کد خبر: ۲۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

رتبه دوم استان فارس در تلفات جاده‌ای!

استان فارس با 1414 کشته در حوادث جاده ای تا دی ماه سال نود٬ رتبه دوم را بعد از خراسان رضوی و قبل از تهران دارد.

سازمان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد تا پایان دی‌ماه سال ۹۰، ۱۷ هزار و ۶۴۲ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند.

این آمار در مقایسه با ۲۰ هزار و ۵۷۳ نفری که در مدت زمان مشابه سال گذشته کشته شدند، 2. 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از میان کل کشته‌شدگان تا پایان دی ماه سال ۹۰، ۱۳هزار و ۷۵۵ نفر از تلفات حوادث رانندگی مرد و سه هزار و ۸۸۷ نفر از این آمار زن هستند.

همچنین در بین استان‌ها بیشترین تلفات حوادث رانندگی با هزار و ۴۴۳ مورد در استان خراسان‌ رضوی اتفاق افتاد و پس از آن استان فارس با هزار و ۴۱۴ و استان تهران با ۱۴۰۰ بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی را دارند.

همچنین ۱۰ هزار و ۷۶۱ مورد از تلفات ۱۰ ماه سال جاری در جاده‌های برون‌شهری، پنج‌هزار و ۱۱۹ مورد در جاده‌های درون‌شهری، یک‌هزار و ۶۲۷ مورد در جاده‌های روستایی و محل ۱۳۵ مورد از این تلفات نامعلوم ثبت شده است.

غیر از این آمار مصدومانی که امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند 5. 14برابر متوفیات حوادث رانندگی هستند، یعنی ۲۵۷ هزار و ۶۰۲ مورد مصدوم در ده ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه داشتند که از این می‌ان، ۱۸۷ هزارو ۳۸۴ نفر مرد و ۷۰ هزار و ۲۱۸ نفر زن هستند.

آمار مصدومان ۱۰ ماه امسال هم نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۷۵ هزار و ۹۳ نفر بوده، 4. 6درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در دی ماه امسال هزار و ۲۰۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۹۶۰ نفر مرد و ۲۴۵ نفر زن هستند. آمار تلفات حوادث رانندگی دی ماه (۱۲۰۵ نفر) نسبت به دی‌ماه سال قبل که ‌هزار و ۳۹۷ نفر جان باختند، 7. 13درصد کاهش دارد.

خبرآنلاین
نظرات بینندگان