کد خبر: ۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

واردات نفت از ایران به پکن بر اساس نیاز و نه سیاست‌گذاری آمریکا ادامه دارد

به نقل از شبکه خبری \"فاکس بیزینس\"، \"ژانگ گوبائو\" رئیس سابق سازمان ملی انرژی چین در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع آسیایی \"بوآئو\" ی سال 2012 میلادی در چین، اجلاسی با هدف حفظ پویایی اقتصاد آسیا، اعلام کرد که پکن بدون تاثیرپذیری از دستورهای صادرشده از سوی برخی کشورها (از جمله آمریکا) برای تحریم نفتی ایران، به صادرات نفت خام خود از ایران بر اساس نیازهای خود و نه بر اساس سیاست ادامه خواهد داد.

رئیس سابق سازمان ملی انرژی چین با اشاره به اینکه تحریم های اخیر آمریکا و اتحادیه اروپا در رابطه با واردات نفتی ایران شامل متوقف کردن روابط عادی تجاری با ایران نمی شود، اعلام کرد: درخواست اوایل سال جاری آمریکا از کشورها برای کاهش واردات نفت خام از ایران به افزایش جهانی بهای نفت منجر شده است و این امر می تواند برای اقتصاد جهانی آسیب رسان باشد.

گوبائو گفت: افزایش بیشتر بهای نفت با کاهش بیشتر رشد اقتصادی همراه خواهد بود و این امر به تقاضای نفتی نیز آسیب می رساند.

رئیس سابق سازمان ملی انرژی چین در ادامه سخنرانی خود اعلام کرد: آزادسازی ذخایر نفتی استراتژیک از سوی کشورهایی مانند آمریکا نقشی در نظارت بر بهای نفت خام نخواهد داشت زیرا آزادی این ذخایر تنها می تواند برای کوتاه مدت روی بهای نفت تاثیرگذار باشد.

شبکه خبری "فاکس بیزینس" در ادامه خبر خود آورد: "فو چنگیو" رئیس شرکت مواد نفتی و شیمیایی چین موسوم به "سینوپک" اعلام کرده است که تحریم های نفتی ایران باعث افزایش هرچه بیشتر بهای نفت می شود و این امر برای بهبود و احیای نظام اقتصادی جهان نامطلوب است.

فو در ادامه گفته است که درخواست "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا از کشورهای جهان برای آزادسازی و پخش ذخایر نفتی استراتژیک آنها صراحتا نشان دهنده تاثیر و فشارهای ناشی از تحریم های نفتی ایران است.

این اظهارات مقامات چینی درباره ادامه واردات نفت ایران درحالی گزارش می شوند که آمریکا تقریبا ده ها کشور را از فهرست تحریم های نفتی ایران معاف کرده است که در این بین چین جایی در این فهرست ندارد.

دولت اوباما هفته گذشته با اشاره به اینکه تحریم های شدیدتری را متعاقب تحریم های اوایل سال جاری خود علیه نهادهای مالی مرتبط با بانک مرکزی ایران اعمال خواهد کرد، مدعی شده است که قطع واردات نفتی ایران آسیب چشمگیری به بازارهای جهانی وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان