کد خبر: ۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

تا آمريكا وجود دارد، آرامش نخواهيم داشت

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: استقلال كامل و حركت آزادانه ما در مسير پيشرفت و تعالي، در گرو اين است كه نظام استكباري و صهيونيزم را از سر راه خود بر داريم.

سردار نقدي كه از طريق ويدئو كنفرانس در همايش انجمن هاي ادبي و هنري سازمان بسيج هنرمندان در مشهد مقدس شركت كرده بود؛ با بيان اين مطلب كه "تا آمريكا وجود دارد، نمي توانيم به جامعه آرماني خود برسيم" اظهار داشت: در هر حوزه اي كه اراده انقلاب اسلامي بر پيشرفت و تعالي قرار مي گيرد؛ آمريكا مي كوشد تا با سنگ اندازي و توطئه هاي خود، بر سر حركت ملت ايران مانع ايجاد كند كه نمونه آن را در عرصه اقتصاد، علم و فن آوري و فرهنگ و اخلاق ملاحظه مي كنيم.

وي با ذكر نمونه هايي از مانع تراشي هاي آمريكا در برابر پيشرفت هاي جمهوري اسلامي، خاطرنشان كرد: وقتي مي خواهيم در علم و فن آوري پيشرفت كنيم، با قطعنامه هاي پياپي، ترور دانشمندان برجسته كشور، تحريم هاي علمي و ... مواجه مي شويم. پيشرفت اقتصادي كشور و فروش محصولات صادراتي ايران همواره بوسيله تشكيل بازار هاي موازي مورد تهديد قرار مي گيرد و شبكه هاي صهيونيستي، جريان هاي مخرب اقتصادي را در داخل، تقويت مي كنند.

وي افزود: تعالي اخلاقي و فرهنگي جامعه نيز به صورت مداوم، توسط شبكه هاي متعدد ماهواره اي، فيلم هاي مستهجن، مواد مخدر و واردات رايگان مشروبات الكلي، با مخاطره مواجه است و آمريكايي ها به بهانه حقوق بشر، از قاتلان، قاچاقچي ها و تروريست ها، در برابر مجازات قانوني حمايت مي كنند تا امنيت اخلاقي جامعه مخدوش شود.

سردار نقدي با بيان اين مطلب كه رسالت هنرمندان، تبديل گزاره "تا آمريكا وجود دارد، آرامش نخواهيم داشت" به باور عمومي جامعه و ملت هاست، در نتيجه گيري اين بخش از سخنان خود گفت: هنرمندان ما بايد با تشريح ماهيت حقيقي آمريكا و صهيونيزم، تنفر عمومي از استكبار را به اوج برسانند و زمينه هجوم هماهنگ ملت ها براي نابودي كامل آمريكا را فراهم آورند.

رئيس سازمان بسيج با تاكيد بر لزوم نقش آفريني بيش از پيش هنرمندان در اميد بخشي به مستضعفان در نبرد نابرابر فعلي تاكيد كرد: در اين نبرد نا برابر، كه بشريت با دست خالي در برابر ظالمان ايستاده و خون خود را نثار مي كند، دميدن روحيه اميد و تقويت انگيزه ها براي ادامه مبارزه، وظيفه اصلي هنرمندان است و گاهي اثر يك بيت شعر حماسي از هنرمندي متعهد، از صد ها سلاح بيشتر است.

وي افزود: به همين دليل است كه سرمايه گذاري اصلي دشمنان ما بر مسئله هنر بوده است و مستكبرين با تشكيل هاليوود اجازه تنفس به هنرمندان متعهد را نمي دهد.

سردار نقدي با تقدير از حركت رو به جلوي جشنواره فيلم فجر و ارائه آثار ارزشمند و انقلابي در آخرين دوره اين جشنواره تصريح كرد: با اين وجود هنوز شاهد عرضه آثار ضد ارزشي در جشنواره فيلم وتئاتر فجر هستيم كه متاسفانه غالبا از بودجه بيت المال ساخته مي شوند.

وي با تقدير از فعاليت هاي اثر گذار بسيج هنرمندان در برگزاري جشنواره فيلم، تئاتر و هنرهاي تجسمي مقاومت، كنگره شعر بسيج، كنگره شعر بيداري اسلامي و ... اظهار داشت: جامعه هنري كشور بايد همواره به روز و برخوردار از آمادگي هاي لازم براي عكس العمل هاي سريع باشد. وقتي اتفاقي نظير جنايت آمريكايي ها درتوهين به قرآن كريم روي مي دهد؛ بايد بتوانيم در فاصله چند روز، طرح هاي گرافيكي، شعر و كاريكاتور را توليد كنيم و در عرض چند هفته مستند هاي اثر بخش و افشاگر بسازيم و در فاصله چند ماه نيز فيلم هاي سينمايي خود را به ميدان بياوريم.

سردار نقدي كادر سازي را مهمترين رسالت بسيج هنرمندان دانست و گفت: تربيت هنرمندان كارآمد و حمايت و سازماندهي آنان مهمترين محور برنامه 5 ساله بسيج هنرمندان است كه در سال 91 گام هاي بلندي در اين راستا برداشته خواهد شد.

نظرات بینندگان