کد خبر: ۱۵۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

رهایی قدس از چنگال استکبار؛مطالبه شیرازی‌ها در راهپیمای امسال

اهالی شیراز و استان فارس این‌بار هم با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را اعلام کردند و به رژیم غاصب صهیونیست فهماندند که به زودی بساط‌شان برچیده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، این‌جا شیراز است سومین حرم اهل بیت(ع) سرزمینی که از دیرباز پشتیبان انقلاب،اسلام و حامی مظلومان و ستم‌دیدگان جهان بوده و تا کنون هم همواره در تمامی عرصه‌ها با حضور پر جوش و خروش خود ثابت کرده‌اند که پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

اهالی شیراز و استان فارس این‌بار هم با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را اعلام کردند و به رژیم غاصب صهیونیست فهماندند که به زودی بساط‌شان برچیده خواهد شد.

خبرنگار شیرازه در این مراسم به میان مردم رفته تا از حس و حال‌شان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بنویسد.

خانم جوانی که پرچم ایران را سرپوش خود قرار داده بود تا به بدخواهان این بیرق مقدس بگوید ایران همیششه در بالاترین جایگاه قرار دارد، به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند"قدس پاره تن اسلام است" اشاره کرد و گفت: ما تا نابودی اسرائیل پشت سر مردم فلسطین ایستاده و از آنها حمایت می‌کنیم.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

دیگر بانوی شیرازی روزجهانی قدس را یادگار امام راحل دانست و بیان کرد:برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین که مورد ظلم رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته‌اند در این راهپیمایی شرکت کردیم و دلیل این ظلم‌ها و مشکلات موجود درجامعه  بیشتر به خاطر سکوت مومنین و ترک امربه معروف است و چنانچه هرکدام از مسلمین به نوبه خود فریضه امربه معروف را انجام دهند تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مرد جوانی که به همراه خانواده‌اش در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود معتقد است که فارغ از هر مذهب و دینی که باشیم به‌عنوان یک انسان آزاده وقتی صحنه‌های کودک‌کشی که توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود را مشاهده می‌کنیم و گریه‌ و زاری‌های مادران  فلسطینی را می‌بینیم خودمان را جای آن‌ها می‌گذاریم و در راهپیمایی شرکت می‌کنیم که نشان دهیم پشتیبان‌شان هستیم.

طلبه شیرازی هم در این خصوص گفت: دین ما به ما نشان داده که از مظلومین دفاع کنیم و این جمعیت عظیمی که به راهپیمایی روز قدس آمدند ثابت کردند که برای دفاع از مظلوم با شعار خودشان از ملت مظلوم فلسطین دفاع کردند.

بانوی جوان خوش‌طبع شیرازی دلیل حضورش را با یک شعر این‌گونه بیان کرد:

«ما جوانان بنی‌فاطمه اربابیم
بی‌حیا، عمه ما مالک اشتر دارد
 ایل ما ایل عجم‌هاست که یک کودک ما
 جگری با جگر شیر برابر دارد
این‌که ما دست به شمشیر و رزه ایستادیم
سبب این است که این طایفه رهبر دارد»

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

در این بین حضور پر شور و شعور و چشم‌نواز دهه هشتادی‌ها در این مراسم نیز زنگ هشداری است برای آنان که فکر کردند می‌توانند با سلاح تخریب‌گر دنیای مجازی، این نسل هوشیار را از انقلاب، اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌هایش دور نگه دارند.

نوجوانان دهه نودی و هشتادی نیز گفتند ما آمده‌ایم تا مشت محکمی بر دهان رژیم غاصب اسرائیل بزنیم و به کودکان فلسطینی بگوییم که تا آخرین نفس پشت آنان هستیم و تا آزادی قدس حمایت‌شان می‌کنیم

به گزارش شیرازه، با اینکه در راهپیمایی روز قدس امسال حضور چشمگیر جوانان، نوجوانان، سالمندان و اقشار مختلف جامعه را شاهد بودیم، اما همچنان برای عده‌ی اندکی این سوال مطرح است که چرا قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسئله مهمی است تا جایی که مردم روزه‌دار را به خیابان‌ها می‌کشاند تا انزجار خود از رژیم جعلی صهیونیست را فزیاد بزندد؟

برای پاسخ به این پزسش که«به راستی چرا فلسطین، مسئله مهم جهان اسلام است؟»، باید گفت: قضیه‌ اول دنیاى انسانیت، قضیه غزه است،این حادثه‌ بی‌سابقه در تاریخ، با کشتار و جنایت و ظلم و اهانت مستمر انجام گرفته و قبله‌ اول مسلمانان و بسیاری از مراکز محترم دینی که در این کشور قرار دارد به تخریب و توهین و زوال تهدید شده است.

فاجعه‌‌ فلسطین از روز اول تاکنون ترکیبى از کشتار و ترور و ویرانگرى و غصب و تعرض به مقدسات اسلامى بوده و هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌‌ى مقاومت پشت کند متهم است.

برای آن دولت غاصبِ دروغىِ جعلی، مسأله فلسطین یک مسأله داخلی نیست یک مسأله‌ی اساسىِ بین‌المللی است و نسل جدید فلسطینی این حقیقت را دریافته که اگر بخواهد بر این زبونی و خواری و تحقیر و فشاری که بر او تحمیل می‌شود، فائق آید، راهش مبارزه و مقابله است که البته عدم موفقیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هشیاری دنیای اسلام است.

 آن‌ها می‌خواستند رژیم فاسد صهیونیستی در منطقه به‌عنوان یک کشور عادی و معمولی مورد پذیرش همه مسلمانان منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد،حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را معامله قرن نامید.

اما سرزمین فلسطین نقطه اتصال تمدن‌ها است، فلسطین و بیت‌‌المقدس سرزمین انبیا محل ظهور و گسترش ادیان الهی و نخستین قبله‌گاه مسلمین، همواره كانون توجه بوده، فلسطین سرزمینی است که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت، مقدس شمرده می‌شود.


انتهای پیام /224224
برچسب ها: قدس ، فلسطین ، شیراز
نظرات بینندگان