کد خبر: ۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

انگیزه هنرمندان برای اجرای تئاتر در دوران دفاع مقدس

جمشید مشایخی پس از تجلیل از در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر فجر از انگیزه هنرمندان برای اجرای تئاتر در دوران دفاع مقدس گفت.

مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر فجر با تجلیل از «جمشید مشایخی»، «اسماعیل خلج»، «احمد جولایی» و «شیرین بزرگمهر» همراه بود.

اردشیر صالح پور، رحمت امینی، محمد دشت‌گلی و خسرو حکیم رابط جهت اهدا تندیس و لوح بر روی صحنه رفتند.

حکیم رابط در خصوص تجلیل از «جمشید مشایخی» گفت: امروز اینجا نه با یک دل عاشق بلکه با یک خرمن عشق آتشین جمشید مشایخی روبرو هستیم. من و همه ما آرزو می‌کنیم این خرمن آتشین عشق همواره گرمابخش صحنه‌ها برای ما و جوانان باقی بماند.

«جمشید مشایخی» پس از تجلیل طی سخنانی بیان داشت: افتخار می‌کنم که جمشید مورد تشویق شما قرار گرفته، نمی‌دانم تا چه زمانی زنده هستم. زمانی که به ایران حمله شد بنده خدمتگزار هنرمندان تئاتر بودم،؛ از هنرمندان تئاتر پرسیدم آیا حاضرید برای رزمندگان در جبهه تئاتر اجرا کنید؟ همه آنها گفتند بله. نامه‌ای را از طرف هنرمندان نوشتم که هیچ پاسخی دریافت نکردم.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما در پایان برای کسانی که جان خود را برای مملکت ایران فدا کردند جملاتی را بیان کرد.

«اسماعیل خلج» نیز در این مراسم بیان داشت: حدود 90 رباعی دارم و می‌خواهم 2 تای آنها را برای شما بخوانم. این دو رباعی مربوط به جشنواره و مربوط به این قدردانی نیست ولی به خلوت تنهایی انسان نزدیک‌تر است.

«شیرین بزرگمهر» نیز که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت، در سخنانی گفت:‌ در واقع این بزرگداشت، بزرگداشت دانشجویان من است و اگر امشب من در این جایگاه قرار گرفتم، بازخورد کلاس‌های درس من است و خوشحالم که از دانشجویانم لوح تقدیر می‌گیرم.

«احمد جولایی» نیز با اشاره به اینکه تئاتر آیینه اصغری است که جهان‌دار اکبر است، بیان داشت: در حالی که تئاتر ملی هنوز مورد وفاق همه هنرمندان قرار نگرفته و در حالی که تعزیه ثبت جهانی شده است، سعی کنیم به کارهای شهرستان بیشتر توجه کنیم. همه ما از دیده شدن کارهای تهران خوشحالیم ولی باید به تئاتر شهرستان بیشتر توجه کنیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان