کد خبر: ۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

افزايش صادرات برق ايران به پاكستان

معاون وزير نيرو از درخواست پاكستان براي افزايش واردات برق از ايران خبر داد.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر، گفت: پاكستان اخيرا درخواستي براي واردات يكهزار مگاوات برق از ايران ارائه كرده است.
اين مقام مسئول با اعلام اينكه به منظور افزايش ظرفيت صادرات برق به اين كشور همسايه در شرايط فعلي يك مسير جديد انتقال برق در حال ساخت است، تصريح كرد: با بهره برداري از خط 230 كيلوولتي از ايران به پاكستان ظرفيت صادرات برق به اين كشور به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد.
وي از راه اندازي اين خط 230 كيلوولت انتقال برق تا فروردين ماه سال 1391 خبر داد و افزود: هم كنون ساخت، نصب و راه اندازي دكلهاي برقي در خاك ايران و پاكستان به طور همزمان در حال انجام است كه با تكميل آن ظرفيت انتقال برق تا مرز 170 مگاوات قابل افزايش است.
بهزاد با يادآوري اينكه مطابق با درخواست پاكستان، اين كشور همسايه تا دو سال آينده حداقل به يكهزار مگاوات برق نياز دارد، بيان كرد: همزمان با افزايش ظرفيت انتقال برق، ساخت نيروگاه هاي جديد برق در نزديكي پاكستان در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد.
معاون وزير نيرو با اشاره به برنامه ريزي براي ساخت يك نيروگاه جديد برق در استان سيستان و بلوچستان، تاكيد كرد: با ساخت نيروگاهي 1500 مگاواتي در زاهدان و احداث 700 كيلومتر خط انتقال از طريق زاهدان به كويته پاكستان، امكان صادرات يك هزار مگاوات برق به پاكستان فراهم مي شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان