کد خبر: ۱۶۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خبر داد:

تولد گوساله گوزن زرد در ارسنجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از تولد اولین گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان امروز، ۱۲ فروردین با اعلام این خبر گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان مشاهده شد.

وی افزود: این سایت با محدوده ۳۰۰ هکتاری از سال ۹۰ با تعداد ۷ رأس گوزن زرد شروع به فعالیت کرده است که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن‌های زنده‌گیری و انتقال شده به استان‌های همجوار تعداد ۱۱۸ رأس گوزن زرد خروجی داشته است.

ابراهیمی، ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مؤلفه‌های جدی برای افزایش شمار گوزن‌ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت‌های موفق و به‌عنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است.

به گفته وی رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهم‌ترین شاخصه‌ها در رشد این‌گونه ارزشمند در این منطقه از کشور است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان بیان کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این‌گونه با ارزش در سال گذشته حاکی از آن است که تمامی شرایط زیستی برای این‌گونه تأمین شده است و پیش‌بینی و انتظار خواهیم داشت که حدود ۲۵ رأس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش‌های آینده در سال جاری به جمعیت آن اضافه شود.

انتهای خبر/

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: تولد ، گوزن زرد ، ارسنجان
نظرات بینندگان