کد خبر: ۱۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
استاندار فارس تأکید کرد:

اصلاح کانال‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی

استاندار فارس بر لزوم اصلاح کانال‌های انتقال آب به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در حاشیه شورای حفاظت از منابع آبی و سازگاری با کم‌آبی فارس اظهار داشت: ضروری است که اصلاح الگوی کشت به‌عنوان یک وظیفه در دستور کار قرار گیرد و کاشت محصولات کشاورزی متناسب با شرایط آب‌وهوایی و اقلیم هر منطقه انجام شود.

وی عنوان کرد: قطعاً استفاده از بذر اصلاح شده علاوه بر اینکه به کاهش مصرف آب کمک می‌کند، محصول قابل‌برداشت بیشتری را نیز خواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: روش‌های سنتی برای تأمین آب و حفاظت از منابع آبی دیگر پاسخگو نیست و چاره‌ای وجود ندارد مگر اینکه به شیوه‌های نوین و روش‌های جدید را به کار گیریم.

اصلاح کانال‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی
ایمانیه همچنین کنتور دار شدن چاه‌های آب در استان را اقدامی مؤثر در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: این شمارگرهای هوشمند مصرف برق و آب چاه‌های کشاورزی را مدیریت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سرعت نصب کنتور نسبت به سال‌های قبل افزایش‌یافته، اما با حد مطلوب همچنان فاصله داریم که پیشنهاد می‌شود با همکاری بانک کشاورزی که رسالت ذاتی آن کمک به توسعه کمی و کیفی کشاورزی است تسهیلاتی برای نصب کنتور در نظر گرفته شود و در صورت لزوم تحقق این مهم را در سطح مدیران ملی این بانک پیگیری خواهم کرد.

استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده برای بستن چاه‌های غیرمجاز گفت: دراین‌ارتباط اولویت، برخورد با کسانی است که با سوءاستفاده چندین چاه غیرمجاز حفر کرده‌اند و آن‌ها را اجاره داده‌اند.

ایمانیه گفت: همچنین در جلسه امروز شورای حفاظت از منابع آبی مقرر شد که جلسات قرارگاه آب به شکل روزانه با حضور معاونین آب منطقه‌ای، آبفا استان، آبفا شیراز و جهاد کشاورزی و به شکل هفتگی با حضور مدیران کل و معاون عمرانی استانداری برگزار شود و در صورت لزوم شخصاً در جلسات حضور خواهم یافت.

انتهای خبر/



منبع: تسنیم
نظرات بینندگان