کد خبر: ۱۵۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار استاندار فارس:

هیچ عذری در اجرای قانون جامع حدنگار در فارس پذیرفتنی نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس، گفت: با توجه به رویکرد همسوی قوه قضائیه و قوه مجریه در اجرای قانون جامع حدنگار، هیچ عذری در ایجاد مانع جهت انجام مطلوب این فرآیند در سطح این استان پذیرفتنی نیست.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پیاگیاه تحلیلی خبری شیرازه، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس روز سه‌شنبه با تشریح مزایای اجرای قانون حد نگار و ضرورت آن دراستان فارس در این باره گفت: لزوم اجرای قانون جامع حد نگار ایجاب می‌کند که بیشترین تلاش در این زمینه به کار گرفته شود و قطعا هیچ دلیلی در ایجاد مانع جهت انجام مطلوب این فرایند پذیرفتنی نیست.

وی ضمن اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مندرج در برنامه هفتم توسعه مبنی بر مستندسازی و صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی واقع در محدوده جغرافیایی کشور و اتمام حدنگاری، تثبیت اراضی کشاورزی استان را همسو با این برنامه دانست و اظهار کرد: امیدواریم همسویی ادارات مرتبط در این مقوله، همچون تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی استان که در سال گذشته منجر به نتایج مطلوب و صدور اسناد مالکیت این اراضی شد، تثبیت اراضی کشاورزی را سبب شود.

کریمی تصریح کرد: با توجه به مساحت یک میلیون هکتاری اراضی کشاورزی فارس و برخورداری این استان از بیشترین میزان اراضی کشاورزی در سطح کشور، تثبیت و صدور اسناد مالکیت این اراضی زمینه‌ساز امکان انتفاع زارعین از تسهیلات موجود است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با تلاش بی وقفه ادارات ثبت اسناد و املاک و امور اراضی فارس صدور اسناد مالکیت بالغ بر ۳۱۷ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان را شاهد بوده‌ایم که این میزان معادل ۸ هزار و ۸۷۹ قطعه است.

معاون استاندار فارس تشکیل قرارگاه‌های جهادی حدنگاری شهید سلیمانی در مرکز استان به ریاست استاندار فارس و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران را با هدف ایجاد هماهنگی و سرعت بخشی به تعیین تکلیف اراضی کشاورزی عنوان کرد و برگزاری جلسات کمیسیون‌های رفع تداخلات در شهرستان‌ها با هدف رسیدگی هر چه سریع‌تر جهت تعیین تکلیف پرونده‌های اراضی کشاورزی را خواستار شد.

حدنگار (کاداستر): فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان