کد خبر: ۲۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

صندوق بین‌المللی پول به رشد اقتصادی ایران اذعان کرد

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ‌صندوق بین‌المللی پول به رشد اقتصادی ایران اذعان کرد.

علی اکبر ولایتی در نشست ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ‌گاه چنین عزتی همچون امروز برای اسلام و شیعیان به وجود نیامده است، اظهار داشت: تنها کشوری که در برابر آمریکا عرض اندام می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است و رهبر معظم انقلاب بارها خطاب به دشمنان تاکید کرده‌اند که تهدید به جنگ علیه ایران پشیمانی بزرگی را برای استکبار به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ایران همواره موضع گیری‌های بسیار جدی و قاطعی در برابر تهدیدهای خارجی داشته است، اما قاطعیت ایران به جایی رسیده که یکی از تهدیدکنندگان ایران مدعی شده سخن علیه ایران به ضرر ما است و یکی دیگر از دشمنان مدعی شده که گزینه تهدید نظامی علیه ایران را از روی میز برداشته‌ایم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با یادآوری این موضوع که عده‌ای با پیروزی انقلاب به مردم القا کردند که تمامی مشکلات آن‌ها حل می‌شود و با این روش در مردم توقع ایجاد کردند، بیان داشت: این افراد پس از اینکه برخی مشکلات پیش آمد، در مردم القا می‌کردند این همان انقلابی است که شما انتظارش را می‌کشیدید و با این روش سعی در ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی داشتند.

ولایتی با اشاره به ارزیابی میزان پیشرفت کشور پس از انقلاب اسلامی ایران گفت: برای رسیدن به این موضوع باید مسیر کلی نظام بررسی شود و اینکه سیر کلی نظام صعودی یا نزولی بوده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای ارزیابی برای بررسی روند صعودی حرکت انقلاب، مقایسه ایران با کشورهای دیگر  است و با این مقیاس در می‌یابیم که حتی جایگاه ایران در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی بهتر است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: همچنین رشد اسلام در جهان و شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه با استفاده از انقلاب ایران یکی دیگر از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: رشد گرایش به اسلام در کشورهایی همچون مصر، انگلستان و کشورهای غربی مسئله‌ای است که در جهان بی‌سابقه بوده است.

ولایتی همچنین با اشاره به آمار صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایران بیان داشت: میزان تولید ناخالص داخلی ایران از سوی این صندوق 900 میلیارد دلار برآورد شده که نشان از حرکت صعودی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: هر چند این آمار را کشورهای غربی و وابسته به آمریکا تهیه کرده‌اند، اما به ناچار باید برخی حقایق را نیز اعتراف کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ارتباط با گرانی و مشکلات اقتصادی گفت: مشکلاتی از این دست در تمامی کشورهای جهان مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان