کد خبر: ۲۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

افتتاح 5 کتابخانه‌های سیار روستایی

پنج کتابخانه سیار روستایی همزمان با دهه‌ مبارک فجر انقلاب اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افتتاح شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در مراسمی پنج خودرو مجهز به تمام تجهیزات صوتی، کتاب، سرگرمی و غیره به مربیان سیار روستایی شهرستان‌های فسا، داراب، نی ریز، جهرم و نورآباد ممسنی در دهه‌ی مبارک فجر تحویل داده شد.

مجتبی حق پرست، مدیر کانون پرورش فکری استان فارس در این مراسم با تشکر از حضور مربیان واحد سیار، توفیق خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان روستایی را آرزو کرد.

وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر شیراز و مصوبات این سفر به مراحل سخت و پر فراز و نشیب خریداری و آماده‌سازی خودروهای واحد سیار استان اشاره کرد و از مربیان این واحد خواست تا قدر جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند را به راحتی فراموش نکنند و تعهد خود را نسبت به کودکان و نوجوانان روستایی و نظر پر لطف مقام معظم رهبری همیشه و در هر حال پیش رو داشته باشند.

حق پرست وظیفه‌ مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی را، خاص و متمایز از سایر بخش‌های کانون برشمرد و بالاترین ناظر و خدای متعال را چشمی بر اعمال و کردار آنان به ویژه در برخورد با کودکان و نوجوانان روستایی قلمداد کرد و گفت: به دلیل این ویژگی در کتابخانه‌ سیار و این که مربیان ما در روستا فقط خودشان هستند و تعدادی از کودکان و نوجوانان محروم و مشتاق به دانستن، وظیفه‌ آنان را در مقابل شغل و هنر مربیگری دوچندان می‌سازد.

وی در ادامه گفت: بنابراین نوع و شیوه‌ اجرای فعالیت‌ها، نوع برخورد با اعضا و مراجعان روستایی، حفظ اموال و امکاناتی که دراختیار دارند، تمام تعهد کاری این همکاران را مشخص می‌کند و به امید خدا این عزیزان الگویی مناسب از کانون استان و کشور می‌شوند که با برخورد معقولانه و فرهنگی خود سایرین را مورد تاثیر قرار می‌دهند.

برای هر کدام از واحدهای سیار روستایی، 350 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان