کد خبر: ۲۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

پيوندهاي پنهان حلقه انحرافي با اصلاح طلبان

در حالي كه «روزنامه ايران» (ارگان رسمي دولت) با انتشار گزارشي درباره عملكرد برخي از روزنامه هاي جريان اصلاحات، در يك نمايش تبليغاتي سعي دارد تا رسانه هاي اين جناح را رودررو با دولت نشان دهد، از سوي ديگر برخي روزنامه هاي مدعي اصلاح طلبي مانند «روزنامه شرق» و «اعتماد» با اخذ آگهي هاي دولتي و حمايت هاي پيدا و پنهان ديگر نهادهاي وابسته به دولت به حيات خود ادامه مي دهند.

روزنامه ايران در مطلبي با عنوان «گزارش ويژه از يك عمليات رسانه اي هماهنگ» (26 بهمن 90) نوشته است كه روزنامه هايي مانند «شرق» و «اعتماد» درصدد آماده سازي افكار عمومي براي «تغييري خيالي» در عرصه سياسي و به ضرر دولت هستند، اما مروري بر عملكرد پيدا و پنهان برخي رسانه هاي جريان اصلاحات حاكي از آن است كه تنها در همان روزي كه گزارش روزنامه ايران چاپ شد، «روزنامه شرق» آگهي دولتي شامل چند صفحه كامل آگهي از «سازمان امور مالياتي كشور» منتشر كرده است؛ همچنين تيتر اول «روزنامه شرق» در اين روز و روز قبل تر (25 و 26 بهمن) با رويكرد مثبت به سخنان و اقدامات رئيس جمهور اختصاص داشته است.
همچنين، در روز چاپ گزارش روزنامه «ايران»، روزنامه اعتماد نيز تيتر اول خود را به «اعتراض احمدي نژاد به هزينه هاي كلان تبليغاتي» اختصاص داده و در صفحه اول خود از «شركت ملي نفت ايران» آگهي به چاپ رسانده است!
شايان ذكر است يك روز قبل از انتشار گزارش روزنامه ايران درباره روزنامه هاي اصلاح طلب، روزنامه شرق نيمه چپ صفحه اول خود را به عكس و تيتري بزرگ درباره حكم مجازات كيفري علي اكبر جوانفكر (مدير مسئول روزنامه ايران) اختصاص داده است.
نمايش تبليغاتي روزنامه ايران از تضاد اصلاح طلبان با دولت در حالي است كه جريان نفوذي اي در دولت با دسترسي به منابع كلان اقتصادي مي كوشد تا با اصلاح طلبان پيوندهاي نزديكي را برقرار كند. از همين رو، چندي پيش مجله اي كه ارگان روشنفكران سكولار و لائيك به شمار مي رود و ارتباطات آشكاري با ضدانقلابهاي خارج از كشور دارد توانست از يك كمك دولتي قابل توجه براي گسترش فعاليتهاي خود برخوردار گردد. روزنامه كيهان درباره حمايت هاي مالي پيدا و پنهان حلقه انحرافي در دولت از رسانه هاي مدعي اصلاحات اسنادي را در آينده منتشر خواهد كرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان