کد خبر: ۱۶۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران:

عمر ارتش‌های کلاسیک در مقابل اراده و ایمان به پایان رسیده است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عمر ارتش‌های کلاسیک و تا دندان مسلح در مقابل اراده ایمان و اعتقاد گروه مقاومت به پایان رسیده و این بزرگ‌ترین شکستی است که صهیونیست‌ها متحمل شدند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امروز ۳۰ آبان‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان فارس و دانشگاه شیراز نیز نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید برگزار شد. 

سردار تولایی معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در این نشست با اشاره به اینکه موقعیتی که امروز در سرتاسر جهان مشاهده می‌کنیم نتیجه به‌ثمررسیدن میوه شجره طیبه بسیج در عرصه جهان است گفت: حوزه جغرافیایی مقاومت از منطقه هم فراتر رفته و به موقعیت جهانی دست‌یافته است.

 وی با بیان اینکه وقایع غزه و پیامدهای ناشی از طوفان الاقصی جلوه‌هایی از آن در حال بروز است عنوان کرد: این تأثیر نه‌تنها در فلسطین بلکه در جهان خود را نشان داده است. 

سردار تولایی در ادامه با بیان اینکه با عادی‌سازی که بین غربی‌ها و رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه رخ داد آمریکا فکر کرد که این فرصت را پیدا کرده که به مسائل اولویت‌دار و امنیت کشور خود بپردازد گفت: آمریکایی‌ها گمان کردند که با این عادی‌سازی می‌توانند به مسائل اساسی‌تر کشورشان بپردازند، اما عملیات طوفان الاقصی نقشه آنان را نقش‌برآب کرده و همین امروز با تجهیزات دریایی، هوایی و هر آنچه که دارند به منطقه آورده و نشان دادند که این عملیات اولویت آمریکا را در مسائل سیاسی کشورش بر هم زده و ناچار آمریکا را وارد عرصه‌ای کرده که چندان تمایلی به آن نداشت و بیشتر علاقه‌مند رفتن به شرق آسیا بود تا هژمونی ازدست‌رفته خود را مجدد به دست آورد. 

وی با تأکید بر اینکه در آینده ما باید شاهد جلوه‌های دیگری از این پیامدها باشیم، افزود: یک بیداری جهانی در حال رخ‌دادن است، چرا که امروزه علی‌رغم دیکتاتوری سخت و جدی که بر علیه غزه اعمال کردند شاهد حمایت مردم دنیا از ملت فلسطین هستیم و نمونه آن توییت‌هایی است که فوتبالیست‌های مشهور دنیا در حمایت از غزه زدند که موجب اخراج آنان شد یا اخراج روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی که پیامی را در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرده‌اند؛ همچنین اخراج هنرمندان و دانشجویان از دانشگاه‌های برخی کشورها به دلیل حمایت از مردم فلسطین از دیگر پیامدهای طوفان الاقصی است که معادلات جهان را بر هم زده است. 

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: علی‌رغم حمایت دولت آمریکا از اسرائیل و صهیونیست‌ها، اما در دانشگاه‌های آمریکا اتفاقات دیگری رقم خورده و بیانیه صادر می‌کنند که جنایات صهیونیست‌ها بر خلاف کنوانسیون حقوق بشر است.

 معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تصریح کرد: وقایعی در جاهای دیگر در حال رخ‌دادن است، مثل حضور چشمگیر مردم در اعتراضات که با آنان مقابله می‌شود و سلب تابعیت از افرادی را موجب شده که از فلسطین دفاع می‌کنند. 

این مقام نظامی در ادامه اظهار کرد: یک میلیون نفر در لندن تظاهرات کردند که همه نشان‌دهنده اتفاقات جدیدی در جهان است که همه از اثرات طوفان الاقصی است. 

عمر ارتش‌های کلاسیک در مقابل اراده و ایمان به پایان رسیده است

وی با اشاره به اینکه اکنون آنچه اساتید باید بر روی آن کار کنند، جهاد تبیین است، تصریح کرد: اگر اساتید مسلمان ما وارد عرصه نشود غربی‌ها باقدرت، زور و دیکتاتوری علمی که دارند شروع به توجیه و نظریه‌پردازی خواهند کرد. 

تولایی به نقش بسیج اساتید هم اشاره کرد و افزود: نقش این قشر علمی در رقم‌زدن مسائل و روایت ماجرا و جنگ، بی‌بدیل است و باید به‌جای نظریه غربی‌ها نظرات اساتید مسلمان به جهان ارائه شود. 

سردار تولایی ادامه داد: آنان مثل همیشه از این حادثه برای خود منفعتی کسب می‌کنند و اینجاست که نقش بسیج اساتید پررنگ شده می‌توانند با نظریات به‌موقع و درست ماجرا را به نفع اسلام، بشریت و مقاومت رقم زنند.

 وی عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی واقعاً یک طوفان در دنیا ایجاد کرد و از بُعد اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی تغییراتی به وجود آورد و در افکار عمومی هم تحول بی‌نظیری رقم زد به همین خاطر این سؤال مطرح شد که چه اتفاقی رخ‌داده که گروهی که در حال محاصره بود و امکان ارسال و سلاح و مهمات برایش وجود نداشت توانست در مقابل ارتش بزرگ منطقه بجنگد و مقاومت کند و در نهایت به پیروزی دست یابد؟ 

این مقام نظامی در ادامه، عنوان کرد: در پاسخ به این سؤال باید گفت که نتیجه این جنگ می‌تواند این گونه باشد که عمر ارتش‌های کلاسیک و تا دندان مسلح در مقابل اراده ایمان و اعتقاد گروه مقاومت به پایان رسیده و این بزرگ‌ترین شکستی است که صهیونیست‌ها متحمل شدند و این از شکست اطلاعاتی و عملیاتی طوفان الاقصی هم بزرگ‌تر است. 

سردار تولایی در پایان مجدد بر نقش بسیج اساتید بر روایت این ماجرا و نظریه‌پردازی استادان مسلمان تأکید کرد و گفت نباید اجازه دهیم غربی‌ها نظریات خود را به خورد دانشجویان و اساتید ما بدهند می‌بایست خودمان دست‌به‌کار شویم و نظریه‌پردازی علمی انجام دهیم. 

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان