کد خبر: ۱۶۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد:

چاه کاظمی چهارمین مقصد اردوی کتاب‌خوانی عشایر فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری چهارمین اردوی کتاب‌خوانی عشایر فارس در روز سوم دی‌ماه در منطقه عشایری چاه کاظمی شهرستان خنج خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در خصوص برگزاری رویداد فرهنگی و خدماتی کتاب رسانی به عشایر، گفت: چهارمین برنامه اردوی کتاب‌خوانی عشایر به میزبانی ایل‌نشینان منطقه چاه کاظمی شهرستان خنج برگزار خواهد شد.

فیروزی عنوان کرد: اردوی کتاب‌خوانی عشایر روز یکشنبه سوم دی‌ماه اجرا خواهد شد؛ برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتاب محور، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه، جمع‌خوانی، قصه‌گویی، کلاس‌های مهارتی و آموزشی، بازی‌های محلی، کاردستی و... از جمله برنامه‌های این رویداد یک‌روزه کتاب‌خوانی در مناطق عشایرنشین است.

وی هدف از اجرای این برنامه را توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی توصیف کرد و گفت: سه نشست پیشین این طرح با استقبال گسترده مردم عشایرنشین همراه بود. نخستین رویداد این طرح یکم شهریورماه در منطقه عشایری خسرو و شیرین آباده، دومین برنامه ۲۹ شهریورماه در منطقه عشایری گردنه بزن شهرستان اقلید و سومین نشست آن ۲۰ آبان‌ماه در منطقه عشایری منگرگ شهرستان فیروزآباد اجرا شد.

فیروزی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها بر این است که طرح اردوی کتاب‌خوانی عشایر تا پایان سال در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، اجرا شود، اضافه کرد: اردوی کتاب‌خوانی عشایر به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار می‌شود و جمعی از دستگاه‌های استانی در برگزاری این رویداد مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان