کد خبر: ۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

فریاد ملت آمریکا بر سر لابی صهیو نیسم

فریاد ملت آمریکا بر سر لابی صهیونیسم هر لحظه رساترمی شود.لابی صهیونیسم عملا افسار و عنان مقامات آمریکایی را در دست گرفته و همه ایالات این کشور را به محل مانور وقیحانه خود تبدیل کرده است.امروزه ملت آمریکا متوجه شده است که لابی صهیونیسم چه ظلم هایی را بر آنها در طول چند دهه اخیر روا داشته است .

نفرت از لابی صهیونیسم در جریان قیام اخیر ملت آمریکا علیه نظام سرمایه داری به وضوح قابل مشاهده است . بدون شک با ادامه قیام برآشفتگان در آمریکا و اروپا شاهد به چالش کشیده شدن بیشتر لابی صهیونیسم از سوی ملتهای معترض غربی خواهیم بود.در این میان دولتهای غربی نیز ناچار به گذار از رژیم صهیونیستی خواهند بود.مجله آمریکایی «فارین پالیسی » در گزارشی به قلم «جفری گلدبرگ» به بررسی موضوع کاهش چشمگیر حمایت مردم آمریکا از اسرائیل پرداخت. مجله «فارین پالیسی » در تحلیلی به قلم «جفری گلدبرگ » و با عنوان «آیا اسرائیل متحد واقعی آمریکاست؟ » می نویسد:

«شهروندان آمریکایی معتقدند که اگر اسرائیل به مرور زمان در میان آمریکایی ها رسمیت خود را از دست بدهد، بازنده خواهد شد. رهبران اسرائیلی معتقدند که هرگز علاقه آمریکایی ها نسبت به خود را از دست نمی دهند اما آنها در اشتباهند. »

این قاعده در خحصوص کشورهای اروپایی نیز صدق می کند.ملتهای اروپایی دیگر نمی توانند شاهد مانور لابی های صهیونیستی در غرب باشند .بسیاری از دولتمردان اروپایی مانند مرکل و سارکوزی در مواجهه با مقامات صهیونیستی به افرادی کاملا ذلیل و حقیر تبدیل می شوند.بدیهی است که ملتهای اروپایی این توهین آشکار را به هیچ عنوان پذیرا نیستند . رسانه های غربی نیز دیگر نمی توانند توجیه گر ظلم و ستم لابی صهیونیسم در ایالات متحده آمریکا و اروپا باشند.از این رو در آینده‌ای بسیار نزدیک ملتهای غربی علیه لابی صهیونیسم به پا خواهند خاست.

گرچه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور بارها حفظ امنیت رژیم صهیونیستی را مترادف با حفظ امنیت ملی آمریکا دانسته اند و دو حزب دموکرات و جمهوریخواه همچنان خود را متغیری وابسته به لابی صهیونیسم می دانند،اما در بطن جامعه آمریکا و حتی در بین روشنفکران این کشور،دیگر رژیم صهیونیستی ابهت پوشالی خود را از دست داده و بسیاری از تحلیلگران غربی معتقدند که ادامه حمایت کشورهایشان از تل آویو بیهوده و پر هزینه است .دولتهای غربی نیز به خوبی می دانند که ادامه حمایتهای آنها از رژیم صهیونیستی منجر به ایجاد شکافهایی عمیق بین آنها و ملتهایشان خواهد شد .از سوی دیگر،در جریان قیام اخیر ملتهای خاورمیانه،ملتهای غربی به خوبی مشاهده کرده اند که گذار از رژیم صهیونیستی به اصلی ترین مطالبه ملتهای مسلمان و آزادیخواه تبدیل شده است.

قیام تسخیر وال استریت به بستری جهت به چالش کشیده شدن همین لابی منفور محسوب می شود.فعالان ضدصهیونیسم در تظاهرات «تسخیر وال استریت» نیویورک با گروهی از طرفداران لابی صهیونیسم درگیر شده و کمک های مالی واشنگتن به تل آویو را عامل بحران در بازارهای مالی آمریکا اعلام کردند.

چنانچه خبرگزاری فرانسه تاکید کرده است ، نمادهای ضد صهیونیستی در تظاهرات اعتراض به «اشغال نوار غزه از سوی اسرائیل» توسط فعالان حمل می شد.کمیته وضعیت فوق العاده رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی از درگیری معترضان از این اقدام انتقاد کرد. این در حالی است که کاخ سفید از یک سو تلاش دارد از اعتراضات وال استریت به نفع خود استفاده کند و از طرف دیگر مخالفان دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارند معترضان را چپگرا و مخالف اسرائیل نشان دهند.معترضان همچنین اعلام کردند، اوباما عروسک خیمه شب بازی یهودیان بود و کل اقتصاد آمریکا یهودی شده است.حداقل 52 سازمان یهودی عمده در ایالات متحده وجود دارند که فعالانه برای حمایت از برنامه های اقتصادی و سیاست خارجی اسرائیل در ایالات متحده عمل می نمایند. طیف فعالان در این سازمانها از چندصد هزار فعال در فدراسیون های یهودی شمال آمریکا (JFNA) تا یکصد هزار عضو ثروتمند و متنفذ در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک (AIPAC) را شامل می شود. افزون بر این، شمار زیادی از زرادخانه های تبلیغاتی و هسته های مشاوره وابسته نیز با میلیون ها دلار کمک میلیاردرهای صهیونیست تشکیل شده که از میان آنها می توان به موسسه بروکینگز و موسسه هادسون اشاره کرد.

حمایت عمومی در ایالات متحده از اسرائیل با هر معیاری به شدت کاهش یافته است، و در عین حال آمارها در اروپای غربی از افزایش چشمگیر مخالفت با رژیم صهیونیستی حکایت می کند. نفوذ یهودیان ضدصهیونیست بویژه در میان جوانان یهودی که از کشتارهای اسرائیل در غزه و حمله به کشتی آزادی هراسیده اند در حال افزایش است. افزون بر این حضور یهودیان ضدصهیونیست در میزگردها و تریبون های عمومی باعث جرات یافتن بسیاری از غیریهودیانی می شود که سابقا از خوردن برچسب یهودی‌ستیز می ترسیدند.

در هر حال نباید فراموش کرد که لابی صهیونیسم محکوم به زوال و فناست . شمار زیادی از زرادخانه های تبلیغاتی و هسته های مشاوره وابسته نیز با میلیون ها دلار کمک میلیاردرهای صهیونیست تشکیل شده که از میان آنها می توان به موسسه بروکینگز و موسسه هادسون اشاره کرد. تعداد زیادی کمیته عمل سیاسی نیز که توسط صهیونیست ها تامین بودجه می‌شوند نیز در تمامی انتخابات محلی و فدرال، با کنترل نامزدها نتیجه انتخابات را تحت الشعاع قرار می دهند. مراکز انتشاراتی از جمله ناشران دانشگاهی هم به معنای واقعی کلمه به تسخیر متعصبان صهیونیست درآمده اند که به عنوان نمونه دانشگاه ییل Yale طوطی وار شعارهای صهیونیستی درباره تاریخ یهود را به‌طور نامتعادلی تکرار می‌کندلابی صهیونیسم متشکل از کمیته های عمل سیاسی، زرادخانه های تبلیغاتی، مطبوعات تجاری و دانشگاهی و رسانه  های گروهی، شبکه قدرتی را می‌سازند که تاثیری خارق‌العاده بر سیاست خارجی و داخلی ایالات متحده برجای می گذارد.قدرت اسرائیل در ایالات متحده صرفا به نفوذ و سردمداری لابی های قدرتمند حامی اسرائیل واقع در واشنگتن همانند آیپک محدود نمی‌شود.

این لابی بدون صدها هزار فعال محلی از جمله دندانپزشکان، بورس‌بازان، دلالان املاک و مستغلات، اساتید دانشگاه و دیگران، قادر به تداوم و اجرای خط مشی های خود میان صدها میلیون آمریکاییِ خارج از کلانشهرهای مهم این کشور نخواهد بود.

 نویسنده : حسین یاری

منبع : روزنامه رسالت   18/11/1390   

نظرات بینندگان