کد خبر: ۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

تردیدهای بیشتر درباره اظهارات قاتل نوجوان سیاه پوست آمریکایی

به نقل از روزنامه انگلیسی \"گاردین\"، تجزیه و تحلیل تماس تلفنی اضطراری که درست لحظاتی قبل از کشته شدن \"تریون مارتین\" نوجوان 17 ساله غیرمسلح سیاه پوست آمریکایی توسط \"جرج زیمرمن\" در شهر \"سانفورد\" ایالت فلوریدا توسط یک زن با شماره اضطراری 911 آمریکا برقرار و ضبط شده است، تردیدهای بیشتری را درباره داستانی که قاتل این نوجوان درباره چگونگی قتل او به بهانه دفاع شخصی خود بیان کرده، به وجود آورده است.

مارتین، یک نوجوان سیاه‌پوست ۱۷ ساله آمریکایی بود که در ۲۶ فوریه جاری، در حالی که به طور اتفاقی وارد ملک شخصی «جرج زیمرمن» شده بود با شلیک گلوله از سوی او به قتل رسید؛ قاتل این نوجوان سیاه‌پوست که سابقاً نگهبان آن محله بود، با دیدن مارتین به پلیس تلفن کرده و می‌گوید فرد مشکوکی وارد ملک شخصی او شده است؛ پلیس از زیمرمن می‌خواهد کاری انجام ندهد تا مسئله را مورد بررسی قرار دهد، اما هنگامی که پلیس به ملک شخصی زیمرمن می‌رسد، پیکر «تریون مارتین» را غرق در خون و نقش بر زمین می‌بیند.

زیمرمن با این ادعا که صدای فریادی که در تماس تلفنی با شماره اضطراری 911 آمریکا ضبط شده، صدای خود او است؛ به مقامات پلیس آمریکا اعلام کرده است که قبل از اینکه او ماشه را بکشد و به سوی مارتین تیراندزای کند، مارتین به او حمله کرده، او را به زمین انداخته و سر او را محکم له پیاده رو کوبیده است.

این ادعاهای زیمرمن در شرایطی مطرح شده اند که کارشناسان تحلیل صدا به روزنامه گاردین اعلام کرده اند که از دید آنها فریادهای ضبط شده در این تماس تلفنی به طور قطع از سوی زیمرمن نبوده و به احتمال زیاد این فریاد ها متعلق به مارتین بوده است.

"تام اوئن" یکی از مشاوران پزشکی قانونی در تحلیل این تماس تلفنی که توسط زنی در سانفورد، محل وقوع تیراندازی، صورت گرفته با استفاده از فناوری شناسایی صدا اعلام کرده است که بر اساس بررسی های او بین صدای ضبط شده در این تماس تلفنی با نوار جداگانه ای از صدای زیمرمن 48 درصد شباهت وجود دارد ولی باید این شباهت این صدا به 90 درصد برسد.

اوئن در مصاحبه با گارین با اشاره به اینکه به دلیل نداشتن نوار صدای مارتین جهت مقایسه با صدای ضبط شده در تماس تلفنی صورت گرفته نمی تواند بگوید که این صدا متعلق به مارتین بوده است یا خیر، اعلام کرد: نتیجه این است که شما می توانید با قطعیت معقول و عملی بگوئید که این صدا متعلق به زیمرمن نیست.

روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه خبر خود نوشت: از زمان وقوع این تیراندازی در تاریخ 26 فوریه جاری تاکنون اطلاعاتی از اداره تحقیقات پلیس منتشر شده است که مدعی شده اند که زیمرمن در دفاع شخصی خود به تیراندازی و قتل این نوجوان سیاه پوست پرداخته است؛ اما در روزهای اخیر جزئیاتی منتشر شده است که تردیدهایی را درباره چگونگی وقوع این حادثه به وجود آورده است.

گاردین در پایان خبر خود نوشت که تیراندازی که متعاقب آن یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی کشته شده است همچنان به شعله ور کردن احساسات جامعه فلوریدا و فراتر از آن ادامه می دهد و روز شنبه گذشته نیز هزاران معترض آمریکایی در اعتراض به این واقعه در سانفورد تظاهرات کردند.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان