کد خبر: ۲۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

اختلافات، نتیجه کار اپوزيسيون در استكهلم بود

«تشديد اختلافات، تنها دستاورد نشست گروه هاي اپوزيسيون در استكهلم بود».

اين مطلب را ابراهيم حسين بر از مخالفان مقيم خارج در وبلاگ خود مورد تأكيد قرار داده و درباره نشست استكهلم كه با ميانداري برخي سلطنت طلبان مرتبط با رضا ربع پهلوي (نظير شهريار آهي) انجام شد، نوشت: تلاش اپوزيسيون در استكهلم، بدون آنكه به ائتلاف نيروهاي سياسي مخالف جمهوري اسلامي و صدور بيانيه اي مشترك منجر شود، با شكست و البته اعتراضات وسيعي منجر شد.
وي مي افزايد: بي بي سي فارسي در برنامه اي سعي نمود، رشته هاي دشمني و عداوت ميان طيف هاي مختلف اپوزيسيون را به همبستگي و اتحاد بيشتر سوق دهد، اما متأسفانه همان گونه كه انتظار مي رفت در اين گفتگو نيز اختلافات و چنددستگي اپوزيسيون بيش از پيش آشكار گرديد. چنانچه مجري بي بي سي در ابتداي برنامه اظهار داشت؛ معمولاً در جلسات قبل لااقل نشستي تشكيل مي شد و بحث و جدل هايي در مي گرفت، بيانيه اي صادر مي شد، بر سر اين و يا آن موضوع اختلاف نظر بروز مي كرد و نهايتاً عمر آن اتحاد و ائتلاف به پايان مي رسيد، اما جلسه استكهلم از يك نظر متفاوت است، جنجال و جدل و اختلاف نظر در مورد اين جلسه قبل از تشكيل شروع شده و بعد از آن هم ادامه پيدا كرد و البته هنوز هم ادامه دارد.
نويسنده معتقد است: در چهارمين دهه از انقلاب و روي كار آمدن حكومت اسلامي، اتحاد ميان گروه هاي اپوزيسيون همچنان به يك چالش عمده تبديل شده است. محسن سازگارا به درستي مي گويد كه حداكثر توان ما بايد صرف اختلاف افكني در داخل كشور باشد و از اين طريق به اتحاد برسيم!
در همين حال روزنامه تلگراف درباره رضا ربع پهلوي سرمايه گذار ناكام نشست استكهلم نوشت: وليعهد ناكام شاه ايران كه در 17 سالگي به آمريكا رفت، مي كوشد نيروهاي مخالف را متحد كند. او 33 سال را در تبعيد به سر برده و همين او را به اين نقطه رسانده كه موافق براندازي با هر شيوه حكومتي جايگزين مشروطه يا دموكراسي باشد. رضا پهلوي مي گويد هيچ انسان عاقلي باور نمي كند كه مي توان رژيم را از ساخت سلاح اتمي بازداشت. گزينه نظامي به آنها براي مقابله به مثل ميدان مي دهد. راه حل من ايجاد يك كنگره با شركت مخالفان است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان