کد خبر: ۲۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۰

هاشمی پایه گذار خط اشرافیگری درکشور

بولتن نیوز : در آستانه نهم دی ماه سالروز میثاق امت با ولایت شب گذشته دفتر سرپرستی روزنامه اصولگرای وطن امروز در شهرستان های ساوه و زرندیه با حضور سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان ، شمس الدین نیک منش عضو هیئت علمی دانشگاه ، جمعی از علما و نخبگان ، شخصیت های محلی و صدها نفر از مردم شهرستان ساوه افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار ما در ابتدای این دیدار پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی مهندس شمس الدین نیک منش فرماندار سابق زرندیه ضمن خوش آمد گویی به میهمانان به خصوص مدیر عامل خبرگزاری فارس در سخنانی گفت : خدا را شاکریم که امروز با حضور یکی از برجسته ترین چهره های اصولگرا رسانه ای را به ساوه وزرندیه می آوریم که این رسانه می تواند نوید بخش یک آینده پویا برای اصحاب قلم در این دوشهرستان باشد .امروز با افتتاح دفتر این روزنامه ملی در حقیقت می خواهیم این پیام را به مردم برسانیم که رسانه ها می توانند بستر مناسب و خوبی برای پاسخ به پیگیری مشکلات مردم باشند و به عنوان تاثیرگذارترین عامل میان برقراری پیوند بین مردم و مسئولان به شمار بروند .


مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود : امروز رسانه ها و اصحاب رسانه باید به خوبی به جایگاه رفیع خود در کشوری که مفتخر به آموزه های اسلامی است آگاه باشند و بدانند اهدافی که غرب برای استفاده ابزاری از رسانه ها می خواهد به هیچ عنوان مورد نظر ما نیست . امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که شعار آزادی بیان غربی هیچ گاه از حد همان شعار فراتر نرفته است و در مقابل ما باید با رسانه های اسلامی اصالت رسانه را به همگان اثبات کنیم . بنده قبلا هم در جایگاه های مختلف به اصحاب قلم توصیه کرده ام که تقوای رسانه ای باید مرود نظر خبرنگار ایرانی قرار گیرد اما امروز متاسفانه شاهد هستیم برخی از افراد سیاسی که در نقش مدیران رسانه ای ظاهر شده اند خبرنگاران را ابزاری برای رسیدن به مطامع و منافع خود می کنند .

این فعال سیاسی در ادامه خاطر نشان کرد : امروز در آستانه مهم ترین رویداد سیاسی کشور رسانه های نقش تعیین کننده ای در ارائه تصویر روشن از فضا را به مردم دارند .امروز افرادی می خواهند با بیان مسائل قومیتی به اختلافات دامن بزنند در حالی که ما باید با عبرت از فرهنگ دینی خود به سیره پیامبر اعظم (ص) رجوع کنیم و با درس گرفتن از نحوه برخورد نبی مکرم اسلام با مهاجرین و انصار و حتی نگاهی کوتاه به آرمان های امام راحل عظیم الشان نگذاریم کسی با بی انصافی فضا را غبار آلود کرده و با فهم ناقص خود زیان های فرهنگی و امنیتی را برای حوزه های انتخابیه به وجود بیاورد .

در ادامه این مراسم سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و از چهره های مطرح سیاسی اصولگرا در سخنانی به سالگرد حماسه ۹ دی اشاره و با تاریخی خواندن این روز بزرگ گفت: ۹ دی نماد بیعت مردم با نظام بود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی دو نوع نگاه به نقش و جایگاه مردم در انقلاب اسلامی وجود داشت، خاطرنشان کرد که برخی در دستگاه بروکراتیک و حتی در دولت موقت می‌گفتند که مردم بعد از انقلاب باید به خانه‌های خودشان برگردند و دیگر نقشی در انقلاب نداشته باشند. به محض پیروزی انقلاب نهضت آزادی و دولت موقت به صراحت اعلام کردند که انقلاب تمام شده که حضور مردم در صحنه بی‌معنی است. آنها می‌گفتند مردمی که انقلاب کردند باید اداره کشور را به ما سیاسیون بسپارند.

موسوی از تفکر و نگاه امام خمینی(ره) به عنوان نگاه دیگر یاد کرد و گفت: امام راحل انقلاب را مدیون مردم و خون جوانان می‌دانست و می‌فرمود همین مردم بودند که انقلاب را در مقابل شرق و غرب حفظ کردند. لذا اگر مردم در صحنه نباشند انقلاب زمین می‌خورد یا منحرف می شود.
در مشروطه جریانی مردم را کنار گذاشت
عضو کمیته رسانه جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به انقلاب مشروطه و نهضت ملی‌شدن صنعت نفت به عنوان 2 تجربه تلخ که در آننها منورالفکر‌ان وابسته، مردم را کنار گذاشتند، گفت: در مشروطه مردم در صحنه حضور داشتند اما یک جریان خزنده از سفارت انگلیس شروع شد و مردم و عوامل اصلی مشروطیت و عناصر اصلی انقلاب را کنار گذاشت؛‌ به اسم آزادی و توسعه به مقدسات مردم اهانت کردند و در نهایت رژیم رضاخان را همین مدعیان روی کار آوردند.


مدیرعامل خبرگزاری فارس، همچنین افزود: در بحث ملی شدن صنعت نفت نیز مردم و روحانیت در 30 تیر در مقابل شاه و آمریکا برای روی کار آمدن دولت ملی ایستادند چرا که نمی‌خواستند پول نفت به بیگانگان داده شود اما بعد از روی کار آمدن دولت ملی، آقای مصدق که با حمایت‌های آیت‌الله کاشانی روی کار آمده بود مسیر را تغییر داد. برهمین اساس بود که مردم در کودتای ۲۸ مرداد جلو نیامدند چون به آنها توهین شده بود.

در دولت هاشمی قشر مستضعف را قشر آسیب پذیر نامیدند

موسوی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی هرجا که نظام با مشکل مواجه بوده حضور مردم در صحنه، مشکلات را برطرف کرده است، گفت: از ابتدای انقلاب، همین کارگرها، کاسب ها و طبقه‌های مستضعف از انقلاب حمایت کردند نه اشرافی‌ها که خون هم ندادند اما دنبال سهم‌خواهی بودند.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی نیز عده‌ای تلاش کردند مدل نهضت آزادی را با روی کار آمدن آوردن فن‌سالارها اجرایی کنند، گفت: در دولت آقای هاشمی درها را باز کردند و گفتند آنها که به خارج رفته‌اند برگردند؛ گفتند اینها اگر برگردند پول به کشور می‌آورند و سرمایه‌گذاری می‌کنند اما آنها با دست خالی آمدند و گفتند برای فعالیت نیاز به پول داریم. در حالی که همین افراد وام‌های کلان گرفتند و هیچ گره‌ای را باز نکردند.

موسوی با بیان اینکه اشرافی‌ها با رسوخ به دستگاه اقتصادی و فرهنگی کار را به جایی رساندند که قشر مستضعف، قشر آسیب‌پذیر نامیده شد تصریح کرد: مستضعف بار ارزشی داشت اما قشر اسیب پذیر در غرب به معنای قشری از کارافتاده، ناتوان و محتاج دولت تعبیر شده است.

رهبری خط اشرافیگری را کنار زدند

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: درآن دوران، برخی گفتند که باید توسعه را ملاک قرار دهیم و باید عده‌ای زیر چرخ توسعه له شوند اما رهبر انقلاب به عنوان دیده‌بان بیدار انقلاب فرمودند خط اشرافی‌گری باید کنار گذاشته شود و مردم باید تأثیرگذار باشند.

موسوی با بیان اینکه در دوران اصلاحات نیز عده‌ای به دنبال ناامید کردن مردم و هجمه به مبانی اعتقادی آنها بودند، خاطرنشان کرد: الحمدالله بعد از ۳تیر ۸۴ حرکت اشرافی گری از بین رفت و لایه‌های پایینی مردم رو آمدند و دولتی روی کار آمد که برخاسته از مردم بود.

آقایان غیر از تهرانی ها را حاشیه نشین می دانستند
دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به تیتر یکی از روزنامه‌های موسوم به جریان اصلاحات بعد از پیروزی احمدی نژاد در سال ۸۴ گفت: یک روزنامه حامی جریان اشرافیت بعد از انتخابات ۸۴ تیتر "حمله حاشیه به متن" را انتخاب کرد. این روزنامه نوشت که حاشیه‌ها بر متن پیروز شدند اینها می‌گفتند کسانی که خارج تهران هستند حاشیه و تهران نشینان متن‌اند در حالی که این حرف توهین به مردم است و نمی‌توان مردمی را که انقلاب را به پیروزی رسانده‌اند، حاشیه نامید.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ادامه به تحولات سیاسی سال 88 اشاره و با بیان اینکه جریان فتنه تمام تلاش خود را برای ایستادگی در برابر رأی حاشیه به کار برد تا به متن برگردد، خاطرنشان کرد: تمام جریان‌هایی که مردم را حاشیه می‌نامیدند از نهضت آزادی تا حزب کارگزاران و جریان اصلاحات به صحنه آمدند تا در مقابل تفکری حمایت از مردم بایستند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه از همان ابتدا شائبه بی‌اعتمادی را دامن زد گفت: این جریانها در فضاهای مجازی و رسانه‌های خود از بی اعتمادی به انتخابات سخن گفتند تا به شائبه بی‌اعتمادی دامن بزند.

رای روستانشین با رای یک اشرافی یکی است
دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه اصل حرف مدعیان تقلب در انتخابات، کیفی بودن رأی‌ بالای شهرنشین‌ها نسبت به رأی روستایی‌ها و مستضعفین بود، گفت: حوادث بعد از انتخابات اقدام علیه جمهوریت بود؛ جمهوریت یعنی اینکه روستانشین‌ها که به قول اشرافیان اهل کمالات نیست رأیش با رأی اشرافی‌ها یکی است.

موسوی افزود: مدعیان تقلب می‌گفتند آقای احمدی نژاد در روستاها اول شده است که این حرفها بازگشت به همان حرف‌های تحقیرآمیز در دوران طاغوت است.
در همان زمان برخی فکر می کردند رای مردم به خاطر همشهری بودن یا نبودن است در حالی که من همان زمان هم گفتم دیگر مردم ما بصرت دارند و به خط اشرافیگری رای نمی دهند .


مدیرعامل خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بسیاری از افراد متدین و معتقد به نظام نیز به آقای موسوی رأی دادند گفت: مقام معظم رهبری بعد از انتخابات فرمودند ۴۰ میلیون رأی محترم اند. اما عده‌ای نخواستند زیر بار بروند و به دنبال کودتا بودند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در فتنه همانند حضرت امیر (س) و پیامبر(ص) عمل کرد و ابتدا از افراد معترض خواست تا حرفشان را بزنند و سپس راهکار قانونی به آنها معرفی کرد اما این افراد نفهمیدند و بر رفتار غلط خود ادامه دادند.

9دی قیام ملت ایران برای امام حسین و ولایت بود
موسوی با بیان اینکه روز قدس برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین است، اظهار داشت: در روز قدس و روز حمایت از فلسطین شعار "نه غزه، نه لبنان" سر دادند و رادیو اسراییل و سایت وزارت خارجه این رژیم به آنها خط داد تا حرمت روز قدس را خدشه‌دار کند؛ در ۱۶ اذر به تمثال امام جسارت کردند و در روز عاشورا بنده شاهد عینی بودم که در خیابان سوت و کف زدند. بچه هیئتی‌ها خونشان به جوش آمد. این افراد حتی اگر با نظام مشکل داشتند نباید به امام حسین و روز عاشورا بی‌احترامی می‌کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، حماسه نه دی را حاصل به جوش آمدن خون مردم مسلمان و انقلابی دانست و با اشاره به اظهارت یکی از سران فتنه مبنی بر خداجو نامیدن هتاکان روز عاشورا گفت: در ۹ دی مردم از هیچکس جز ولی فقیه و انقلاب حمایت نکردند و حتی هیچکس عکس آقای احمدی نژاد را هم در دست نداشت بلکه همه یکصدا برای ولایت و امام حسین قیام کردند.

عضو کمیته رسانه جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه ۹ دی ثابت کرد مردم ما بسیار از نخبگان جلوتر هستند و توطئه‌های امریکا و دشمنان را بهتر از نخبگان متوجه می‌شوند و هر آنجا که لازم باشد به صحنه می‌آیند، گفت: در ۹ دی قاطبه ملت و حتی بسیاری از کسانی که به آقای موسوی رأی داده بودند برای دفاع از اصل نظام و ولایت به خیابان‌ها آمده بودند.

حماسه9دی پاسخ ملت به کودتای اشرافیت فتنه‌گر علیه جمهوریت

موسوی ۹دی را پاسخ قاطع ملت به کودتاچیان علیه رأی مردم و جمهوریت دانست و افزود: بعداز ۹ دی مارهای خزنده و افعی‌های درنده با ناامیدی به لانه‌هایشان برگشتند. اینها وقتی فهمیدند که ملت ایران با بصیرت در مقابل آنها ایستادگی خواهد کرد از دوربرگردان برگشتند و توطئه آنها علیه جمهوریت خنثی شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه از جنگی که ملت ایران اکنون با دشمنان خود در مصاف است با عنوان جنگ اراده‌ها یاد کرد و با اشاره به تحولات خاورمیانه و کشورهای اسلامی گفت: هیچکس تصور نمی‌کرد شرایط منطقه با بیداری اسلامی علیه دشمنان اسلام رقم بخورد جز رهبر معظم انقلاب.

ایران به عنوان کانون بیداری اسلامی هدف است
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از حکومت دیکتاتوری مصر ، بحرین و عربستان که هیچ انتخاباتی را برگزار نمی‌کند دفاع و ایران را که سالانه یک انتخابات برگزار می‌کند به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، اضافه کرد: بعد از ۳۰سال حکمرانی دست نشانده‌های آمریکا در مصر و تونس اکنون الگوی انقلاب اسلامی در این کشورها موجب بیداری عظیم علیه آمریکا و هم‌پیمانانش شده است.

موسوی افزود: امروز راشدالغنوشی، اخوان المسلمین مصر و شیعیان بحرین هماهنگ با انقلاب اسلامی عمل می‌کند و آمریکا متوجه این موضوع شده است و برای مقابله با بیداری اسلامی قصد دارد کانون بیداری اسلامی را که ایران است مورد هدف قرار دهد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، گفت: در شرایطی که ملت‌های منطقه نیاز به کمک و حمایت‌های معنوی ما دارند، دولت شاه اردن را دعوت می‌کند و به شاه عربستان نامه می‌نویسد. در حالی که ما باید از قیام‌های مردمی حمایت کنیم. البته این نقض‌ها منحصر به دولت آقای احمدی‌نژاد نیست و در دولت آقای هاشمی و خاتمی نیز چنین مشکلاتی وجود داشت.

9 دی همه در صحنه بودند
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در ادامه با تأکید بر اینکه نباید ۹ دی را منحصر به یک جریان بدانیم گفت: در ۹ دی همه مردم و نیروهای انقلاب در صحنه بودند و از ولایت و اصل نظام حمایت کردند؛ در سطح رسانه‌ها ، خبرگزاری‌های فعال و سایت‌های فعالی داشتیم. در بخش روزنامه‌ها نیز همین روزنامه وطن امروز با شجاعت در مقابل جریان فتنه که به دنبال غبارآلود کردن فضا بود ایستادگی کرد. روزنامه کیهان، جوان، وطن امروز و خبرگزاری فارس نیز از جمله رسانه‌های فعال در مقابله با فتنه بودند.

به عدالت جمهوری اسلامی افتخار می کنم
وی با بیان اینکه در دوران فتنه عناصر فتنه‌گر بارها و بارها از رسانه‌های انقلابی به دادگاه شکایت کردند، گفت: آقای موسوی و مهدی هاشمی از بنده شکایت کردند و بنده در دادگاه گفتم افتخار می‌کنم که در جمهوری اسلامی عدالتی برقرار است که به موجب آن رسانه‌های انقلابی به شکایت عناصری که رسما با آمریکا ارتباط دارند و به خارج فرار کرده‌اند به دادگاه کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ به کشور و دولت‌ها همواره برنامه دارد، گفت: در دولت خدمتگذار و انقلابی آقای احمدی‌نژاد جریان انحرافی رسوخ می‌کند تا پایه مردمی این دولت را خدشه‌دار کند. آمریکا و جریان‌های وابسته به آن هیچگاه بیکار نشسته‌اند و برای ما برنامه دارند.

هر کس پست دارد بدهکار مردم است

موسوی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی افتخار می‌کنند که از حقوق محرومان و حق مردم دفاع می‌کنند گفت: ما معتقدیم همه ما بدهکار انقلابیم و هرکس که در انقلاب پست دارد بدهکار مردم است.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان اینکه کسانی که از مردم رأی می‌گیرند باید خدمت‌گذار صدیق مردم باشند گفت: افرادی که مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند باید پاسخگوی اعتماد مردمی باشند و خود را بدهکار مردم بدانند.

ساوه الگوی تولید و توسعه و کار است
وی در بخش دیگری از سخنانش دیدار با مردم ساوه و شرکت در مراسم افتتاح دفتر سرپرستی روزنامه وطن امروز را از عوامل مشوق برای حضورش در ساوه دانست و گفت: امیدواریم دفتر سرپرستی روزنامه شجاع، ارزشی، انقلابی و حرفه‌ای روزنامه وطن امروز در ساوه عملکردی موفق داشته باشد.

با بیان اینکه شهرستان ساوه به قطب کارگری و تولید کشور شهره است، افزود: در ساوه ما شاهد تولید، توسعه و کار به معنای واقعی کلمه هستیم که این شهرستان را به الگویی در این زمینه تبدیل کرده است؛ وقتی نام ساوه مطرح می‌شود بحث کار، فعالیت و از خودگذشتگی در ذهن‌ها متبادر می‌شود.

موسوی روحیه کار و فعالیت انقلابی را از زمینه‌های رشد و تعالی کشور دانست و با بیان اینکه کارگر و کار بالاترین ارزش‌ها در جامعه دارند، به نامگذاری دهه چهارم به پیشرفت و عدالت از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سیری که قرار است کشور ما به سرمنزل توسعه و پیشرفت برساند اساس و بنیانش بر پایه تولید است لذا با روحیه کار می‌توان تولید را تقویت کرد.

وی به افتتاح سرپرستی دفتر روزنامه وطن روز در شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: شاید بیش از سه سال از آغاز فعالیت روزنامه وطن امروز می‌گذرد گرچه یک رسانه جدیدالولاده و نوپاست اما الحمدالله در این مدت کوتاه به یکی از تأثیرگذارترین رسانه‌های کشور تبدیل شده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، فارس در پایان گفت: با کمال افتخار می‌توان گفت وطن امروز با همت جوانان خوش فکر، متعهد و انقلابی به سرعت خود را به یکی از روزنامه‌های مؤثر کشور تبدیل کرده است و اکنون که دفتر سرپرستی این روزنامه در شهرستان ساوه افتتاح می‌شود امیدواریم موجبات افزایش تعامل اعضای این روزنامه با مجموعه فرهیختگان و اهالی رسانه منتج به نتایج خیر شود.

نظرات بینندگان