمنان فقط به سحر رسانه‌های خود امید بستند آنها می‌گویند که مردم بر اساس واقعیت‌ها تصمیم نمی‌گیرند؛ بلکه بر اساس تصویرهای خود از واقعیت‌ها تصمیم می‌گیرند و باید از این ترفند استفاده کرد.

وی در پایان بیان کرد: دنیای سلطه امپراتوری رسانه‌ای مبتنی بر دروغ و تصویرسازی غلط درست کردند و دلخوش به آن هستند، با تصویرسازی غلط نیز می‌خواهند اعتقاد ملت‌ها را پوچ کنند، اگر رهبر انقلاب جهاد تبیین را مطرح می‌کنند به همین دلیل است، اگر ما واقعیت را همان‌طور که هست نشان دهیم و مردم نیز به آن عمل کنند، شکست دشمن قطعی است. جبهه اصلی جنگ امروز در رسانه است. شب و روز برای تبیین واقعیت و تصویر درست از واقعیت نباید از پا نشست، رژیم‌های وحشی غربی کوچک‌ترین رحم و مروت به انسان ندارند و تاریخ آنها مملو از فساد، تباهی و غارت ثروت ملت‌هاست.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان