کد خبر: ۱۵۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

رسانه‌های دشمن تاب دیدن افتخارات ورزشی ایرانی‌ها را ندارند

رسانه‌های دشمن که تحمل افتخارآفرینی‌های ورزشکاران ایرانی را نداشتند تلاش کردند با حاشیه‌سازی و عدم بیان افتخارات ورزشی شب گذشته ایرانی‌ها در میادین جهانی، نیش خود را بزنند!


به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، دشمنان دررابطه‌با ورزش و ورزشکاران ایرانی سیاست دوگانه‌ای را در پیش گرفتند و تلاش می‌کنند از یک‌سو عده‌ای از ورزشکاران را به‌عنوان لیدر اعتراضات به مردم معرفی کرده و هواداران آن ورزشکار را با جریان اعتراض و اغتشاشات همراه کنند و از یک‌سو نیز به‌دنبال تضعیف روحیه ورزشکاران ایرانی و عدم نمایش موفقیت‌های ورزشی ایران در میادین مختلف هستند.

سریال عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایران

تعدادی از کشورها در مدت اخیر با عدم صدور ویزا برای ورزشکاران کشورمان درصدد تضعیف روحیه ورزشکاران و ضربه‌زدن به کشورمان برآمدند.

13 مهر بود که علی‌اکبر جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی کشورمان در گفتگو با یکی از رسانه‌ها از عدم اعزام تیم 90 نفره کشتی گیران ایرانی به مسابقات جهانی پیشکسوتان به‌دلیل عدم صدور ویزا توسط کشور بلغارستان خبر داد.

وی بیان کرد: تمامی کارها مانند همیشه به‌موقع انجام‌شده و برای هرکدام از این ۹۰ نفر نیز ۲۰۰ یورو بابت ویزا و لایسنس مسابقات پرداخت‌شده بود اما سفارت بلغارستان از صدور ویزا خودداری کرد تا پیشکسوتان ایران مسابقات جهانی را از دست بدهند.

جیرسرایی افزود: حتی بلیت هواپیما هم خریداری‌شده بود که با ویزا ندادن سفارت بلغارستان، خسارتی هم بابت لغوکردن بلیت‌ها متحمل شدیم.

عدم اعزام نمایندگان گلف به مسابقات جهانی در فرانسه، عدم اعزام داور تیراندازی با کمان به ایتالیا و ... نمونه‌های دیگری از این تحریم‌های ظالمانه در حوزه ورزش هستند که تنها در چند وقت اخیر و به‌دلیل صادر نشدن ویزا رقم خورد. این در حالی است که ویزای ملی‌پوشان تیراندازی برای حضور در مسابقات جهانی مصر و همچنین ویزای فرنگی‌کاران برای حضور در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در اسپانیا در دقیقه ۹۰ صادر شد.

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد نیز 19 و 20 آذرماه در آیووا برگزار خواهد شد. تیم ملی کشتی آزاد ایران به‌عنوان تیم نایب‌قهرمان جهان، یکی از دعوتی‌ها به این مسابقات است.

باوجودی که نماینده فدراسیون کشتی آمریکا و همچنین ریچ بِندر مسئول اجرایی فدراسیون این کشور، درزمان برگزاری مسابقات جهانی در بلگراد از علیرضا دبیر دعوت رسمی کردند که تیم ملی ایران در جام جهانی شرکت داشته باشد و در خصوص صدور ویزا برای تیم اعزامی هم قول مساعد دادند اما تا این لحظه هیچ کاری به‌درستی پیش نرفته است و فدراسیون نتوانسته است وقت سفارت بگیرد. هرچند بلیت سفر به دوبی برای حضور در سفارت رزرو شده است اما از وقت سفارت خبری نیست و همچنان حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی آیووا در هاله‌ای ابهام است.

گرچه درگذشته نیز این تحریم‌های ظالمانه وجود داشته اما این موارد امروزه تعدادش بیشتر شده و درگذشته بیشتر آمریکا از عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی خودداری نموده اما امروزه شاهد این هستیم که برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی هم با این سیاست و تحریم‌های ناجوانمردانه همراه شدند.

این عدم صدور ویزا علاوه بر هزینه‌های هنگفتی که روی دست متولیان امر ورزش در کشور و فدراسیون‌ها می‌گذارد، از طرفی هم باعث ناامیدی ورزشکاران و ضایع‌شدن حق و زحمات آنان می‌شود و تعدادی اندک از این قشر ممکن است به‌منظور دستیابی به ویزا و حضور در میادین بین‌المللی، اقدامات ناشایستی انجام داده و یا موضع گیری‌هایی نابخردانه در راستای سیاست‌های دشمن داشته باشند و به‌نوعی گل به خودی بزنند تا به مذاق جبهه مقابل خوش بیاید.

غلبه حواشی بر متن در رسانه‌های معاند

در شامگاه یکشنبه 15 آبان شاهد درخشش ورزشکاران ایرانی در سه حوزه فوتسال، پرورش اندام و کشتی فرنگی بودیم اما رسانه‌های امپراتوری دروغ به‌جای بیان این موفقیت ورزشکاران ایرانی تلاش کردند به سیاه‌نمایی پرداخته و بیشتر از حواشی این مسابقات بگویند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جام جهانی قهرمان شد و بر جمهوری آذربایجان که میزبان این دوره از رقابت‌ها بود غلبه کرد.

در رویدادی دیگر تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان توانست با غلبه بر برزیل، به‌عنوان قهرمانی جام بین‌قاره‌ای دست پیدا کند و همچنین تیم ملی پرورش اندام ایران با کسب 29 مدال رنگارنگ در اسپانیا به‌عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

رسانه‌های دشمن از یک‌سو تلاش کردند این افتخار آفرینی‌ها را کم‌اهمیت و کمرنگ جلوه داده و از طرفی دیگر با مطرح کردن شایعاتی در خصوص عدم همراهی ورزشکاران در خواندن سرود ملی و همچنین عدم نمایش خوشحالی ورزشکاران ایران به‌دنبال حاشیه‌سازی بودند.

عدم پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و همچنین پخش سرود اشتباهی و توهین به هویت ایرانی‌ها در میادین ورزشی چیزی است که قبل از این هم نیز اتفاق افتاده و رسانه‌های معاند نیز از آن بهره برداری‌های خاص خود را داشته اما یک نکته حائز اهمیت است و آن، همنوایی رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در مطرح کردن حواشی مسابقات ورزشی با غول‌های امپراتوری رسانه‌ای دروغ است.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ورزش ایران
نظرات بینندگان