کد خبر: ۲۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

خاتمی زاده رفسنجانی است

هاشمي رفسنجاني گفت: خاتمي از دل دولت من بيرون آمد و وزرا و معاونان او اكثرا همان هايي هستند كه در دولت قبل (سازندگي) بودند.

وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي شرق گفته است: آقاي خاتمي با وجود برخي اظهارات از دل دولت من بيرون آمد. وزراي خاتمي و معاونان آنان اكثرا همان هايي هستند كه در دولت قبل بودند. به علاوه تركيب سياسي مسئولان دولت سازندگي كاملا نصف نصف بود، يعني در مرحله دوم دولت من، تازه 5 نفر به خاطر اصرار مجلس حذف شدند، باز هم در روزنامه «سلام» آن زمان بررسي كرده و نمره دادند كه تركيب سياسي به اصطلاح چپ و راست پنجاه پنجاه شد.
وي درباره اينكه آيا از روزنامه سلام دلخور است، گفت: مسئول روزنامه سلام ]موسوي خوئيني ها[ را خودم براي مركز تحقيقات استراتژيك منصوب كرده بودم. اگر مخالف بودم كه نمي گذاشتم ايشان بمانند. افراد شاخص دولت خاتمي شخصيت هاي سياسي دولت من بودند. در دولت سازندگي، آقاي خاتمي وقتي فشارهايي را كه رويش مي آوردند، تحمل نكرد و رفت، من به ايشان گفتم شما هر يك از مشاغلي را كه مي خواهيد بگوييد من به شما مي دهم كه ايشان كتابخانه ملي را خواست و من كتابخانه ملي را در اختيارش گذاشتم.
اين اشاره به دوره اي است كه وزارت ارشاد با مديريت خاتمي دروازه تهاجم و شبيخون فرهنگي در كشور شده بود.
نكته جالب در مصاحبه هاشمي بيان اين مطلب است كه «بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ]سال 76[ هيچ كس اعتراض نداشت. من با نامزد ديگر يعني آقاي ناطق نوري هم موافق بودم(!) و در جلوگيري از تقلب در انتخابات، وظيفه شرعي و قانوني ام را انجام دادم. در دوره خاتمي ما ديگر به آن عدد 30 ميليون مشاركت نرسيديم».
طبيعي است كه بلواآفريني در پوشش اعتراض به نتيجه انتخابات، مشخصه جريان سياسي خاصي است و آن روز چون همان جريان با تردستي روي كار آمده بود، بنابراين نيازي به بلوا هم نبود اما وقتي همين جريان در سال هاي 84 يا 88 با رويگرداني مردم مواجه شد، دميدن در بوق تقلب و دامن زدن به آشوب خياباني هم آغاز شد.
در حالي كه تورم تا مرز 49 درصد در دوره سازندگي اوج گرفت، هاشمي در مصاحبه با شرق مي گويد: چند مورد از كارهاي من ناتمام ماند كه هنوز هم هيچ كاري نشده و من براي عدم انجام آنها حسرت مي خورم، يكي از آنها در جنبه اجتماعي و رفاهي اقشار پايين و سيستم تامين اجتماعي بود.
هاشمي به شرق گفته است «كارگزاران را من تاسيس نكردم. اسم من در آن است. فرزندان من در آن عضو شدند».
وي درباره وحدت نيز مي گويد با رهبري هم نظر است و بهترين مصونيت وحدت ملي است. او در حالي كه درباره انتخابات مجلس سكوت كرده، مي گويد: بايد انتخابات هاي كاملا قانوني و آزاد انجام شود و مردم احساس كنند رأي شان در جامعه موثر است. اگر دو سه تا انتخابات خوب برگزار شود، فكر مي كنم مهم است.
خبرنگار شرق مي گويد «برخي طيف ها در انتخابات نيامدند» و هاشمي ادامه مي دهد: شما نظر مرا پرسيديد. فكر مي كنم همه ما بايد هماهنگ كنيم و انتخاباتي كاملا شايسته برگزار شود و مجلس و سپس دولتي همان گونه كه مردم بخواهند تشكيل شود. دو سه تا انتخابات، انتخابات مجلس، شورا، رياست جمهوري پشت سر هم اين گونه شود، درون جامعه خيلي به هم نزديك مي شود.
شرق به روال قبلي در اين مصاحبه نيز تلاش كرده هاشمي و اميركبير را شبيه سازي كند.

نظرات بینندگان