کد خبر: ۲۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

جبهه ملي از ضديت علني با مذهب بپرهیز

يك عضو گروهك ملي- مذهبي به گروهك جبهه ملي توصيه كرد از ضديت علني با مذهب كه باعث دافعه در ميان مردم ايران مي شود، پرهيز كند.

رضا عليجاني در نشست جبهه ملي در وين گفته است: از غلطيدن به ضديت و نفي مذهب جلوگيري كنيد. فرهنگ مذهبي بخشي از ميراث و فرهنگ ايراني ما را تشكيل مي دهد و بهتر است جبهه ملي يك نيروي غيرمذهبي و سكولار باشد تا يك نيروي ضدمذهبي و لائيك. اين رويكرد نادرست هرچند مي تواند باعث جذب «موقت» و ناپايدار عده اي به جبهه ملي شود اما آن را از حالت فراگير و ملي بودن خارج مي كند و عده بيشتري را از آن دور مي كند.
وي كه در پاريس پناهندگي گرفته ضمن تجليل از دكتر مصدق گفته است: او به سان پدربزرگي است كه سه دسته نوه دارد؛ ملي، ملي-مذهبي، و چپ ها و سوسياليست هاي توسعه گراي ملي.
فارغ از ستيزه جويي هاي دولت مصدق با مذهب، بايد خاطرنشان كرد كه رژيم هاي آمريكا و انگليس حتي مصدق را نيز تحمل نكردند و كودتاي 28 مرداد را براي سقوط وي ترتيب دادند.
با اين مقدمه، جا دارد از 2 گروهك جبهه ملي و ملي-مذهبي بپرسيم چه رفتاري در پيش گرفته اند كه باعث شده هم اكنون سازمان هاي جاسوسي سيا و ام آي 6- بانيان كودتاي 28 مرداد- به طور پيوسته از اين دو گروهك ورشكسته حمايت كنند؟ به عنوان مثال مي شود پرسيد كه علت همسويي مواضع آمريكا و انگليس با گروهك ملي-مذهبي و نهضت آزادي در آشوب انگيزي سال 88 چه بود كه باعث شد حاميان شعبان بي مخ كه پول ها را در ميان گروهي از اوباش پخش كردند، اين بار از ملي- مذهبي ها و نظاير آنها حمايت كنند؟
يادآور مي شود اخيرا عبدالكريم سروش نيز طي سخناني در جمع گروهي از ضدانقلاب تصريح كرده بود توهين علني به اسلام مورد انزجار مردم ايران مي شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان