کد خبر: ۱۶۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:

رسانه نقش موثری در امید افزایی و مشارکت مردمی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تأکید بر اینکه نقش اصحاب رسانه در امیدافزایی و بالابردن مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا زمینه دسترسی خبرنگاران به اقدامات شاخصی که در این مجموعه‌ها در حال انجام است را بیش‌ازپیش فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین افزود: نقش رسانه‌ها با حمایت جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی در تحقق این موضوع‌محوری مورد تأکید معظم له و در نهایت رضایتمندی هر چه بیشتر مردم اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: طی دوسال اخیر اقدامات شاخص و زیرساختی در حوزه‌های مختلف استان از جمله پایداری آب کلان‌شهر شیراز، راه‌سازی، مسکن و اشتغال توسط دولت سیزدهم انجام‌گرفته و در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت هم اعتبارات چندبرابری نسبت به‌دور اول سفر برای اجرای مصوبات این دور در نظر گرفته شده که تزریق این حجم از اعتبار به تقویت هر چه بیشتر زیرساخت و گره‌گشایی از امور بر زمین‌مانده مردم کمک خواهد کرد.

کریمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ضمن راه‌اندازی تورهای خبری و فراهم‌کردن زمینه حضور اهالی رسانه و خبرنگاران فعال استان در محل پروژه‌های انجام شده و یا در دست انجام از خدمات و فعالیت‌های کاری و روزانه‌ای که در جای‌جای استان پهناور فارس صورت می‌گیرد گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی بروز و مناسبی داشته باشند.

به گفته کریمی مطالبه‌گری و انتقاد توأم با راهکارهای اصولی و روشن جزو رسالت و ذات حرفه خبرنگاری و رسانه‌هاست و لذا پاسخگویی بهنگام به این مطالبه‌گری از سوی متولیان امر قطعاً موجبات پیشرفت و توسعه هرچه مطلوب‌تر و متوازن‌تر استان را رقم خواهد زد.

وی به ظرفیت بالای رسانه‌ای استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: به‌تناسب این ظرفیت هنوز آن‌چنان که باید قابلیت‌های پرشمار استان به‌خوبی معرفی نشده و لذا این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک کارویژه مشترک بین مجموعه اجرایی و رسانه‌ها قرار گیرد و در سایه این تعامل و همکاری مزیت‌های بالقوه استان به نحو بهتر و مطلوب‌تری در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان