کد خبر: ۱۶۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز خبر داد:

تعطیلی ۶ واحد صنفی متخلف در فارس

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز گفت: ۴ مرکز عرضه مواد غذایی در نی‌ریز و ۲ واحد صنفی در شهرستان بیضا به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،محمدهادی اقبال رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز اظهار کرد: پیرو بازرسی مشترک بازرسان بهداشت محیط، نمایندگان ادارات صمت، اتاق اصناف، و معاون فرماندار و فرماندار شهرستان نی‌ریز از ۲۱ واحد صنفی مختلف در سطح شهر، ۱۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید و ۴ مرکز به علت قراردادن مواد غذایی در پیاده‌رو و خارج از محدوده مغازه باتوجه‌به بی‌توجهی به هشدارهای متعدد، با دستور فرماندار و دادستان شهرستان و همکاری مأموران دایره اماکن و نماینده شهرداری تعطیل و یک واحد صنفی متخلف نیز به تعزیرات معرفی شد.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز به‌صورت مستمر از همه فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فست‌فود فروشی‌ها و دیگر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌کنند، در صورت مشاهد تخلفات بهداشتی با متخلفان بر اساس قانون رفتار می‌شود، بنابراین همه متصدیان این اماکن ملزم به رعایت قوانین و مقررات بهداشتی هستند.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز نیز با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت عمومی جامعه گفت: واحد بهداشت محیط در جهت حفظ سلامت شهروندان تلاش می‌کند با افرادی که سلامت عمومی را به خطر می‌اندازند بر اساس قوانین و بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی برخورد کند. 

رحیمی از شهروندان خواست، از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی، مواد غذایی خارج از محدوده مغازه و از محل‌های غیربهداشتی و بدون مجوز و همچنین فروشندگان دوره‌گرد خودداری و از طریق سامانه ۱۹۰ مرکز رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکایت‌های بهداشتی خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی همچنین از ارائه هشدار جدی به تعدادی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در زمینه جمع‌آوری مواد غذایی از پیاده‌روها، خبر داد.

تعطیلی ۲ واحد صنفی متخلف در بیضا

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیضا از تعطیلی ۲ واحد صنفی در این شهرستان به علت رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خبر داد.

 سعید اکبری رئیس شبکه بهداشت و درمان بیضا اظهار کرد: ۲ واحد صنفی به علت رعایت‌نکردن مقررات بهداشتی، از سوی کارشناسان بهداشت محیط با همکاری نماینده فرمانداری، اداره صمت، اداره کار و اطلاعات اماکن شهرستان، تعطیل شد.

وی با اشاره به انجام گشت‌های مشترک و مستمر بهداشتی در این شهرستان، افزود: بازرسان واحد بهداشت محیط با همکاری سایر سازمان‌ها به طور سرزده و بر اساس برنامه‌ریزی مشخص، از واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌کنند.

 اکبری از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تماس بگیرند.

انتهای پیام/
 

نظرات بینندگان