کد خبر: ۱۶۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید محمود صالحی ابرقویی: 

وحدت خود را در پناه رهبری امام عزیزمان حفظ کند

شهید «محمود صالحی ابرقویی» سوم آذر سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود و ۷ساله بود که راهی مدرسه شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «محمود صالحی ابرقویی» دوران ابتدایی را در مدرسه ابیوردی پشت سرگذشت. دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه شاپور گذراند و موفق به اخذ دیپلم شد. با شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه شیراز پذیرفته شد. او معلمی مجاهد بود که سرانجام ۳۰ دی‌ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید.
 
متن وصیت‌نامه:  
بسم‌الله الرحمن الرحیم إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَییّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَییّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ همانا خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر این که آنها خود، خود را تغییر دهند. 


شکر خدای یکتا را که این افتخار بزرگ را نصیب ما گردانید و با درود فراوان به رهبر عزیزمان خمینی بت‌شکن و با سلام خدمت تمام شهیدان راه حق که جان خود را فدای اسلام عزیز کردند و همچنان که همیشه شعارشان بود «تا خون در رگ ماست خمینی رهبرم است». تا خون در رگ داشتند پیرو ولایت‌فقیه بودند و از اوامر امامشان روح‌الله پیروی کردند. 


با درود فراوان بر مادر عزیزم که مرا با رنج مشقت فراوان بزرگ و تربیت کرد و تقدیم به اسلام و قرآن نمود و من در مقابل این زحمات او هیچ کاری برایش نکردم و امیدوارم که مرا ببخشاید و با درود فراوان بر امت حزب‌الله که همگی با یاری الله و رهبری امام تمام ستمگران زمینی را نیست و نابود می‌گردانند. کفر و نفاق را ریشه‌کن می‌کنند و مستضعفان را خشنود می‌کنند و زمینه را برای ظهور فرزند زهرا مهدی موعود ارواحنا له الفدا آماده می‌کنند. 
از تمام برادران و اقوام و خویشانم می‌خواهم که مرا ببخشند و حلال کنند به گفته حضرت علی (ع) این بدن ما که ساخته شده است برای مردن چه‌بهتر که در راه خدا تکه‌تکه گردد و خون بدن برای برپاداشتن حق و عدالت و نابودی ظلم بروی زمین ریخته شود. 


ما که تاکنون برای الله کاری صورت نداده‌ایم شاید با رفتن به جبهه و جنگیدن بر علیه کفار بعثی وظیفه خود را انجام داده باشیم و خداوند از گناهان ما درگذرد و ما را بیامرزد. 


من از ملت شهیدپرور ایران می‌خواهم که برای همیشه وحدت خود را در پناه رهبری امام عزیزمان حفظ کنند و همیشه آماده قیام بر علیه کفر و شرک و نفاق و مبارزه با ابرقدرت‌های شرق و غرب باشند و بدانید که شما که منتظر مهدی هستید و می‌گویید ما مهدی را دوست می‌داریم باید نایب مهدی را هم دوست داشت مگر می‌شود انسان حضرت مهدی (عج) را دوست داشته باشد و روح‌الله را دوست نداشته باشد. 


همیشه گوش‌به‌فرمان امامتان باشید و از او عقب نیفتید و یا سبقت نگیرید که جزء هلاک شدگان می‌گردید آن‌ها که پیرو امام نیستند بدانند که اشتباه می‌کنند و دنیا و آخرت خود را ضایع می‌کنند.

از خداوند پیروزی و موفقیت شما را در همه امور خواستارم.

خدانگهدار همه شما باشد والسلام.

محمود صالحی ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ 

نظرات بینندگان