کد خبر: ۱۶۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید محمود عبداللهی:

از شهادت نترسید

شهید محمود عبداللهی در وصیت‌نامه خود آورده است: برادران و خواهران آستین همت بالا بزنید و از شهادت نترسید، ای مادرم و ای خواهرم و ای همسرم من از شما می‌خواهم که زینب وار زندگی کنید و چون زینب صبر و تحمل داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید محمود عبداللهی سوم شهریورماه ۱۳۳۳ در خانواده‌ای متدین در سروستان به دنیا آمد و در دامان پاک پدری دلسوز و مادری مهربان تربیت و پرورش یافت، در پنج سالگی پدرش را از دست داد و مادرش سرپرستی او و تنها خواهرش را بر عهده گرفت، در ۷ سالگی وارد دبستان می‌شود و دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانید و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد، وی سپس به خدمت سربازی اعزام می‌شود و در بازگشت در ۲۰ سالگی ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج چهار فرزند (یک پسر و سه دختر) است که از خود به یادگار می‌گذارد. با آغاز انقلاب اسلامی به‌صف مخالفان علیه نظام ستم‌شاهی می‌پیوندد و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم شرکت می‌کند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در می‌آید. با آغاز جنگ تحمیلی خانواده و دیار خود را رها کرده ابتدا عازم جبهه‌های کردستان شده و سپس به جبهه جنوب می‌رود و در کنار رزمندگان اسلام به نبرد با دشمنان بعثی می‌پردازد و سرانجام پس از سال‌ها خدمت خالصانه به انقلاب و مردم و جهاد در راه خدا در تاریخ ۲۳/۴/۶۱ در عملیات رمضان در منطقه شلمچه، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به خیل شهدا می‌پیوندد.
 .

وصیت‌نامه شهید:

در این مرحله از زمان انسان متعهد باید تصمیم نهایی را بگیرد یا درجه والای شهادت، یا ذلت و خواری. آری یکی از این دو راه را باید انتخاب کرد. من به‌عنوان یک مسلمان و مقلد امام راه شهادت را انتخاب نموده‌ام، آیا ارزش جان ما بیشتر از ارزش جان حسین (ع) است. برادران و خواهران، آستین همت بالا بزنید و از شهادت نترسید. ای مادرم و ای خواهرم و ای همسرم من از شما می‌خواهم که زینب وار زندگی کنید و چون زینب، صبر و تحمل داشته باشید، فرزندانم را همچون حسین (ع) و دخترانم را همچون زینب (س) تربیت کنید. مادرم افتخار کن که یگانه پسرت را به راه خدا دادی و خواهرم افتخار کن که یگانه برادرت را در راه خدا دادی.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان