کد خبر: ۲۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

بيعت مجدد امت با امام (ره)

حماسه پر‌شكوه مردم مسلمان ايران در روز بيست و دوم بهمن ماه، تمامي محاسبات نظام سلطه و عوامل داخلي آنها را بر ‌هم ‌ريخت و نشان داد كه به رغم گذشت ۳۳ بهار از عمر انقلاب، مردم مسلمان ايران همچنان شگفتي‌‌آفرينند و در دفاع از نظام اسلامي، به رغم همه دشواري‌ها و كاستي‌ها، اندكي ترديد به خود راه نمي‌دهند و با حضور در صحنه حتي پيچيده‌ترين سناريوي دشمن را نيز نقش بر آب مي‌كنند.
سي و سومين حضور در شرايطي تحقق مي‌يابد كه تهديدات و فشار‌هاي دشمنان تنها معطوف به عرصه داخلي يا موضوع هسته‌اي و... نيست بلكه جهت اصلي پيكان فشار‌ها و تهديد‌ها معطوف به آن شاخصه‌هاي الگو‌بخشي نظام اسلامي براي نهضت‌هاي اسلامي منطقه است كه اكنون به مهم‌ترين تهديد براي نظام سلطه در منطقه تبديل شده است. در اين زمينه شايد صريح‌ترين موضع را ديويد پترائوس رئيس سازمان سيا داشت كه آشكارا اهداف غرب براي تحريم‌ها را بيان مي‌كند، آنگاه كه با اذعان به گسترده‌تر كردن تحريم‌هاي غرب عليه ايران نسبت به قبل مي‌گويد: چيزي كه ما هم‌اكنون دنبال آن هستيم اين است كه ببينيم پايان آن چگونه مي‌شود، سطح نارضايتي داخلي ايران چه اندازه است و آيا اين نارضايتي بر تصميم راهبردي ايران تأثير مي‌گذارد؟ چون مهم‌ترين هدف ايران «حفظ نظام» است.
در زمينه تحليل چرايي حضور ميليوني مردم ايران در خيابان‌ها در اين روز تحليل‌هاي متفاوتي ارائه شده كه هر كدام به ابعادي از اين حماسه پرداخته است، اما شايد مهم‌ترين شاخصه اين حضور را بتوان بيعت مجدد امت با «امام» خود دانست كه هفته قبل از آن در خطبه‌هاي نماز با شيوا‌ترين و رساترين پيام ضمن تحليل شرايط داخلي و منطقه‌اي و آسيب‌شناسي فضاي داخل، بر عزم نظام اسلامي براي تحقق آرمان‌هاي امام راحل عظيم‌‌الشأن و انقلاب اسلامي تأكيد كردند و مسير روشن انقلاب اسلامي را تا حصول به قله‌هاي عزت و در عبور از اين پيچ بزرگ تاريخي ترسيم نمودند.
طي سال‌هاي اخير عبور پيروز‌مندانه ملت ايران از چند گردنه تاريخي نظير فتنه بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري، تبديل اوج تهديدات نظامي و تحريم‌هاي اقتصادي به فرصت‌هاي نظام و ماجراي خانه‌نشيني يازده روز‌ه و... سبب شد كه در ماه‌هاي اخير محور اصلي تبليغات و جنگ رواني دشمن از طريق برنامه‌سازي‌هاي تبليغاتي كه تنها بخشي از برنامه‌هاي بي‌بي‌سي و صداي امريكا مصداق بارز آن است بر تخريب چهره و جايگاه رهبري در ميان مردم ايران و منطقه متمركز شود و به همين دليل آنها در هجمه‌هاي اخير خود آنگونه كه پترائوس بر آن تأكيد مي‌كند «نظام» را هدف گرفته‌‌اند و به همين دليل همراه با جريان فتنه داخلي، ضمن شبهه‌آفريني نسبت به فضاي داخلي، كاهش مقبوليت و پايگاه اجتماعي نظام را در اين سناريو‌ها هدف گرفته‌‌اند كه البته حضور مردم در بيست و دوم بهمن پاسخ صريحي به آن بود. امام خامنه‌اي در خطبه‌هاي روز جمعه ۱۴ بهمن ماه با بيان نقاط قوت و آسيب‌هاي موجود كه به نوعي تكرار حرف دل مردم و طرح مطالبات آنها از مسئولان قواي كشور بود با پيش‌بيني تجلي اين حماسه فرمودند: آن چيزي كه هيبت اين ملت را حفظ مي‌كند، قدرت معنوي او را به رخ دشمنان مي‌كشاند و آنها را از تعرض منع مي‌كند و مي‌ترساند، حضور مردمي است كه يكي از مظاهرش همين انتخابات است، يكي از مظاهرش همين بيست و دوم بهمن است كه شما در مقابل داريد. هر چه حضور پر‌رنگ‌تر باشد، اعتبار و ارزش ملي بالاتر خواهد رفت، انتخابات هم همين طور است، هر چه صندوق‌هاي رأي شلوغ‌تر باشد، گسترش شركت مردم بيشتر باشد، اعتبار كشور بالا خواهد رفت، مصونيت كشور بيشتر خواهد شد. مشاركت مردم مي‌تواند آينده كشور را تأمين و تضمين كند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان