کد خبر: ۲۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

خیز دوباره جنبش تسخیر در آمریکا

جنبش تسخیر که از سال گذشته میلادی در آمریکا و در اعتراض به نظام سرمایه داری متولد شده این روزها به شکل دیگری حیات خود را ادامه می دهد به طوریکه روز گذشته شهرهای مختلف این کشور شاهد حضور مردم در خیابانها در اعتراض به قانون \"بلامانع بودن کمک مالی به نامزدهای انتخاباتی\" بود.

به گزارش شیرازه به نقل ازمهر، در سال 2010 میلادی دادگاه عالی آمریکا رای به بلامانع بودن اهدای کمکهای مالی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داد، اقدامی که با اعتراضات زیادی روبرو شده بود. در همین رابطه عصر روز گذشته شهرهای مختلفی چون نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، تنسی، کنتاکی، می سی سی پی، پورتلند، فینیکس در ایالت آریزونا و دهها شهر دیگر شاهد اعتراضات شدید مردم به رای دو سال قبل دادگاه عالی آمریکا بودند.

تظاهرات کنندگان با ابراز ناخرسندی از تصویب این قانون از قضات دادگاه عالی آمریکا خواستند به جای تامین منافع سرمایه داران بزرگ و چند شرکت اقماری به فکر مردم و تامین منافع آنان باشند.

در برخی از شهرها مانند سان فرانسیسکو و اورگون، پلیس با مردم درگیر شد و تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد.
 
در همین رابطه شبکه خبری ان بی سی، با مخابره این خبر نوشت : جنبش تسخیر این بار در اعتراض به رای دادگاه عالی، تسخیر دادگاه را هدف خود قرار داده و از همین رو روز گذشته، شهرهای مختلف آمریکا شاهد تجمع معترضان در مقابل ساختمانهای دادگاه ها بود.
 
بر اساس این گزارش، علاوه بر دادگاه ها ساختمانهای دولتی در شهرهای لس آنجلس، سانتا آنا، و سانتا باربارا از جمله مکان هایی بودند که روز گذشته معترضان در مقابل آنها دست به تظاهرات زده بودند.
 
مردم آمریکا در اعتراض به نظام سرمایه داری بیش از چهار ماه است که تظاهرات گسترده ای را در ایالتهای مختلف برگزار کرده اند و به دنبال تغییر نظامی هستند که به اعتقاد آنان تنها به فکر تامین منافع چندین شرکت و سرمایه دار بزرگ است .

 

انتهای خبر/ک+

نظرات بینندگان